Ord blind skrev 2010-01-10 16:08:46 följande:
Jag är också rädd för det. Självinsikt lyser med sin starka frånvaro och jag hoppas för hennes egen och sitt barns skulle att hon inte är seriös på
FL, för då är det nog dags att ringa soc. Det kan inte vara nyttigt att vara så hysterisk med allt, jämt, hela tiden. Audiatur et altera pars
Hon är inte ointelligent egentligen, men hennes argument är inte rationella. Hon har en väldigt snäv syn på barnuppfostran och är väldigt insnöad på en viss sorts metod. Jag tror att hon är mycket osäker i sig själv egentligen. Jag har aldrig sett en osäker person som har ett brett perspektiv och som kan förstå andras perspektiv, samt inte blir hysterisk över minsta som går emot dennes övertygelser.
Hon vill gärna ge sken av att ha ett gott självförtroende och vara den perfekta föräldern, men hennes osäkerhet lyser igenom väldigt väl. Det märks ju genom att hon håller väldigt hårt på en viss sorts metod för barnuppfostran. Hur skulle hon någonsin kunna uppfostra sina barn om inte denna metod fanns liksom?
Tyvärr alltså.