Midka skrev 2010-02-23 20:40:11 följande:
Hej på er!!!Jag är lite låg idag... Vet inte om det är mars som börjat tidigt eller om jag bara är trött... Försöker tala om för min man att vi behöver tiiid ihop men han verkar inte förstå riktigt.... Hoppas han fattar snart! Det är oftast jag som får driva allt hemma och det har sina för och nackdelar. Fördelar är att jag inte behöver fråga om särskilt mycket utan kan bestämma det mesta själv. Nackdel är att det ibland blir tungt med ansvar och att stå med allt. Jag vet från andra trådar att man bara ska vara lycklig eller sparka ut honom men nu lever jag i mellanlandet... Jag har valt att sätta mig i situationen och får snällt gilla läget. Om jag skulle klaga är jag idiot som inte fattade det innan jag "skaffade" barn och enda lösningen är att vara himelskt lycklig eller sparka ut
han.Vi har barn ihop, jag blir absolut inte misshandlad på något sätt, på det hela har vi det jätte bra ihop. Problemet är att han kunde varit min bror just nu. Finns inte en bättre vän och stöttepelare! Men..... det är nog en period och vi hitter säkert tillbaka igen... snart.....
Känner igen det där, jag är oxå en sån som tar på mig allt.. tyvärr.
Ni får försöka komma iväg själv en helg eller fixa barnvakt och vara hemma själva en helg.. utan alla måsten.