Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Nähä.. eftersom ingen annan verkar vara inloggad så får jag väl passa på att göra lite nytta här hemma istället.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-25 18:25:26 följande:
    Loppan mår mycket bättre och har fått behålla den lilla mat han velat äta idag. Snart ska jag dra igång med att tvätta alla handdukar och sängkläder som gått åt, det vill säga inte så lite... Tur vi har lätt att få tvättid här i huset!
    Vad skönt, det är det bästa med magsjukor.. de brukar gå över snabbt.
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-02-25 18:26:35 följande:
    Hej o go kväller på er Är så sjukt trött...har sovit ca 2-3 timmar på 2 dygn I tisdags så flyttade det in en stor fläkt i köket, från den går ett rör ner under golvet (eh, rättare sagt SKIVORNA som ligger där golvet låg..) o där ska den vara i någon vecka eller flera, dom kommer komma hit o göra "stickprover" ibland för att se om det hjälpt el behövs längre tid "hoppas det går snabbt" vilket nu gör att vi lever i ett konstant dovt surrande/dånande Annars så är det väl bra...typ
    Har ni ingen ni kan bo hos ett tag? Lider med dig, jag hatar när man är mitt uppe i en renovering. Ännu värre är det ju för dig som inte valt det själv.
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-02-25 18:44:02 följande:
    Näe, får ont i öronen av sådana  men jag vänjer mig nog... Njae...har fått några erbjudanden men av olika skäl så vill jag inte tacka ja till något av dem o sen så vill jag vara nära djuren med.Sonen kan somna o sova genom ett världskrig så honom går det ingen nöd på o dottern somnade till slut (hon har öronproppar om hon behöver).som sagt, man vänjer sig nog, he he...hörde till och med ljudet när jag satt i bilen i morse...  då kan man säga att det satt sig på hjärnan.
    Du få ha någon lugnande musik på eller nått, så du inte hör fläkten.

Man brukar vänja sig efter ett tag, sen när dom tar bort den så kommer du tycka det blir jätte tyst helt plötsligt.
  • Mandi74

Jag önskar att det var läggdax nu.. är så trött.

Nu märker man vilka effekter det har på kroppen när man inte får näring i sig som man behöver.

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-25 19:02:33 följande:
    Vad illa Du kan fortfarande inte behålla mat som sig bör?
    Nej.. jag kämpar och äter, men får inte behålla den och det känns, kroppen börjar bli svag.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-25 19:13:12 följande:
    Men fy..Men ärligt. Detta är inget du ska stå ut med. Det måste finnas en behandling som går ihop med de mediciner du tar för tillfället. Jag vet inte jag...men det känns som att du inte har stött på seriösa läkare.Jag tog min son till olika läkare de sista två veckorna och märkte stor skillnad mellan varje läkare. Det var därför det tog så lång tid innan han fick penicillin. Det var för att de första inte tog de nödvändiga proven medan den sista verkligen brydde sig.Har märkt att det räcker med att ens tonfall låter irriterat för att läkaren ska ta illa upp och sluta bry sig om sin patient, iallafall i vårt fall.Kan du inte fortsätta söka hjälp så du inte kollapsar på riktigt?
    Jag vet inte, jag är så grundligt undersökt så det finns inte mer kvar av mig att undersöka. Det är när jag blir/känner mig stressad eller orolig som det drar igång ordentligt, huvudet och magen är tydligen sammakopplade och det jag kan göra är att ta min medicin. Funkar inte det så är det sjukhuset som gäller, för att få näring där.
  • Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-25 19:25:26 följande:
    Jag har en bekant som kan ha samma problem i perioder, men hon får ju näringsdropp till sist, det är väl inte så kul. Vad säger sjukhusets dietist, du kanske kan få be att komma dit?
    Det får jag oxå om det går så långt, jag vet ju vad jag kan äta och inte kan äta. Men som nu så funkar inget, jag får bara fortsätta att försöka. Jag äter lite mat, men ofta istället, men just nu funkar inte det heller.

Men det löser sig, jag har varit sån här förrut och det har alltid gått över förr eller senare, det lär det göra denna gången oxå.
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-02-25 19:23:42 följande:
    Ah, tänkte faktiskt prova med det i kväll Så skönt att det är fredag i morgon i alla fall så att det bara är en dag kvar denna vecka att behöva gå upp kl 04:00.
    Klockan 04:00!! Varför måste du gå upp så tidigt?
Svar på tråden Tråddödare forts....