Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-02-26 10:29:03 följande:
    hej!sista dagen på lovet! har inte gjort ett endaste dugg av det jobbet jag hade med mig hem, men det har varit välbehövd ledighet!ska snart iväg och luncha med Maken, trevligt att kunna träffas på dagen! ni då? hur mås det, vad görs?
    Du har ju hela helgen på dig.. som dom sa i någon reklam för länge sen.

Vi ska göra oss i ordning och åka till Maxi, har ingenting hemma. Har inte handlat eftersom inte sonen varit hemma så idag får jag ta mig i kragen och se till att få det gjort. Jättekul fredagen och den 27.. not!

Hoppas ni får en trevlig lunch!
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-26 10:31:37 följande:
    Nej, man ska inte ta ut segern i förväg. Ska först se om jag får godkänt på det
    Men du måste ju fira att du blev klar och i tid..
  • Mandi74

Puuhhhh.. helt slut, det var en massa folk i affären, kundvagnen blev överfull och tung som attan. Sen skulle skiten hem och packas upp. Hann precis hem för att hinna börja tvätta, sen iväg igen och lämna grejer till en vän..

Nu, sitta 5 minuter sen laga mat och springa till tvättstugan igen.

JhA: En spark på kuddarna funkar alltid, tom 40-talisterna viker sig då.
    Skönt att ni är friska, hoppas du får en rolig kväll.

Ni andra.. Wiii, för allt.

• Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-26 17:26:00 följande:
    psykologiprov (varav en del var en fallbeskrivning = långa svar...), samt uppsatser för... 3 klasser. hatar att rätta uppsatser, därför jag drar mig för det.
    Kan tänka mig det, hellre ett prov där man bara behöver sätta rätt eller fel..
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-26 17:52:15 följande:
    jag ska göra kryssprov med såna där 'hålmallar' som fanns när man var liten -snabbt & smidigt att rätta!
    Perfekt.. tänk vad snabbt det går att rätta dom.
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-26 17:53:54 följande:
    shit, vad du är energisk! blir trött bara jag läser det!
    Måste ju.. nackdelen med att vara ensam, man måste gör allt själv.

Men det blir lättlagad mat idag, orkar inte göra något avancerat.
  • Mandi74

Otroligt, vi lever på 2000-talet och ff betratas ens sexuella läggning som en "psykiskt störning"..

Den 10 februari offentliggjorde American Psychological Association (APA) de slutgiltiga förslagen till revisioner av DSM (Diagnostical Manual of Mental Disorders),

Innehållet i DSM är dock hårt styrt av APA och i denna manual, som är den som företrädelsevis används i det dagliga psykiatriska arbetet i Sverige, finns sadomasochism, fetischism och transvestism kvar under avsnittet "Sexuella störningar och könsidentitetsstörningar" i undergruppen "Sexuella avvikelser".

Diagnosen sexuell masochism kommer att ställas om personen under minst sex månader upplevt återkommande och intensiva sexuella fantasier, sexuella impulser eller sexuella beteenden involverande att bli förnedrad, slagen, bunden eller i övrigt utsättas för lidande, samt om detta innebär kliniskt signifikant lidande eller funktionsnedsättning i sociala, yrkesmässiga eller andra viktiga livsområden. Den som ställer diagnosen bör definiera om det samtidigt finns asphyxiofili (att tända på andningskontroll)

• Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-26 18:05:17 följande:
    japp. måste komma på extremt kluriga frågor bara.
    Mmm.. men det kan väl inte var så svårt.

I vilket län ligger stockholm?
    Vad heter sveriges kung?
    Vem vann Robinsson 2010?

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-26 18:08:40 följande:
    Vad blir det för mat då?
    Har grytbitar som jag lagt i vitlöksmarinad som jag bara steker och sen potatisgratäng med vitlök.. mmm.
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-26 18:07:25 följande:
    jag beundrar verkligen er som klarar av att vara ensamstående föräldrar. jag skulle klara mig själv bra, men inte om jag hade barn att ta hand om också! ikväll lagar Maken mat, jag behöver bara fixa sallad och korka upp vinet.
    Men i vissa förhållande man varit i så har det känns mer som man fått ett barn till istället för en jämnbördig partner så ibland så är det nästan skönare att vara ensam.
    Önskar bara att jag kunde få dagis så sonen fick komma i väg några timmar i veckan och leka med andra barn och jag få lite mer tid för mig själv. Det är nästan det jobbigaste, att han vill underhållas hela tiden.

Idag fick han en ny film på maxi, så lär han sitta som klistrad framför tv:n tills det är läggdax. Känner mig som världens bästa förälder..
Svar på tråden Tråddödare forts....