Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-01-13 11:17:10 följande:
    Grattis
    Tack
    Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-13 09:49:55 följande:
    Audiatur et altera pars
    Skönt att se att du är glad och mår bra
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-13 12:56:16 följande:
    Är du också glad och mår bra?
    Jag överlever

Hoppas du får en fin dag!
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-13 12:59:46 följande:
    vad läser ni nästa termin då? (eller menar du att det blir fördjupat?)hej förresten Velour & J hjärtar A!
    Jag har ingen aning om vad vi ska läsa, men det kommer att bli fördjupningar (som du skrev). Särskilt inom statistik, som jag har fått veta
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-13 14:49:14 följande:
    Gillar du inte statistik? Vilken typ av statistik förresten?
    Nej, jag gillar inte att göra statistiska undersökningar. Vad det är för typer av statistik beror på vad det är vi ska undersöka. Det sista arbetet som blev klar nu igår handlade om våra universitetsstudenters alkoholvanor. Riktigt tråkigt var det.
    Analysera mera!
  • Velour

Men shit pommes frites, bortse från meningen som handlade om att vad det är för statistik beror på vad det är som undersöks Det är ju självklart liksom...vet inte vad jag tänkte på.

Analysera mera!
  • Velour

Förra året var jag med om att göra en statistik över utbytesstudenternas upplevelser på vårt universitet...det var också tråkigt Alltså själva resultatet var intressant, men inte arbetet.

Analysera mera!
  • Velour

Men nu måste jag dra! Tjadå!

Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-13 15:03:12 följande:
    Jo, men jag förstår och det var lite så jag menade Jag jobbar ju med att ta fram försäljningsstatistik för våra kunder och titta på köpbeteenden osv, så jag tycker ju sånt är kul. Men det är ju roligare när man kan få det ur datorn än när man måste ringa/gå runt och fråga folk.
    Det förstår jag att du tycker

Det är väldigt tråkigt när jag sen måste koppla ihop statistikresultaten med sociologiska begrepp/teorier och skapa en sorts bild av situationen, för att kunna förklara.

I vanliga tentor där vi skulle utgå från någon situation och använda oss av begrepp/teorier tyckte jag nästan att det var hur kul som helst, men när det kommer att göra samma sak med enkätresultat - NÄÄÄÄ!
    Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-13 15:34:50 följande:
    Ja, jag har fått reda på att min pappa kan sitta barnvakt under stor del av de närmsta veckorna så jag inte missar alla föreläsningar i skolan! Audiatur et altera pars
    Men vad skönt!!
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....