Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-02 00:26:35 följande:
    Ja, jag har inte förstått själv vad det betyder.. Var nog inte så värst tydlig förut när jag skrev att jag har lärt mig ett nytt ord, vilket jag ju egentligen inte har gjort.
    allså, det jag menade var att berättelsen är riktigt svulstig & överdriven, tavlor som börjar gå, återfunna söner, dueller etc...
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-02 00:30:24 följande:
    Eh....är jag på något sätt väldigt otydlig..? Kanske jag läser heeeelt fel i inlägget jag citerar...men jag tror inte det.... www.familjeliv.se/Forum-4-51/m49692474.html
    nej, vadå skulder liksom?
    är barn skulder?
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-02 00:33:34 följande:
    Alltså...herr/fru anonym....tror inte människan riktigt vet vad h¤n pratar om....."suck"
    nej, det verkar... förvirrat.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-02 00:32:49 följande:
    Ah, intressant. Me like!
    sista boken för året!
    jag började läsa på den innan året tog slut, så den läggs till på läslistan för 2009! (ja, jag är nördig och har en läslista!)
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-02 00:43:08 följande:
    Vad fint. Hur många böcker har du läst 2009?
    240.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-01-02 00:47:21 följande:
    Ah! Vad intressant! En gammal sv lärare sa till oss att vi skulle föra en egen resensions bok över alla böcker vi läst.... Har gillat iden ända sen -96... Ska göra slag i saken..... 2096....? Gillar ändå iden!
    tycker det är kul att ha ngt slags register då jag läser ganska mkt
    gör en lista du med! (kurslitteratur gills inte! )
  • Polly S
    Midka skrev 2010-01-02 00:49:00 följande:
    Go natt på er!!! V: jag vet att det är "tidigt" men jag är en trött människa.... Vi ses i morgon allihopa! *Trådkram*
    sov så gott!
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-02 00:50:32 följande:
    Släcker ner ja med...båten har börjat gunga ganska rejält....hoppar i livbojen innan den sjunker helt... Nattkramar på er alla!

sov... lugnt?
  • Polly S

godmorgon!

här ska vi just ge oss ut på hundpromenad i kylan, har faktiskt sol och det är vackert som attan med snön!

• Polly S
    mäh! pucko var nog rätta ordet, ja!
    behåller du katterna då?

Isnogood skrev 2010-01-02 16:14:32 följande:
    Gah..! Korkade puckade hjärnlösa snubbe till ex-man.... Han skulle enligt överenskommelse hämta något som tillhör honom här i dag...han har själv valt dag... -I går em smsade jag honom o undrade vilken tid...inget svar. 00:24 skickade ett sms till ang vilken tid...inget svar. I morse skickade jag ett sms med samma  fråga...inget svar. För en timme sedan ett sista sms....inget svar. vi har haft sms-kontakt ang detta, vilket betyder att jag har skriftligt på att han skulle hämta i dag...plus att han är medveten om att jag kommer ta ut en avgift på 50:- / dag för förvaring om detta inte tas bort i dag lördag... han har även 2 katter här...när vi skilde oss så flyttade han till en lägenhet o ville inte stänga in katterna i den, så vi kom överens om att dom kunde stanna kvar hos mig till han hade annat boende...sedan i somras så bor han i hyrt hus på landet..men har inte hämtat sina katter...däremot skaffat NY katt... Påpekade detta för honom och att han kan hämta även dem i dag lördag, efter lördagen så tar jag ut en avgift på 10:- / dag o katt, och tar han dem på lördagen så behöver han inte betala för den tiden jag tagit hand om dem innan "snäll" Han sa att det inte är hans katter... Konstigt...för jag har vittnen på vad han sa när han skulle flytta till lägenheten, ang katterna... Jag har vittnen o bevis på att ena katten skaffade han INNAN han o jag flyttade ihop.. Jag har vittnen o bevis även för den andra katten...HAN hämtade hem den på eget initiativ och utan min vetskap och har under vår tid tillsammans hela tiden pratat om dessa katter som SINA... Har inte hört något ifrån honom ännu...så det verkar som om jag kommer få en del att räkna på... 2 katter...10:-/st per dag i 2 år... Plus kommande dagar för katterna och avgiften på förvaringen....undrar om han tänker på att det är jag som har barnbidraget o ska sätta in pengar på hans konto den 20e.... Som han valt det så kommer nog "hans" del ätas upp av omkostnader.... "Som man bäddar får man ligga" -Joo...och han lär få ligga djävligt obekvämt....   
Svar på tråden Tråddödare forts....