• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 22:03:34 följande:
    Du är den vise, det har vi ju konstaterat för länge sedan. Med andra ord måste din granne vara grymt klok också.
    Jag tror de syftar på båda hjärnhalvorna istället
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 21:58:26 följande:
    Usch, har hittills varit på två begravningar och jag har nog aldrig gråtit så här mycket i hela mitt liv. En var en gammal person så det var naturligt. Den andra var en kille i 20-årsåldern som hade hängt sig själv. Fy fasiken vilken sorglig och hemsk stämning det var på den begravningen
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra.
    är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå.

jobbigt med den unga killen.
    alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser.
    just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist.
    den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
  • Midka
    Sedek skrev 2010-03-14 22:04:28 följande:
    Nej hon behöver inte leta, inte enligt bibeln i alla fall
  • Midka
    Polly S skrev 2010-03-14 22:05:17 följande:
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra.är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå.jobbigt med den unga killen. alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser.just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist.den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
    Oj, stort.
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-03-14 22:00:18 följande:
    GAH..!!!!! Fattar inte vad det är med mig..!?!?!?!?!??! HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR kan jag missa gång på gång...? Tack Näe, ska krypa ner bland kuddar o täckena snart, ska bara bege mig ut o kolla om dotterns katt mot all förmodan har återvänt... Hon är lite nedstämd nu...inte kul o informera henne om att hennes katt är borta God natt på er, sov gott när ni väl somnar
    gonatt!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 21:58:59 följande:
    Svenska - teckenspråk
    vad udda! och intressant! hur kommer det sig?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-14 22:05:04 följande:
    Jag tror de syftar på båda hjärnhalvorna istället
    Att den vänstra är klok och den högra är vis Jaaaa så kan det ju vara..., hm...
  • Sedek
    Midka skrev 2010-03-14 22:04:43 följande:
    Varsågod! Jag har svårt för människor som vill framstå som fromma och du har inte gjort anspråk på det.
    Vilken tur!            tror jag.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 22:05:17 följande:
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra.är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå.jobbigt med den unga killen. alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser.just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist.den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
    Nämen usch! Stackars tjej.. Hade hon någonsin visat tecken på att hon inte orkar mer? Pratat med nån eller sökt hjälp? Hade hon skrivit nån form av "avskedsbrev"? Förstod någon varför hon gjorde så?

Den här killen trodde alla att han mådde bra, men så en kväll gick han och hängde sig i en skog här där vi bor. Han blev upptäckt av en hästryttare tidigt på morgonen. Så hade han också skrivit ett brev där han skrev att han inte stod ut med all den press som sattes på honom som indivit, av samhället. Att det inte var värt att försöka leva upp till alla förväntningar Stackars kille..

Jag håller helt och fullt med att man ändå blir otroligt ledsen även om det är äldre som dör. De har ju varit en del av ens liv och man har ju så mycket känslomässig connection..
  • Midka

Nu är det dags för mig att säga gonatt.

Kära vänner!

Smiley  ,

Smiley  och

Smiley

Svar på tråden Tråddödare forts....