• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-16 22:37:06 följande:
    Sedek, när du började banta, på hur lång tid gick du ner 3 kg? Var det en vecka?
    De första tre rann av på 1,5 vecka. Det var nog mest vatten tror jag, nu går det trögare... Men neråt går det sakta och säkert, det SKA inte gå för fort.

Hur går det för dig?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-16 22:37:41 följande:
    Trött efter att ha kommit hem för en halvtimme sedan... Lång dag, träning, bilkörning...Av någon anledning blev det rätt sent igår dessutom
    Oj, vad sent!! Du sitter säkert med bara ena ögat öppet nu.

Ja, det blev sent, men jag kommer inte ihåg riktigt varför..Känns som att jag drömde nånting sött
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-16 22:37:47 följande:
    ibland kan jag inte berätta för folk vilka idiotsaker som görs och vilka idiotdiskussioner som förs på min arbetsplats -ingen skulle tro mig...
    Och det värsta är väl maktlösheten, eller hur?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-16 22:40:13 följande:
    De första tre rann av på 1,5 vecka. Det var nog mest vatten tror jag, nu går det trögare... Men neråt går det sakta och säkert, det SKA inte gå för fort.Hur går det för dig?
    Jag blev av med allt vatten för hundrafemtio år sedan Men jag gick ner 3 kg på ca. 1.5 vecka jag med och då var det vanlig vikt *stolt*
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-16 22:41:27 följande:
    Och det värsta är väl maktlösheten, eller hur?
    ja, det är ju välkänt att det ger den värsta stressen...
  • Polly S

nähä vänner, sovdags.
    imorrn blir det lite fortbildning för min del, ska bli... intressant.

JhA: håller tummar & tår!
    Velour: må bättre! du är bra!
    Sedek: synd att jag inte hann "prata" mer, men du är väl stolt att jag tänker på mina organ?

gonatt!

• Velour
    Polly S skrev 2010-03-16 22:47:33 följande:
    nähä vänner, sovdags.imorrn blir det lite fortbildning för min del, ska bli... intressant.JhA: håller tummar & tår!Velour: må bättre! du är bra!Sedek: synd att jag inte hann "prata" mer, men du är väl stolt att jag tänker på mina organ?gonatt!
    Hoppas du får en god sömn, Fina Fiona

Godnatt och kram!
  • Jagbyttenick

Vi var ju på akuten inatt, men fick igen hjälp, så vi åkte hem igen efter tre timmar, för då slockande Loppan efter att ha varit vaken fem timmar mitt i natten. Akuten skickade hans journal till vår VC som gav oss en tid i eftermiddags. De sade bara att det var virus och kunde bara skriva ut luftrörsvidgande.

Resten av dagen har hans temp rusat upp på över 39 så fort febernedsättande går ner och han flåsar precis lika mycket som tidigare. Han hostar sällan men ordentligt så han riktigt kiknar och börjar gnälla varje gång.
    Jag kan absolut inte sova, men sambon och Sam sover för öppet fönster i vår säng just nu iallafall.
    Jag ringde 1177 igen för en stund sedan för jag kände att jag ville ha besked om när jag kan KRÄVA att de gör något, övervakar honom åtminstone.
    Han jag talade med blev också orolig men förstod om jag inte ville åka in till akuten för x antal timmars lidande igen så han lyssnade på andningen genom luren och kommer ringa upp mig om några timmar för att lyssna igen, och gav mig konkreta råd på att jag skulle väcka Sam då och då och kolla så att han fortfarande är med och inte blir blå om läpparna. Han pratade med mig i en hel halvtimme och gick igenom vad alla symptom kunde vara och hur kroppen beter sig osv, så det känns ju lite bättre att ha någon som också bryr sig och vill hjälpa oss.

Detta är den hemskaste känslan i hela världen! Jag är så orolig att jag vill spy.

Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-03-16 22:54:35 följande:
    Vi var ju på akuten inatt, men fick igen hjälp, så vi åkte hem igen efter tre timmar, för då slockande Loppan efter att ha varit vaken fem timmar mitt i natten. Akuten skickade hans journal till vår VC som gav oss en tid i eftermiddags. De sade bara att det var virus och kunde bara skriva ut luftrörsvidgande.Resten av dagen har hans temp rusat upp på över 39 så fort febernedsättande går ner och han flåsar precis lika mycket som tidigare. Han hostar sällan men ordentligt så han riktigt kiknar och börjar gnälla varje gång.Jag kan absolut inte sova, men sambon och Sam sover för öppet fönster i vår säng just nu iallafall.Jag ringde 1177 igen för en stund sedan för jag kände att jag ville ha besked om när jag kan KRÄVA att de gör något, övervakar honom åtminstone. Han jag talade med blev också orolig men förstod om jag inte ville åka in till akuten för x antal timmars lidande igen så han lyssnade på andningen genom luren och kommer ringa upp mig om några timmar för att lyssna igen, och gav mig konkreta råd på att jag skulle väcka Sam då och då och kolla så att han fortfarande är med och inte blir blå om läpparna. Han pratade med mig i en hel halvtimme och gick igenom vad alla symptom kunde vara och hur kroppen beter sig osv, så det känns ju lite bättre att ha någon som också bryr sig och vill hjälpa oss.Detta är den hemskaste känslan i hela världen! Jag är så orolig att jag vill spy.
    Åååh vännen!!

Fan vad hemskt! Inte för att vara jobbig, men i värsta fall sveper ni in Loppan i något varmt och tar honom lugnt och försiktigt till akuten igen. På ett sätt som inte stressar honom. Eller blir han lätt orolig och arg om han råkar väckas mitt i sömnen? Kan han sova om i er famn?

Ursäkta om jag skrev något dumt nu..men jag förstår såå ditt dilemma just nu
Svar på tråden Tråddödare forts....