Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-17 00:20:29 följande:
    Hahah...såååå kul ska vi inte ha!Ja, visst är det härligt när man hittar gamla klasskamrater? Det var faktiskt därför jag gick med i Fejjan
    *s* man vet aldrig.. )

Jag gick med för länge sen, men har inte börjat använda det förrän nu på senare tid. Vet inte varför jag gick med, alla andra sa att jag skulle skaffa det.. typ.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

läggdax för mig oxå, nu har jag snolat så det räcker för idag..

Godnatt!!

JhA.. tänker på er!!

• Mandi74

Halloj! Var innen och uppdaterade min blogg, sen hamnade jag i soffan när jag egentligen bara skulle sänka ljudet på tv:n.. sen slocknade jag.

Vaknade nyss och nu ska jag krypa ner i sängen.. ska bli sååååå skönt.

Vi ses i morron!
    Kram

• Mandi74
    Midka skrev 2010-03-17 20:35:55 följande:
    Fiamedbarn:Nu har jag tänkt lite längre angående uttrycket:"Det som  inte dödar, härdar"Jag tror nu att det stämmer ofta men inte alltid. Jag tror att de flesta som lyckats vända sitt liv från beroende till ikke beroende känner sig starkare. Det behöver inte vara så allvarligt, givetvis utan kan gälla för mindra saker. För mig (och kanske för flera) finns det en trygghet med uttrycket genom att jag vet att det finns något gott med saker som drabbar mig och att jag kan lära mig av motgångar.Dock kommer jag i framtiden att förhålla mig mer ödmjuk till uttrycket och se att det går att tolka på ett sätt jag inte tänkt på innan och det tackar jag för. Det finns de som defenitivt inte kan dra nytta av motgångarna och de har jag full respekt för eftersom jag vet att livet inte kommer i lyxförpackning till alla. Jag har bara inte tänkt in dem i den här formen och att uttrycket kan bli djupt nedtryckande för vissa. Eftersom jag finner styrka i det har jag inte vägt in den aspekten på det sättet.
    Nu vet jag inte hur det kom på tal eller vad ni skrivit om det innan.. men.. jag har en åsikt.

Jag tror att , om man inte är det, så blir man stark. Man tar sig inte igenom vad som helst om man inte är stark, det märks om inte annat på självmordsstatestiken.
    Så jag tror det ligger en hel del i det påståendet ändå, man kanske känner sig svagare men jag tror ändå att man på något sätt, på något plan blivit starkare.
    Om inte annat så förändras man som männiksa, man får en annan syn på saker och ting. Man får en annan syn på vad som är viktigt och vad som är värt att kämpa för.

Jag hade inte varit den jag är idag om jag inte gått igenom allt det jag gått igenom och jag måste säga att jag är ganska glad över den jag är idag. Jag är mer ödmjuk och mindre fördumsfull nu än jag var innan, efter det jag går igenom nu så lär min syn ändras när det gäller en massa saker och även om det är skitjobbigt just nu så kommer jag att komma ur allt det här starkare, klokare och ännu mer ödmjuk inför livets nycker.

Är det någon särksild situation som du tror att det utrycket inte stämmer?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-03-18 13:21:47 följande:
    Idag är jag glad Hade ett givande samtal med en viss person och jag tror att det blev utrett till slut.
    Härligt!! Glad för din skull.
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-03-18 13:57:01 följande:
    hahaha! ni verkar ha så himla kul ihop Mandi!
    Jag försöker så gott det gå.. nu har vi spelat tv-spel i flera dagar, vi bara måste klara av det spelet vi håller på med nu.
  • Mandi74

Här är sonen när vi vårstädade hans cyckel..

Tror den blir större om man klickar på den.

• Mandi74
    Polly S skrev 2010-03-18 14:02:38 följande:
    kul! vad spelar ni?
    The Chronicles of Narnia, Prince Caspian.  Ps2..
Svar på tråden Tråddödare forts....