Midka skrev 2010-03-18 21:14:49 följande:
Jag råkade skriv att det som inte dödar det härdar och då reagerade Fiamedbarn på uttrycket. Hon menar på att allt inte härdar. Det finns dem som vandrar runt utan att orka ta sig igenom (de kanske hamnar i missbruk eller blir bittra eller....) och bli starkare. Jag fick fundera i några dagar och jag tror att hon har rätt. Sedek ställer många adekvata frågor runt resonemanget och om du verkligen vill att jag ska reflektera över dem så säg till! Det blev lite många frågor att ta till sig om du bara ställt dem lite på skämt.....
Jag tror att mycket handlar om viljan, har man viljan så hittar man orken. Jag har alltid sagt till mina barn att ni kan göra vad ni vill, bara ni tror på det tillräckligt mycket och har viljan. Sen kanske man inte alltid når sina mål, men då har man i alla fall gjort sitt bästa för att försöka komma dit.
När det gäller Sedeks frågor så stod jag och funderade på dom när jag duschade.. (enda stunden idag jag haft för mig själv)
Och jag tror att det är samma sak där, man kan gå vidare ur allt om man bara vill. Sen är det inte alltid man känner med en gång att det var det bästa som kunde hända, ibland kan det ta många år men tillslut så tror jag att man kommer dit att man känner att det var bra att det blev som det blev.