Tråddödare forts....
Jagbyttenick skrev 2010-03-16 22:54:35 följande:
Vi var ju på akuten inatt, men fick igen hjälp, så vi åkte hem igen efter tre timmar, för då slockande Loppan efter att ha varit vaken fem timmar mitt i natten. Akuten skickade hans journal till vår VC som gav oss en tid i eftermiddags. De sade bara att det var virus och kunde bara skriva ut luftrörsvidgande.Resten av dagen har hans temp rusat upp på över 39 så fort febernedsättande går ner och han flåsar precis lika mycket som tidigare. Han hostar sällan men ordentligt så han riktigt kiknar och börjar gnälla varje gång.Jag kan absolut inte sova, men sambon och Sam sover för öppet fönster i vår säng just nu iallafall.Jag ringde 1177 igen för en stund sedan för jag kände att jag ville ha besked om när jag kan KRÄVA att de gör något, övervakar honom åtminstone. Han jag talade med blev också orolig men förstod om jag inte ville åka in till akuten för x antal timmars lidande igen så han lyssnade på andningen genom luren och kommer ringa upp mig om några timmar för att lyssna igen, och gav mig konkreta råd på att jag skulle väcka Sam då och då och kolla så att han fortfarande är med och inte blir blå om läpparna. Han pratade med mig i en hel halvtimme och gick igenom vad alla symptom kunde vara och hur kroppen beter sig osv, så det känns ju lite bättre att ha någon som också bryr sig och vill hjälpa oss.Detta är den hemskaste känslan i hela världen! Jag är så orolig att jag vill spy.Men rosslar det eller flåsar han "bara"?