Tråddödare forts....
Midka skrev 2010-03-05 21:59:21 följande:
Jag gillar inte örfilar.... Tillhör inte den genren av fetticher.. (precis som du..)Jag är helt inne på att det går att lura hjärnan att komma förbi dylika spärrar. Det handlar mycket om fokus, mål och vilja. Fokus = du vill få godkänt, mål = jobb och självrespekt, vilja = är du ett offer? eller en ansvarstagande person?Hur kan du lura hjärnan förbi ordet salstenta? Använda ord som: tid att förmedla din kunskap, vilja att komunicera med din lärarae, förklara för puckon på FL eller samtal med S-mannen?Jag fick egentligen paniken när läraren lade ut exempel på frågor som för att vi ska få ett hum om hur frågorna på salstentan ser ut. Det var riktigt mäktiga frågor som innebär att man ska komma ihåg typ ALLA teorier och begrepp och kunna redogöra för allting.
Jag är en sådan som glömmer bort teorier men bara kommer ihåg innebörden och det är ju inte mycket värt om man sitter på en salstenta och skriver: "Ja, den teorin som handlade om det och det och innebar det och det. Jag kommer bara inte ihåg vad teorin heter".
Men, men...jag får väl hitta på ett sätt att få det att fastna. Kanske har jag blivit så bortskämd med hemtentor att min hjärna har blivit slapp