-
Tack! Och tänk om du var här in person, vad gött det skulle vara när det blev dags. Men om det är något som kan gå att lösa över nätet så kommer jag att fråga digJagbyttenick skrev 2010-03-03 23:11:16 följande:Jag kan hjälpa dig gumman, detta är en del av vad jag jobbar med
-
Det kommer att gå så bra såJagbyttenick skrev 2010-03-03 23:14:40 följande:Nu ska jag dra igen, Loppan ska opereras imorgon bitti, ska väcka honom kl 06 - usch! Och så får han inget att äta eller dricka Och så måste vi åka bil tre mil bort för vårt fina universitetssjukhus har inga platser. Och sedan måste jag se på när de söver min son... Är inte alls sjukt rädd med tanke på att vår förra katt dog av narkos Men om ni håller era tumma litegrann så kommer allt kännas bättre.Puss på er!
Det enda som jag tycker är jobbigt är att inte få äta nåt innan. Urk! Men sen när man har vaknat och kan behålla mat så får man goda mackor med saft och annat gott.
Håller tummarna för Loppan
-
Men vännen!Roses skrev 2010-03-04 00:00:27 följande:Har haft en het diskussion och kan inte sluta gråta. Vet inte vad jag ska ta vägen. :( Är ensam hemma och håller på och dö av all ångest.www.familjeliv.se/Forum-5-66/m51039859.html
Håll dig stark, för den personen njuter av att bryta ner meningsmotståndare. Han har aldrig ursäktat sig för att ha sårat folk, tvärtom gör han allt i sin makt för att knäcka folk. Stå på dig och låt honom inte knäcka dig. Det är en fanatikers våta fantasi att knäcka sina meningsmotståndare. -
BratScratchy skrev 2010-03-03 23:40:16 följande:Det gör jag gärna när jag är miljonär... och kan stava till det... millionär? Milljonär? Miljo... äh, skit samma...
-
Oj, hoppsan!Mandi74 skrev 2010-03-04 00:28:22 följande:Åhh vellan, vad bra att du kom.. ville inte lämna roses ensam men kan inte sitta här längre, vågar inte riksera att tuppa av igen, inte för att det är farligt men jag är rädd att jag ska slå mig om jag inte hinner med att känna det innan.Godnatt allihop!!Roses, stor kram till dig!Scratchy.. sälj!Vellan.. vi ses i morron! kram
Ja, bäst att få vila vännen.
Godnatt och hoppas du sover gott. Kram! -
Roses,
jag vet att du brinner för detta ämne, men samtidigt får ju sådana diskussioner dig att må dåligt. Du måste göra två saker, antingen får du sluta att diskutera detta eller så får du tuffa till dig. Försök sätta en spärr eller ett filter framför dig där motståndarens hårda ord inte når dig, utan endast de ord som det går att argumentera mot. Försök ändra inställning från aggression till mer lugn. Du vet att du har de rätta faktan hos dig så du behöver inte kriga, utan gå lugnt fram.
Hans taktik är så, han slänger ur sig kommentarer på ett lugnt sätt men som får dig att gå i taket och se rött av ilska. Tänk på att när han är som mest jävlig är han bara ute efter en reaktion. Han mår bra av det. Ju mer arg du blir, desto mer njuter han. Han anser sig vara religiös men är verkligen en skenhelig person. En omoralisk och mycket falsk människa som gömmer sig bakom den religiösa fasaden. Kom ihåg det. En sådan människa tar till de mest smutsiga metoderna att vinna en debatt och i det ingår att på ett sansat sätt bryta ner sin motståndare.
Var immun mot hans nedvärderande sätt och bemöt hans argument på en saklig nivå. Då framstår du som en motståndare av titan där hans nedvärderande sätt inte kan bryta igenom. Förstår du hur jag menar? -
Jag vet.Roses skrev 2010-03-04 00:46:29 följande:Ja, det är en av mina svaga punkter tyvärr. Jag kan bara inte skriva om Iran utan att se rött. Som jag skrev så är en av killarna som mördades 16 khordad en av kompisarnas bekant och jag ser bara hans familj och hur förtvivlade deras röst var. :( När sedan en person får ur sig en sån kommentar dör jag inombords när jag tänker på familjen som förlorade deras älskade son i hopp om att få en demokratisk Iran.
Men så gör motståndaren. Den vet dina svaga punkter och den tvekar inte att trycka på dem om du inte övertygas av hans argument och står upp mot honom.
Grejen är att han också vet vad du tycker om honom och hans likar så för honom är det fullt krig nu
Tänk dig honom som inte bättre än den regim som finns idag i Iran. Hur mycket bryr de sig om det iranska folket och hur mycket gör de för att förinta meningsmotståndare?
Han, TSW, är precis likadan (om än med mindre makt
) Han är en nolla, precis som en fanatiker kan vara. Ser inget, kan inget och vet inget mer än den lilla värld de lever i. De vill heller inte veta något mer.
Det är därför han tar till alla metoder för att fälla dina argument. Han försöker bryta ner dig i syfte att försvaga dina argument. Och det gör han genom att trycka på alla dina känsliga punkter.
Kom ihåg det nästa gång du blir ledsen för något han skrivit, att han bara är ute efter att bryta ner dig. Då rycker du upp dig och blir titan igen. Visa dig oberörd för alla korkade anklagelser han riktar mot dig och iranier. Visa att du är större än att du tar åt dig.
Idag blev jag anklagad för att vara fascist
Men vad jag gjorde var att hitta motståndarens svaga punkt och vända den anklagelsen mot honom, lugnt och sansat
Jag hade kunnat låta bli också, men den svaga punkten var alldeles för uppenbar
Så sant som det är sagt, fanatiker riktar grova och fula anklagelser till höger och vänster mot sina meningsmotståndare. Så istället för att bli nedbruten, försök hitta poängen med vad han säger och bemöt det istället för bara anklagelserna. -
Vad roligtRoses skrev 2010-03-04 01:18:57 följande:Mmmm, det är ju precis det han gör med mig :( Jag måste tuffa till mig som du säger det vet jag. Måste lägga undan mina känslor när jag diskuterar för just nu ser jag bara killens bild framför mig och det gör otroligt ont. Inte fyllda 25 ens. Sååååå orättvis. Tack aziz för allt du skrivit och försökt muntra upp mig. Innan jag loggar ut så tänkte jag bara säga att vi fick godkänd från resebyrån så vi åker ner i början av sommaren. Känns otroligt spännande. Ser verkligen emot det. Måste försöka sova, ska ju upp om mindre än 6 timmar *suck* Puss&Kram
Väldigt spännande ja, att ni kan åka och se alla historiska och viktiga platser på nära håll.
Sov nu gott så att du har energi nog för morgondagen. Kram och godnatt
-
Vad roligt!Jagbyttenick skrev 2010-03-04 11:04:38 följande:Tack, allt har gått bra och han verkar må bra nu! Så himla skönt att det är över. Vi hoppas på pratglad kille vi Så jobbigt för honom att inte kunna kommunicera ordentligt.
Mådde han bra när han vaknade upp?
-
Wow, du verkar ha hittat något nytt att brinna förScratchy skrev 2010-03-04 13:05:50 följande:Några tips på bra sidor att lära mer om valutahandel på? Eh, kvasi-beteendevetare som jag är så tror jag nog att teknisk analys är mer för mig... eh...