Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-01-07 19:55:26 följande:
    Uj, är du också så gammal . Mina ungdomar tror inte mig när jag förklarar det gamla, relativa betygssystemet, där Stefan, Magnus, Lotta och jag slogs om de två femmorna i engelska... Nuförtiden verkar det ha gått åt andra hållet, och jag vet inte vilket som är värst. Såg något reportage i TV häromåret där en hel klass fått MVG i gympa, eftersom kriterierna var ungefär att delta med liv och lust, och att leda klassen i ett gympapass på ett trevligt sätt. På min tid skulle man banne mig hoppa höjd och stöta kula på SM-nivå för att få en femma...
    jag vet faktiskt inte hur betygskriterierna så ut när jag själv gick i skolan -kommer inte alls ihåg att vi gick igenom dom på varje kurs -men det verkar ha varit tydligare.
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-07 19:57:57 följande:
    Ah, det där känner jag igen... Det var aldrig tal om att man fick det betyg man verkligen var värd...det handlade om ett visst antal av varje som skulle fördelas på respektive klass....
  • Polly S

nej, nu får vi sluta prata skola! vad har ni gjort idag?

• Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-07 20:00:07 följande:
    Frysit....
    har ni jättekallt idag med?
    vi har runt -11!
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-01-07 20:04:43 följande:
    Ok då...har ju varit på jobbet också...visserligen så frös jag där med... -Det var även dötrist...fanns inte så mycket att göra i dag...tiden har gått jättelångsamt. En av lastbilarna som levererar kycklingar körde fast ordentligt o kunde inte leverera..som tur var så hade han inte hunnit hämta kycklingarna i alla fall, så idag var det 23000 färre i slakt, de ska slaktas på söndag i stället... Pga detta så hade vi inte tillräckligt med produkter att köra på "gyron" (frysta produkter..) så en av "mina" maskiner stängdes av under några timmar, detta gjorde så att vi var 2 maskinskötare på en maskin...plus en som packade påsarna i kartong...detta i sig innebar då att vi var 2 på hälften så mycket arbete "snark"
    ja, man vill ju ha lite stress eller iaf liv & rörelse, det är jobbigt om det är för lite!
  • Polly S
    Ord blind skrev 2010-01-07 20:50:58 följande:
    Jag fick inte höra den personligen, men jag vet att det var så på högstadiet.... Gick ut med 1,7, 0:or och 1:or tog aldrig slut....
    nej, bara det bevisade ju att  lärarna missförstått grejen!
  • Polly S
    Ord blind skrev 2010-01-07 21:20:02 följande:
    Det har varit dött hela dagen....
    Velour skrev 2010-01-07 21:15:27 följande:
    Fan vad dött det blev här...
    det måste ju bero på att jag jobbat och ni saknat mig!
  • Polly S
    Roses skrev 2010-01-07 21:34:41 följande:
    Tänk då på mig som har varit ensam i flera dagar nu och ska vara ensam till på söndag. Jag pratar konstant om man frågar min man så du förstår vad jag går igenom?
    hej och välkommen till tråden!
    själv ser jag fram mot att Maken ska åka bort fre-sön...
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-07 21:35:27 följande:
    Nu tänker jag ta en dusch! Vill ta tid på hur lång tid det kommer att ta så om ni skulle hjälpa mig, vore det bra. Ta tid från och med - NU!!
    vilken tur att inläggen tidsmärks för jag är värdelös på att komma ihåg tider...
  • Polly S
    Roses skrev 2010-01-07 21:43:31 följande:
    Hej och tack ;) Jag blir tokig när jag är ensam hemma. Först går jag mina kompisar på nerverna vis atelefon. När örona nästan är blåslagna så går jag ut en sväng och går min runda sen kommer jag hem och börjar på nytt trakassera folk via telefon sen blir det FL:s tur och få sin dagliga dos av moi ;)
    å, det har jag svårt att relatera till, jag behöver få vara själv ibland annars börjar jag klättra på väggarna!
Svar på tråden Tråddödare forts....