Midka skrev 2010-01-08 18:49:08 följande:
Dels så finns det andra skolor. Har en kompis som är lärare och denne säger att det är som natt och dag att byta skola. Det är ett förslag. Ett annat är att byta programm (kan man göra det??) jag gissar att det ger nya kollegor och ibland ny rektor, det kan göra susen! Du skulle kunna börja undervisa på komvux, sfi, någon folkhögskola, andra åldrar än där du är nu. Att vara pedagog kan ju innebära att man läser någon kurs om någon funktionsnedsättning och sen börjar arbeta innom hörslevården, habilitering, syn.... what ever! Världen är öppen!! Det gäller bara att hitta möjligheterna!
just nu känns hela systemet ruttet och
fel.
just undervisningen är den biten jag älskar och inte skulle vilja byta, men när eleverna kommer upp i gymnasiet med G när de inte kan ett smack engelska (resurser igen -grundskolan har ju inte råd att behålla dom) och de kastas in i en grupp med ca 18 olika kunskapsnivåer på 22 elever är det svårt att lyckas få upp nivån så de klarar G. (hur var det nu, de framgångsrika lär ut mer effektivt helt enkelt! dumma mig!)
när jag sätter IG är det sen mitt ansvar (under den tiden eleven går kvar hoss oss) om eleven vill komplettera sitt betyg och pröva för G.
gah!
jag vet att jag är skittråkig nu, men jag är verkligen gråtfärdig.