Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-01-08 00:57:59 följande:
    AHA! FL diskriminerar Firefox!!!
    jaha, är det det som ställer till det!
  • Polly S

åh, vilken konstig dag! vad skönt det blir när eleverna kommer på måndag så jag slipper prata med alla konstiga kollegor!

nu ska jag åka hem!
    hörs!

• Polly S

jag tror ärligt talat jag måste hitta ett annat yrke.
    vi har jobbat 2 dagar och jag har en klump i halsen när jag tänker på jobbet.
    jag älskar undervisningen men hatar den dåliga stämningen, samt alla andra uppgifter som bara läggs på.

några tips på vad man kan bli när man blir stor..?

fan.

• Polly S
    Velour skrev 2010-01-08 18:33:34 följande:
    Men varför det helt plötsligt? Är det pga alla de kommande ändringarna? Skola om dig till psykolog eller varför inte kurator.
    nej, pga de dåliga resurserna, att man förväntas vara flexibel och proffsig och orka sköta allt utan mer tid/pengar och utan ngn som helst feedback.
    samtidigt blir elevgrupperna sämre och reglerna snävare.

nej, jag tror inte jag skulle kunna hålla distansen till problemen man jobbar med i de yrkena.
    jag vill ju egentligen vara lärare, men...
  • Polly S
    Ord blind skrev 2010-01-08 18:37:27 följande:
    Stackars, det lät inget vidare. Min mamma är lärare, jag har förstått att det  är många haggor där.
    tack... tycker hon jobbet förändrats och blivit jobbigare med åren?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-08 18:39:10 följande:
    Men shit vilket dilemma..Har någon annan uttalat sig om att det har blivit jobbigt?
    jag tycker det låter som om det är ungefär likadant överallt, oavsett var eller vilka ämnen, så det känns ju inte som att byta skola är lösningen heller.
    jo, kollegorna tycker också det är tufft, men vi är dåliga på att stötta varann, det ligger så mkt prestige i att säga att saker inte funkar.
  • Polly S
    Ord blind skrev 2010-01-08 18:47:54 följande:
    Jag tror hon tycker det är samma antal haggor.... Hon gillar inte utvecklingssamtalen som är idag med utvärdering och hela kittet.
    haha!
    nej, men det är det, förutsättningarna ändras hela tiden utan att vi som berörs tillfrågas.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-08 18:48:52 följande:
    Oj! Det var inte kul att läsa Men såhär ska ni inte ha det bara. Fan vad jag önskar jag hade ett bra svar, men jag är inte ett dugg insatt i hur det funkar i skolvärlden. Prata med chefen? Styrelsen eller nåt sånt?
    i det här fallet är det en del av problemet, att ledningen inte funkar OK.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-01-08 18:49:08 följande:
    Dels så finns det andra skolor. Har en kompis som är lärare och denne säger att det är som natt och dag att byta skola. Det är ett förslag. Ett annat är att byta programm (kan man göra det??) jag gissar att det ger nya kollegor och ibland ny rektor, det kan göra susen! Du skulle kunna börja undervisa på komvux, sfi, någon folkhögskola, andra åldrar än där du är nu. Att vara pedagog kan ju innebära att man läser någon kurs om någon funktionsnedsättning och sen börjar arbeta innom hörslevården, habilitering, syn.... what ever! Världen är öppen!! Det gäller bara att hitta möjligheterna!
    just nu känns hela systemet ruttet och fel.
    just undervisningen är den biten jag älskar och inte skulle vilja byta, men när eleverna kommer upp i gymnasiet med G när de inte kan ett smack engelska (resurser igen -grundskolan har ju inte råd att behålla dom) och de kastas in i en grupp med ca 18 olika kunskapsnivåer på 22 elever är det svårt att lyckas få upp nivån så de klarar G. (hur var det nu, de framgångsrika lär ut mer effektivt helt enkelt! dumma mig!)
    när jag sätter IG är det sen mitt ansvar (under den tiden eleven går kvar hoss oss) om eleven vill komplettera sitt betyg och pröva för G.
    gah!

jag vet att jag är skittråkig nu, men jag är verkligen gråtfärdig.
Svar på tråden Tråddödare forts....