Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-01-17 23:41:53 följande:
    Men vad är det som händer? Går alla och lägger sig nu?! Jag har sovit alldeles för mycket idag och druckit mycket kaffe, och när jag såg att det var Femte Elementet på Tv4 Film så insåg jag att jag inte lär somna på ett par timmar ännu. Och iom att Loppan fortfarande har feber och verkar vara ordentligt förkyld så hoppas jag inte på mycket sömn inatt.
    Scratchy är vaken... alla som är förvånade räcker upp en hand (nähä... trodde väl inte det)...

Sannolikheten är också stor att den minste skiftarbetaren är vaken... det är väl därför han jobbar... för att sova när han är trött och jobba när han är minst eller hur det nu var... jag fattade aldrig... får fråga Velour...
    Have no fear Scratchy is here!
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-01-18 00:05:18 följande:
    Inte jätteförvånad nej. Minste skiftarbetaren?
    Du får fråga tulpanen om den minste skiftarbetaren... jag fattade INGENTING!!!

Nu ska jag i alla fall sova. För att vara Sedek till lags (som alltid ) så ska jag inte äta någonting så här sent... jag är i och för sig sjukt hungrig men ändå...
  • Scratchy

WTF happened med the tråd? Har ni blivit sömntutor allihopa? Jag har ju just kravlat mig ur soffan... nåväl, hoppas ni sover gott tråkmånsar...

• Scratchy

Oj, här var det deppigt i tråden...

... nu är ju inte jag den rätta personen att pigga upp eftersom jag själv varit nere i veckan. Men på tal om B-vitaminbrist så kan jag berätta att jag hade det för några år sedan när jag bodde i Colombia. Diagnosen kändes inte så jobbig men behandlingen var ju lite speciell. Den bestod av sprutor i ena skinkan. Jag brukar vara väldigt tålig vad gäller medeciner och sprutor. Och jag säger inte att jag klagade av sprutorna trots att de gjorde djävulskt ont. Problemet var att jag inte kunde gå efteråt. Inte på grund av smärtan utan helt enkelt för att hela rumpmuskeln bara tappade kontakten med hjärnan. Så jag haltade runt hela resten av dagen. Så jag fick ta sprutorna växelvis i högra och vänstra skinkan annars hade jag blivit helt förlamad.

Så, hoppas ni fick er ett gott skratt...

• Scratchy
    Velour skrev 2010-01-20 01:36:48 följande:
    Ursäkta...men jag fick mig faktiskt ett gott skratt även om det egentligen inte är något att skratta åt. Men bara tanken på det...
    Det var det som var meningen...
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 10:06:11 följande:
    Du är ju för go Ja, det var ju faktiskt lite komsikt, min behandling består bara av tabletter som tur är! Men imorse stod jag i badrummet och hade nyss svalt ner vatten och tittar upp "tog jag tabletten eller inte?" och kunde för mitt liv inte komma ihåg hur jag hade gjort! Så jag fick ju ta tablett "igen" utifall jag bara drack vatten den där sekunden innan Och nu kom jag på att jag nog toig dubbelt av fel tablett igår också, den ena sorten ska bara tas en gång om dagen och den andra ska tas två gånger. Ojojoj, jag skyller på b-vitaminbristen, det stod att det kunde ge minnesstörningar. Och det har absolut inget att göra med att jag fyller 30 i år
    Haha... inte lätt med B-vitaminbrist...

Just det, jag glömde skriva att jag på den tiden kände en sjuksköterska som bodde i ett kollektiv med 15 tjejer. Så jag gick till henne när jag ville ha sprutan, och på något sätt blev det dagens stora händelse när jag blev plågad med byxorna nere. Hade kunnat ta inträde och få medecinen finansierad...
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2010-01-20 17:33:08 följande:
    Isch då! Och du som kämpat med enkäterna! Min lärare bad att få använda min thesis proposal (som kan heta uppsatsförslag på svenska, det står helt stilla) i sin uppsatskurs. Jag har inte vågat fråga om det var som gott eller som avskräckande exempel... Kan höra det framför mig "... och här har vi ett exempel på ett arbete med rätt typsnitt och korrekta marginaler. Innehållet, däremot, ..."
    På vår institution kallar vi det synopsis. På yrkesutbildningar (som naturligtvis står lägre i kurs) så kallas det ibland PM. För att de som går på sånna utbildningar inte kan lära sig så svåra ord som synopsis...
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2010-01-20 17:55:57 följande:
    Synopsis låter kul. Speciellt om man säger det fort många gånger . PM har jag hört i sammanhanget, men tycker det används om alla möjliga små papers, inte bara om "uppsatsförslaget".
    Precis... på yrkesutbildningar gör de ingenting ordentligt. *tittar mig omkring för att få en utskällning av någon som går en yrkesutbildning*
  • Scratchy
    Midka skrev 2010-01-20 19:46:42 följande:
    Oj! Ska inte ge mig in på att ens försöka förklara vilka bilder det skapade hos mig....
    Jag utgår att det första du tänker på alltid är snuskigare än vad jag skulle komma på om jag så försökte medvetet i flera timmar...

... berätta snälla!!!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-20 20:29:21 följande:
    jag tror inte tjejer är mer fördomsfulla, men jag tolkade det som att det var från dina erfarenheter så ja, då spelar det ju in att du är tjej. vore intressant att höra ngn kille uttala sig om lärare!
    Nej, det skulle inte vara roligt... snarare tragiskt... i alla fall i mitt fall...
Svar på tråden Tråddödare forts....