Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

ROXTAH skrev 2010-03-19 23:47:15 följande:
    neemee.blogg.se/
    Sluta spamma!
    Saknar dig min lille jungfrukille...
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-19 23:48:51 följande:
    vad säger du om TTn då?
    Audi TT är bland de snyggaste bilarna jag vet. Har en granne med en silverfärgad TT, jättegrym bil!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-19 23:50:10 följande:
    Ja men du vet mig, jag kan allt Fast, "kan" har inget med presens eller dåtid att göra
    Hehhe, det kan vara helt abstrakt. Kan man säga så?
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-19 23:51:02 följande:
    men det borde ju gå att använda sig av även i sociala sammanhang? har bara inte kommit på koden än...
    Förstår att det känns svårt för i sociala sammanhang fokuseras det ju inte på ett särskilt ämne, oftast, när man ska lära känna folk. Men just DÄR kan man hitta ett ämne man vet något om och göra andra uppmärksamma på det.

Jag var hemma hos min kompis en gång och hon hade bjudit hem sina arbetskollegor som jag aldrig hade träffat förut. Alla jobbade de på socialen. Så blev jag ensam med alla dem, då min kompis var i köket och fixade. Det var rätt tyst i rummet och det tyckte jag var jobbigt. Så efter en stund tänkte jag att jag skulle ställa frågor om deras jobb, nåt de alltså kunde relatera till. Sen bröts isen.

Fast mest bröts den när de blev fulla som svin
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-19 23:59:33 följande:
    Som sagt, jag kan hålla en dags kurs om detta (och gör det gärna ) så det är lite väl kortfattat att skriva i ett inlägg...Men det går att komma över de där fysiologiska signalerna med rätt enkla knep. Annars finns det Inderal Men läkemdelsbehandling är nog lite overkill i skolsammanhang.Tänk dig in i situationen på förhand bara, att allt går väl. Och när du sedan ska göra det på riktigt så försök erinra dig hur det var när det gick bra.
    Nej, ingen medicin för mig. Jag tror mer på tankens kraft, bara det att jag måste träna upp mig

Ibland har jag tur att jag är jättetrött under seminarierna. Det ger lugnande effekt på mig
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-20 00:01:26 följande:
    Om "kan" kan vara abstrakt i meningen vi pratade om?Jag väljer att skylla på mitt alkoholintag och tar 15 minuters paus för lite kvällsfix
    Ingen aning....
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-20 00:02:52 följande:
    åh, så sant!
    Det tycker jag är rätt dumt faktiskt. Jag menar, kom igen. Jag var den enda främlingen där. De andra kände ju varandra, så hur kommer det sig att de var tysta som små fega möss ända tills jag, främlingen, började prata? Lilla jag kan väl inte ha varit en sån störande faktor att de inte kunnat bete sig lite socialt (ända tills alkoholintag)

Jag stör mig lite på det där fenomenet.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-20 00:11:23 följande:
    pratade de inte ens med varandra? skumt.
    Knappast. Ett par gjorde väl det, men de var så tysta så jag fann det komiskt Resten satt väl mest och tittade på mig. Freakshow eller?
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-20 00:12:17 följande:
    sista dagen för tråden imorrn?ska vi skapa en ny och länka?
    Oooh, det hade jag glömt! Vill du ha äran och bli TS i den nya tråden?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-20 00:12:29 följande:
    Hello! Äntligen alla barn i säng, eller barn ungdomar kanske man ska säga. Har en extra här denna helgen oxå, lite kul.. äldsta dottern hade killen med sig. Fick en massa förmaningar innan de kom hit.. - Mamma, var inte pinsam nu!! Jag pinsam.. aldrig liksom. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Hej!

Men vad gulligt! Dotterns pojkvän. Var han jätteblyg inför dig?
Svar på tråden Tråddödare forts....