Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Lilla syster ringde nyss, hon är här om 10min så jag ska lämna er.

Ha det så gott utan mig.

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I

Gokväll guys

Nu är jag sluuuuuuuuuuuuuut. Var hemma 18:00. Lagade mat till killarna efter det kastade jag bägge i badrummet ut läsa saga till bägge, lägga dom sen har jag vikt mina kläder. Nu är jag klar *puh*

Tänker sitta här och larva mig en stund. Nån som vill hålla mig sällskap :p

• I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-08 18:16:09 följande:
    Börjar tröttna på Roses armbåge. Eller var det bröstet hon ville bli biten i? Jaha, armbågen är fastare i konsistensen i alla fall...
    Ingen har klagat hittils. {#lang_emotions_undecided}
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-08 20:21:59 följande:
    Har funderat på detta en stund, en grej jag kommer på är en sak jag hörde berättas för mig om just vikten av hur viktigt det är för mig. Hur viktigt det är för mig att bli av med min fobi, att ändra på ett visst beteende. Viktigheten, angelägenheten, tyngden av den, är avgörande för om tillrättakommandet skall gå fort och vara långsiktigt. På engelska säger man att man måste skapa leverage, vet inget bra ord förutom hävstångseffekt men det låter så töntigt på svenska.Det har utförts en del experiment på apor i gode Skinners ära, ett exempel är detta:De tog en apa och hans finger, band fast fingret i en "grej" som gjorde att det böjdes fram och tillbaka många många gånger. Minns inte exakt med det var tusentals. När man gör det, skapas en koppling i hjärnan att fingret ska böjas. Och vad händer när maskinen plockas bort? Jo apan böjer sitt finger fram och tillbaka automatiskt, hela tiden. En invand effekt av yttre påverkan.Samma som ovan men med hävstångseffekt:Samtidigt som man böjer fingret så stimulerar man belöningscentret i hjärnan. Apan har alltså nu fått elektroder i sig för stimulans av belöningscentret och effekten blir den att det räcker med 20-30 böjningar för att få fingret att gå automatiskt.Leverage, hävstångseffekt, betyder alltså väldigt mycket för hur snabbt man uppnår resultat.Ännu ett exempel:En man är på sin fars begravning, han är riktigt bedrövad. Människor kommer fram och av någon anledning klappar alla honom på högra axeln och säger - det ordnar sig, du kommer ta dig igenom detta.Det går en tid, ett halvår kanske. En vän kommer fram och klappar mannen på högra axeln exakt på samma sätt som på begravningen och han blir omedelbart bedrövad och börjar känna sig konstig - utan att ha en aning om vad som hänt. Samma effekt som med apan, en kort men känsloladdad händelse "programmerade" honom till att utlösa depressionskänslor på högra axeln.Om man då blandar Skinner med NLP så får du ett effektivt verktyg att, ännu ett engelskt ord, "condition your self" att bli fri från ett visst beteende. Vill inte säga programmera dig själv för det är för kortsiktigt. Man försätter sig själv eller sitt objekt med enkla tillvägagångssätt att vara redo för förändring.Självklart behöver eller ska man inte bortse från Maslows behov, det är precis som du säger grundläggande behov som om de inte tillgodoses skapar problem.
    Intressant.

Jag gick igenom en ganska långgången missfall för nåt år sen. Jag var riktigt nere och var totalt förstörd en ganska lång tid. Jag provade alla sorters terapi. Begravde mig i min sorg, var bitter och allmän osocial.

En kväll när jag satt i mörkret och bad kom jag överens med mig själv att jag ska behålla minnet för alltid. Alla hade sagt till mig hela tiden att jag skulle glömma och gå vidare, att jag skulle få fler barn, att jag skulle få den familj jag så gärna ville ha men just att glömma det hela var jag inte bredd att göra så jag kom överens med mig själv att 1 dag per år, den dan när det hände ska jag ägna hela dan åt mitt barn. Den dan brukar jag gå till sjön som ligger nära lägenheten jag bodde i då. Jag sitter där och gråter, minns och känner av den tiden när jag var gravid, när jag var gravid med mitt första barn som aldrig fick komma till världen.

Sen går jag till området där jag bodde vid den tidpunkten och går i området och minns alla detaljer av dom 5 månaderna jag bar på mitt barn............:(

Det behöver inte va terapi eller en professionell person som hjälper en. Ibland kan man själv läka såret eller hjälpa sig själv på bästa sätt som känns okej för en.

*Jag som inte skulle bli allvarlig ikväll* .........men den dan börjar närma sig och jag börjar känna av smärtan......:(
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-08 20:41:56 följande:
    Självklart behöver man inte gå i terapi för alla motgångar. Det bästa är alltid om man kan hantera det själv, på sitt eget sätt. Det är väl det som många inte klarar av, de klarar inte att hantera det så fint som du gör. Du har hittat ett sätt som gör att du får ro i din själ, det är jättebra.På ett sätt associerar du också, området, husen, tankarna, känslorna, minnena. Och så associerar du det på ett sätt att du genom att minnas och acceptera, kan gå vidare. Utan att behöva glömma, för du har alla minnena där, vid sjön, vid området, i dina tankar som du tillåter dig att tänka där.
    Mmmm....fan också skulle ju inte bli sån ikväll, tårarna är framme....skit.

Jag vägrade/vägrar glömma det hela. Hon var/är värd mer än att jag ska glömma henne och gå vidare som om ingenting har hänt. som om hon aldrig blev till, att hon aldrig fanns i min kropp. Älskade/älskar henne alldeles för mycket för det.

Jag brukade promenera vid sjön då när jag var gravid och jag älskar hallon. Det finns en liten skogsområde nära sjön där det finns hallonbuskar och där var jag nästan varje dag och plockade hallon. Efter allt detta som hände så har jag lagt en liten sten under hallonbusken med namnet jag skulle ge henne ( Arezo=hopp ) datum när det hände så att hon för alltid har "ett plats här på jorden".

Mina kompisar tycker jag är knäpp som förstör mig själv på det sättet men det är det ända sättet för mig att gå vidare med mitt liv. Jag är otrolig tacksam för mina söner, min man och livet jag har nu men den perioden av mitt liv vägrar jag bara glömma.

En dag av 365dagar kan jag offra och det gör jag med hela mitt hjärta.
  • I Blackrose I

Innan nån börjar kommentera stavfel så ja, jag vet det stavas (  Enda ) Shoot me.......

• I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-08 21:01:50 följande:
    Känner för dig, kan inte sätta mig in i hur det är att ha förlorat ett barn men jag har nära o kära som gjort det och de har väldigt svårt att hantera det. Det ÄR nog en ovanligt svår sak att hantera.De skriver att du ser det som att du offrar dagen, när jag läser ser det inte ut som att du offrar den. Det ser ut som att du har den dagen som en del i en läkeprocess, att du blir än mer tacksam för dina barn och din man och det liv du har.Du behöver inte skriva mer om det är jobbigt för dig, hoppas jag inte förstörde din kväll nu när jag kommenterade det du skrev...
    Det är okej. Tack för att du lyssnade.

">

">

Jag ser inte det som att jag offrar nånting. Jag gör det med hela mitt hjärta.

Går och tar ett bloss.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-08 21:18:22 följande:
    Kram på dig gumman!
    Tack aziz.
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-08 21:12:07 följande:
    På konsistensen av dina bröst eller på att bita i din armbåge?
    Ingen har bitit mig i armbågen än så länge. {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I

Fick mail från en kompis. Lyssna på den här. Skön låt.

">

Svar på tråden Tråddödare forts....