Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-09 12:49:31 följande:
    Hej gherti! Jag har precis kommit hem och ska käka lunch. Hur länge ska du vara hos mor din idag? Har hon förbättrats något?
    Hej nazi :)

Jodå, hon mår bättre men har ont. Hon är sjukskriven 3 veckor så denna vecka har jag tagit ledigt från jobbet så jag kan va här på dan när lilla syster måste va i skolan, näste vecka ska hon ta hand om mamma på dan och jag på kvällen och den tredje veckan har vi inte löst än men det ska väl gå på nåt sätt.

Ska va här till 17:30 när lilla syster kommer hem. Samma som igår.
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 12:52:17 följande:
    Nej, Malmö
    Mähhh, visst var Fia från Malmö också eller yrar jag nu?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-09 12:56:26 följande:
    Vad bra att hon mår bättre. Hoppas att smärtan släpper snart för efter tre veckor måste hon väl jobba, eller?Hoppas ni kommer fram till en lösning du och din syster! Fast tror du inte att ni kan köra som ni ska göra nästa vecka, dvs att din syster tar på dagen och du på kvällen?
    Hon jobbar deltid och efter 3 veckor ska hon försöka jobba två dagar i veckan till och börja med.

Men lilla syster går i skolan och hon måste va med på föreläsningarna annars blir det svårt för henne så jag vet inte hur vi ska göra. Jag kan inte va borta från jobbet 3 veckor. Det går inte och hon kan inte va borta från skolan 2 veckor i rad så vi har ingen lösning för den tredje veckan än tyvärr.
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 12:56:18 följande:
    Grizelda och jag är från Malmö
    I give up :)

Jag vet inte varför jag fick för mig att Fia var från Malmö.

Då var det du som kommenterade diskussionen mellan Mig&Velour första dagen jag kom in i tråden.

Då skrev du nåt sånt " Ni skriver persiska eller hur? " och jag gav dig en puss och velour förklarade att du bor i blattestan det vill säga malmö och det är därför du vet vilket språk iranier pratar. Har jag rätt? {#lang_emotions_kiss} 

Jag har alltid trott att det var fia som skrev den dan men då måste det ha vatt du?
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 12:58:03 följande:
    Så störigt förresten, Sam vaknade imorse med sin första ögoninflammation och såklart ringer sjukhuset och frågar om vi kan komma in för OP imorgon då de har fått återbud... Menmen, vi fick ny tid till den 4/3, så det är ju skönt att veta det iallafall.(Han ska få rör inopererade i öronen, om jag glömt att berätta.)
    Heter din lille Sam?!

Det ville jag att min storeson skulle heta...tycker det är jättefint namn.

Min äldste fick också rör inopererad i örat när han var liten. Kan säga att han blev mycket mycket bättre efter det.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-09 13:05:13 följande:
    Har hon nån nära vän eller har ni övriga släktingar som ni kan tänka er som hjälp?
    Vill inte fråga släkten. Mamma är i dålig skick och jag vill inte stressa upp henne med nån som hon kanske inte trivs bra med.  

Vill inte fråga vänner&bekanta. Alla har ju sina egna bekymmer, dom ska inte behöva gå ifrån sina egna liv eller arbeten för att ta hand om vår mamma.

Vi får hitta på nåt tillsammans så den tredje veckan löser sig också.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-09 13:07:47 följande:
    Roses, TSW har besvarat din Iran-tråd (dock har jag inte läst vad han har skrivit) Men jag förstår om du inte orkar hacka honom i bitar just nu...ville bara säga det.
    Jag har läst hans idiotförklaring. Har inge lust just nu och anstränga mig.

Dock har jag en massa material jag ska lägga in när jag får lite lugn och ro här.

Han får snacka rabalja hur mycket han vill, jag bryr mig inte ett skit. Har jag lärt några svenskar eller andra som inte visste nåt om iranshistoria så är jag nöjd sen att jag inte kan få en árár att använda hjärnan.....sorry, jag klarar inte av mirakel. {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 13:07:26 följande:
    Precis, det var jag
    Men då så.

Minnet är inte det bästa för tillfället. Sorry. {#lang_emotions_flower}
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 13:08:33 följande:
    Ja, han heter Sam Vad fick din store heta då? Vi hoppas också att han ska bli bättre efter rör-operationen.
    Han fick heta Nic.

Det var alternativ nummer 2 men jag tycker Sam är jättefint namn jaja, ska inte gnälla.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-09 13:09:41 följande:
    OK, jag förstår! Och som vi säger på FL - styjkekjamaj
    Tack pishi ;)
Svar på tråden Tråddödare forts....