• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-30 01:37:19 följande:
    Men du städade ju igår!
    Svar version 2:

Nej, jag väntade på att du skulle komma hit och städa som du lovade...
    Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-30 01:37:19 följande:
    Men du städade ju igår!
    Svar version 3:

Men igår städade jag köket. Ikväll städar jag resten.
    Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 01:52:37 följande:
    Okej, jag tror att det är så här. Om vi tar till exempel läkare så är det viktigt för dem att ha namn på alla muskler, ben, nerver och så vidare. Det skulle vara jobbigt om man hade en skada i en lårmuskel och kom till en allmänläkare som remitterade till en ortoped och på remissen skrev att man har ont i "den där muskeln som sitter du vet typ bakom den andra lite snett på insidan, bakom den stora, fast inte bakom den där lite slafsiga utan typ bredvid". Så läkare behöver namn på saker för att kunna kommunicera smidigt med varandra. Likadant inom sociologin, fast inte lika påtagligt. Jag tror att man använder svåra ord för att man laddat orden med en viss specifik betydelse. Så för att inte behöva förklara ett fenomen hundra gånger i en bok så ersätter man det med ett specifikt ord som definieras lite annorlunda jämfört med liknande ord. Sånna ord finns inom alla ämnen.Det var det första jag tror. Det andra är att de som skriver akademiska böcker är extremt textorienterade. Olika människor tar till sig budskap på olika sätt och de flesta föredrar att ha text varvat med bilder eller illustrationer eller film, och ett ytterst fåtal tycker om att läsa hårdpackad text sida upp och sida ner. Man orkar inte hålla sin språkliga nivå uppe utan tappar koncentrationen och då framstår texten som mer avancerad än den är.Det var säkert inte alls svar på din fråga, men det var vad jag kom på... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Jodå, bra svar. Det var vad många svarade, dock inte läkarexemplet. Begrepp, fackspråk och allt det har ju en innebörd. Blir ju svårt att förklara en forskares teorier och perspektiv utan att använda just de svåra orden osv..Sen om många andra ord är svåra att fatta så kan man ju alltid googla som nån föreslog på seminariet.
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour

1: Såg inte mycket aktivitet från din sida idag

2: Betala min resa så..

3: Ok

• Scratchy

Så för att svara på frågan så tror jag att de vänder sig till akademiker och tar smällen att färre kan förstå dem...

• Scratchy
    Velour skrev 2010-01-30 02:01:04 följande:
    1: Såg inte mycket aktivitet från din sida idag2: Betala min resa så..3: Ok
    1. Nej, jag var ju som sagt och åt pizza och kollade på Kill Bill...

2. Massage...

3. Tafatt svar...
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 02:01:08 följande:
    Så för att svara på frågan så tror jag att de vänder sig till akademiker och tar smällen att färre kan förstå dem... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Just precis. Det har de råd med. Du vet ju dyr kurslitteraturen är..
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 02:02:23 följande:
    1. Nej, jag var ju som sagt och åt pizza och kollade på Kill Bill...2. Massage...3. Tafatt svar... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Men hela dagen eller??

Massage ja...fast om du gör det hela dagen efter också!

Ja Ok var väl ett bra svar? Man har tillåtelse att dela upp städningen om man vill.
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-30 02:05:32 följande:
    Men hela dagen eller??Massage ja...fast om du gör det hela dagen efter också!Ja Ok var väl ett bra svar? Man har tillåtelse att dela upp städningen om man vill.
    1. Du frågade i och för sig om att jag städade igår, och det var det jag menade att jag inte kunda hålla mig borta härifrån. Det var därför jag inte städade så bra igår och det var därför jag måste städa idag igen.

2. Dagen efter? Efter vad? Nu blev jag riktigt nyfiken på vad som ska hända...

3. Tafatt... ack så tafatt...
  • Harlow
    Scratchy skrev 2010-01-30 02:12:10 följande:
    1. Du frågade i och för sig om att jag städade igår, och det var det jag menade att jag inte kunda hålla mig borta härifrån. Det var därför jag inte städade så bra igår och det var därför jag måste städa idag igen.2. Dagen efter? Efter vad? Nu blev jag riktigt nyfiken på vad som ska hända... 3. Tafatt... ack så tafatt...
    SCRAT.

Du sa till mig på fuckface-book att du skulle sova!!!
    www.mypregnancy.blogg.se - fråga så får du lösen! :o)
Svar på tråden Tråddödare forts....