Jag hatar pojkvännens present
FlamingRed skrev 2009-12-23 12:06:09 följande:
Ja, ok att ha "emellanåt", men om man känner besvikelse i för många situationer, eller i uppenbart olämpliga situationer. Ja då tycker du ändå att,"Du anser att man ska jobba bort besvikelse. Jag anser att man varken kan eller bör försöka och försöker man kan man på sin höjd förtrycka"Om du tror att det enda sättet att jobba med känslor, tex besvikelse, är genom att förtrycka dom, så har du en hel värld framför dig av modern psykologi som visar på helt andra sidor av mänskligt beteende och förmåga att förändra sig själv.När du säger en sådan sak som att "försöker man kan man på sin höjd förtrycka" gällande känslor så inser jag att du har rätt, vi är mil ifrån varandra hur man ser på sina känslor.Jag kan bara allra ödmjukast uppmana dig att läsa lite litteratur i ämnet, så kommer du få många bra ideer om hur man hanterar känslor på andra sätt än facit/förtryck.Sköt om dig, och ha en mycket God Jul, jag måste fara vidare!Om man får en present man inte gillar och känner sig besviken är det i min värld helt OK. Den som tycker man ska söka hjälp för det har själv förlorat sig i en abstrakt verklighet kanske för att den verkliga verkligheten innehåller känslor man inte kan hantera. God Jul själv. Ska nu packa in alla genomtänkta presenter och skulle någon inte gilla någon av presenterna är jag tacksam över uppriktigheten och tar det i beaktan nästa gång jag köper något till dem:)