• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Odetta

Hej kära vänner...får jag vara med igen?

Usch, jag är så himlans jäkla ledsen just nu

Jag skrev mycket här förut efter att vi hade fått vårat andra mf...sedan lyckades vi bli gravida igen och självmedicinerade med albyl och fick en lilleman. Och nu kommer jag igen.

Vi blev gravida i november och jag skulle enligt uträkningar och tidigt ul i v8 vara i v15+0 idag. Men nått har känts fel hela veckan, så vi åkte in till kvinnokliniken idag och gjorde ett nytt ul. Där visade det sig att bebisen dött redan någon dag efter vårat tidiga ul (där vi såg hjärtat picka) Jag självmedicinerade med albyl den här gången också...men det verkar inte ha hjälp detta pyre)

I morgon blir det skrapning och jag känner mig jätte rädd inför det.

Fan...jag är så besviken på min kropp

Förlåt för mitt röriga inlägg...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Snulan
    Odetta skrev 2010-01-25 16:44:08 följande:
    Hej kära vänner...får jag vara med igen?Usch, jag är så himlans jäkla ledsen just nu Jag skrev mycket här förut efter att vi hade fått vårat andra mf...sedan lyckades vi bli gravida igen och självmedicinerade med albyl och fick en lilleman. Och nu kommer jag igen.Vi blev gravida i november och jag skulle enligt uträkningar och tidigt ul i v8 vara i v15+0 idag. Men nått har känts fel hela veckan, så vi åkte in till kvinnokliniken idag och gjorde ett nytt ul. Där visade det sig att bebisen dött redan någon dag efter vårat tidiga ul (där vi såg hjärtat picka) Jag självmedicinerade med albyl den här gången också...men det verkar inte ha hjälp detta pyre)I morgon blir det skrapning och jag känner mig jätte rädd inför det.Fan...jag är så besviken på min kropp Förlåt för mitt röriga inlägg...
    Usch å fy... jag beklagar

Iaf så kom min mens i torsdags... så nu blir det att vänta ut den och köra akupunkturen nästa vecka igen så får vi se nästa gång.
    efter regn kommer solsken...
  • Bebislängtan82

Halloj!

Nu skriver jag igen, jag har äl imorgon och vi har såklart nuppat på :) och på onsdag är det dags för en utredning till, vad dom gör då vet vi inte ännu men i ska träffa vår läkare som vi haft vid alla missfall samt vår missfalls utredning och det känns skönt för hon "känner" oss.

Är 2010 vårt år
  • Sparken

Beklagar så enormt odd!

Just det du skriver är jag jätterädd ska hända mig också! Jag är i vecka 8+5 idag och såg ett hjärta för en vecka sedan.

Jag tar trombyl och framgin (fick ett ma i höstas enbart på trombyl så det verkar inte räcka för mig) och hade ju 3 ma/mf innan våran tjej (åt trombyl och fragmin när jag väntade henne). Har nytt VUL den 10 feb så det är bara att vänta.

Hoppas att skrapningen går bra även om jag förstår att det känns fruktansvärt!

• bubblan73

Hejsan!

kikar in och kollar hur ni har det. Har inte läst igenom allt.

Stor kram till alla som det går dåligt för, jag vet precis hur det känns! Och om det har gått bra för någon, GRATTIS!

Själv pluggar jag för fulla muggar. Lika bra när det är lågkonjunktur......

Inga bebisar inplanerade, men nog sved det i hjärtat vid årsskiftet när min lill* var beräknad. nedrans missfall i maj förra året. har inte hämtat mig än känner jag, även om jag mår betydligt bättre.

kram till er alla från stammis och TS!

• icka76

Odd: Usch, beklagar.

Feia: Har för mig att du skrev nått om att man inte ska äte omega3 om man äter trombyl. Är det för att omegan är blodförtunnande eller? Jag kan inte få i mig lax just nu, vänder sig i magen bara jag tänker på hur det luktar *urk* så jag skulle kanske behöva ett tillskott.

• bubblan73

GRATTIS Jazzy! Spännande!!!!! En stammis som får nr 2!!! Hurra för det!

Bling: Jag fattar inte riktigt vad ni ska göra i London. Något test? Någon annan som kan svara en nyfiken?

• jazzy
    bubblan73 skrev 2010-01-26 10:24:54 följande:
    GRATTIS Jazzy! Spännande!!!!! En stammis som får nr 2!!! Hurra för det!Bling: Jag fattar inte riktigt vad ni ska göra i London. Något test? Någon annan som kan svara en nyfiken?
    Tack Än så länge så går det bra. Håll tummarna!!!
    3 barnsmamma
  • Strix

icka - ja, om man tar blodförtunnande medicin ska man undvika alla kosttillskott som har samma effekt. Men att äta mat med omega 3 är bara bra. Kan du inte prova med någon annan fet fisk. Makrill kanske, eller böcklingpastej?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13