• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Mikes bride

Irma: Allt bra här! Var på ett extra UL igår. Fick inte se Pyret så mkt, eftersom att jag inte vill veta vad det är. Men jag fick en bra bild av ansiktet i profil och h*n ser ut att vara en kopia av Pappa   Det var mest mig hon kollade faktiskt, att det var bra tillförsel i navelsträngen och att genomströmningen i blodkärlen var ok. Hade lite dåliga siffror i ena ljumsken, men det verkar kompenseras av den andra för Pyret var lite större än genomsnittet 750g (716 är tydligen snitt) Tillväxten kan hämmas av mitt höga blodtryck, därför får jag en massa extra kontroller.
    Måste säga att omhändertagandet på Danderyd är suveränt! Omtänksamma, kunniga och realistiska personer som samarbetar fantastiskt.

Bling: Åh, jag måste erkänna att jag blir lite "pirrig" med er! Ska bli riktigt spännande att höra vad dom säger där
    Ha en bra resa och hoppas ni hinner njuta lite av London också!

• Snulan
    Mikes bride skrev 2010-01-19 11:19:16 följande:
    Irma: Allt bra här! Var på ett extra UL igår. Fick inte se Pyret så mkt, eftersom att jag inte vill veta vad det är. Men jag fick en bra bild av ansiktet i profil och h*n ser ut att vara en kopia av Pappa   Det var mest mig hon kollade faktiskt, att det var bra tillförsel i navelsträngen och att genomströmningen i blodkärlen var ok. Hade lite dåliga siffror i ena ljumsken, men det verkar kompenseras av den andra för Pyret var lite större än genomsnittet 750g (716 är tydligen snitt) Tillväxten kan hämmas av mitt höga blodtryck, därför får jag en massa extra kontroller.Måste säga att omhändertagandet på Danderyd är suveränt! Omtänksamma, kunniga och realistiska personer som samarbetar fantastiskt. Bling: Åh, jag måste erkänna att jag blir lite "pirrig" med er! Ska bli riktigt spännande att höra vad dom säger där Ha en bra resa och hoppas ni hinner njuta lite av London också!    
    Härligt när man känner att man blir riktigt bra omhändertagen i sjukvården

Idag ska jag på akupunktur igen. 4:e gången. Har inte fått min mens ännu, eller "spottings" som jag brukar ha ca 2-3 dagar före mens. Så om det inte dras igång något av akupunkturen idag så tänkte jag testa i morrn det sista som överger en är hoppet! BIM är idag-i övermorrn... är like osäker på min cykel.
    efter regn kommer solsken...
  • Strix

GRattis MB! Vilken vecka är du i nu?

• Bling1975

MB - underbart att det såg så bra ut och att liten växer så det knakar!

Vi ska absolut njuta av London. Middag på Gordon Ramseys restaurang och Avatar på iMAX är redan inbokat och en dag av shopping ska vi absolut klämma in - älskar ju London.

Stitch längtar efter Lilo
  • BettanB

MB: Härligt!
    Önskar att man var lika bra på god omvårdnad i VGregion, men det tycks inte vara något som prioriteras här. I vart fall inte vad gäller vår patientgrupp.

Bling: Stort lycka till inför Londonresan!!

Piratpartist, javisst!
  • Irma

MB: Å härligt att höra att allt är bra med er båda Måste kännas helt undebart och overkligt att ha kommit så långt!

Snulan: Hoppas det är ett plus som väntar
  • Snulan
    Irma skrev 2010-01-19 17:16:41 följande:
    MB: Å härligt att höra att allt är bra med er båda Måste kännas helt undebart och overkligt att ha kommit så långt! Snulan: Hoppas det är ett plus som väntar
    Tack ja det skulle vara välkommet! Jag tänkte att mensen skulle braka loss direkt när jag var där på behandlingen då han sätter 8 nålar vid livmodern och det "pulserar" där omkring... men icke... så än finns hopp
    efter regn kommer solsken...
  • snigelkatt

Får jag ställa en fråga här?
    varför står det på albyl minor att man inte får ta det när man planerar graviditet?
    Tänkte på eget bevåg ta 1/3 med start nästa ÄL.
    Min väninna fick "köpa ut" åt mig idag, då de bara såldes bakom disk, och hon fick 100 frågor om varför hon ville köpa dem. Ljög ihop en historia om att hon skulle köpa dem till sin systers barn....

• monchichi76
    snigelkatt skrev 2010-01-20 19:12:45 följande:
    Får jag ställa en fråga här? varför står det på albyl minor att man inte får ta det när man planerar graviditet?Tänkte på eget bevåg ta 1/3 med start nästa ÄL.Min väninna fick "köpa ut" åt mig idag, då de bara såldes bakom disk, och hon fick 100 frågor om varför hon ville köpa dem. Ljög ihop en historia om att hon skulle köpa dem till sin systers barn....
    Vad knepigt att de var så frågvisa! Är det receptfritt ska man väl få köpa dem utan att bli utfrågad så!?!
    Jag har ingen aning varför man inte ska ta dem vid planeringen..men när man är gravid ska man inte ta över 100mg, då är det skadligt för fostret. Men 1/3 blir ca 80mg så det är ingen fara.
    Själv äter jag just nu 1/4..vid ett plus kommer jag att öka till 1/3.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13