• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Mikes bride

Odd: Verkligen ledsen för er skull. KRAM

Bubblan: Heeej! Kul att "se" dig! Smart drag att plugga nu. Går det bra?

Jazzy: Heja, heja!

• Bling1975

Nu har vi varit och träffat Dr Gorgy i London. Väldigt trevlig och lugn. Vi tog massor med prover och får resultatet om några veckor. Kändes mycket bra.

Bubblan, vi träffar en läkare i London som arbetar med missfall enligt Dr Beers protokoll. De tittar främst på immunologiska orsaker vilket de svenska läkarna inte riktigt är med på. Proverna skickas till ett labb i USA som är det enda som verkar kunna analysera dem. Vid ev behandling måste vi också vända oss utomlands då flera av behandlingarna inte finns i Sverige, eller inte ges vid våra problem.

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bling: Skönt att det kändes ok!

Jag tycker det är strongt gjort av er!
    Hur mår maken??
  • icka76

Bling: Spännande. Hoppas att de kommer fram till nått resultat.

Feja: det är det som är problemet, jag kan inte äta fet mat. Mår riktigt jäkla illa denna gången och har svårt att få i mig nått överhuvudtaget, mest pasta och pannkakor. Men jag får väl ta extra smör på mackan eller nått

• Mikes bride

Bling: Vad roligt att det kändes bra! Nu hoppas vi på en fortsatt positiv utveckling! Kram på dig, vännen.

• Strix

Men, har du provat böcklingpastej? Jag har faktiskt tom cravings efter det nu. Stryker ett lager på sådana tunna rån, ett efter ett efter ett...

Bling - det låter ju jättebra! Hoppas att din och läkarnas kunskap sprider sig över Sverige som en löpeld.

• Odetta

Hej allihopa...och tack för era kramar!

Skrapningen gick jätte bra, jag var livrädd men fick verkligen träffa helt fantastisk vårdpersonal. Narkossjöterskan tänker jag tom skicka ett tack-kort till.

nu känns det bara tomt dock

Och massor med funderingar haf jag fått.

-Vi ska INTE få en utredning eftersom (läkarens ord) vi ju bevisligen kan få barn. Tycker jag känns skit. Varför inte liksom? Vi har ju av 4 graviditeter förlorat 3... Visst, jag blir gravid...men dem stannar ju inte...varför inte åt minståne försöka att se om man kan hitta en orsak till varför? Det dem skrapade ut ska i alla fall skickas till labb...

-vi är ju så inställda på att få en bebis, så vi tänker försöka igen. 1/4 albyl verkar inte ha funkat...ska jag försöka med 1/2 istället nästa gång?

-finns det någon annan medicin som  skulle kunna hjälpa och som är bra att fråga om???

Tusan. Så mycket som snurrar...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Strix

odd, det enda tipset jag kan ge är att byta läkare. Vi har varit hos fyra olika läkare angående missfall och de har motvilligt ordinerat några spridda prover - någon tog tom om prov som redan var taget istället för att komplettera med nya. Var först den fjärde läkaren som hittade felet. Och vi var ändå "berättigade" till utredning.

• jazzy
    Mikes bride skrev 2010-01-26 12:57:40 följande:
    Odd: Verkligen ledsen för er skull. KRAMBubblan: Heeej! Kul att "se" dig! Smart drag att plugga nu. Går det bra? Jazzy: Heja, heja!
    tack
    3 barnsmamma
  • Irma
    Bettan: Å fy Jag lider med dig! (Har haft hund). Fan att skit alltid kommer i klump!
    Odd: Beklagar Säger som Feia. Försök hitta en annan läkare (skitsvårt jag vet). Lågmolekylärt heparin (fragmin eller innohep) har en del fått testa utan att ha några avvikande prover. Kan vara värt att försöka.
    Bubblan: Kul att se dig! Undrar också vad för smart du utbildar dig till?
    Bling: Härligt att det kändes bra med läkaren Måste kännas otroligt skönt att vara i händerna på en kompetent och intresserad läkare.
    Ego: Tack för all tummhållning tjejer Vågar inte tro på vad jag känner. Man tycker ju att man borde kunna sin kropp vid det här laget. 5:e gången gillt liksom. Min cykel har inte varit exakt lika lång varje gång sen senaste MAt. Men nästa onsdag är dag 29. Om det inte hänt något blir det test då. 
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13