Inlägg från: sarek |Visa alla inlägg
  • sarek

    Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.

    Vi är ett gäng mammor som här hängt ihop sedan våra små låg i magarna. Nu har tråden utökas med syskon. Under nästa år planeras det även bröllop. Alla är välkomna i våran tråd.

  • Svar på tråden Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.
  • sarek

    God fortsättning på julen allihopa. Hoppas att ni har haft den skönt med familj o vänner. Jag passar på att önska er ett Gott Nytt År samtidigt...är inte inne här så ofta...just nu orkar jag inte för jag måste ta tag i en personlig sak...ni får reda på vad när jag orkar skriva om det. Kram på er iallafall

  • sarek

    Jag är här också...tittar in o läser, men skriver ej så mkt.


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Här börjar jag också komma i balans efter allt som har varit.

    Foodji
    Skönt att din pappa börjar bli bättre, han kommer nog snart på benen igen även om det kanske tar ett tag.

    Masken
    Vad bra att det börjar lätta för er med hemma och att du får sova nu på nätterna.

    Yoysen
    Man kan ju inte alltid hålla reda på allt hela tiden. Du har väl fullt som du har det just nu med Ludde o hans öron.


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Just det...på tal om längd o vikt på våra små..så var Jonathan 73 cm lång o vägde 8160 på sista kontrollen i december


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek
    Meesa
    Vad skoj att han tar vällingen nu. Sover han bättre på natten när han har ätit det?

    Jag skriver också upp mig på listan.

    13 feb
    Yoysen
    Foodji
    Meesa
    Sarek74
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Idag fick vi ett erbjudande om en större lägenhet...det var ju på tiden. Håll nu tummarna för att vi kommer att få den. Det är visserligen en 4:a...men man kan få till ett sovrum till i den o det är i samma område också. Vi ser huset ifrån oss, så det blir ingen långflytt


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Eftersom det var jag som startade upp tråden så ber jag hemskt mkt om ursäkt om det inte blev någon länk hit till den gamla. Vet inte vad jag tänkte på..eller om jag tänkte alls över huvudtaget :-/. Det är inte meningen att någon ska känna sig utesluten eller bortglömd på något sätt. Den gamla tråden hann stänga innan en ny gjordes därav ingen länk heller.

    På tal om lägenhet så blev det ingen till oss...någon annan hann före...men nu ligger vi ju inte så långt upp på listan iaf...vara nr 5 el 4...alltid något positivt i det hela


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Tråkigt med alla sjukdomar som går nu. Jag är fortfarande lycklig att barnen ännu inte har fått något "peppar peppar".
    Igår vaccinerades barnen med dos 2 och idag har jag 2 febriga barn hemma...det är andreas o jonathan som är hängiga. Andreas klagar på ont i armen o jonathan var gnällig så han fick lite alvedon sedan blev han glad o pigg en stund. Nu sover han gott o barnen ser på tv.


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Äntligen ska jag få komma in o jobba lite extra...men tyvärr blir det helgen den 13+14/2...så jag kan ej följa med till Buslandet. Ska försöka att få ihop en mammafika någon dag istället. Vet att det är många som åker iväg den här veckan...men någon annan dag som passar bra. Hade tänkt att göra det när våra stora är på dagis..så blir det lugnast med de "små" hemma .


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Tar bort mig ifrån listan..då jag ska jobba hela helgen.


    13 feb
    Yoysen
    Foodji
    Meesa
    Fröken T ?
    Amar?

    Har tänkt att ha en mammafika hemma hos mig Torsdagen 25/2. Kom när ni har lämnat de stora på dagis.
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Gör en lista till fikan hos mig.

    Torsdag 25/2
    Sarek74

    Tar åter bort mig ifrån listan.Blev visst med när Lilla Lila kopierade den 13 feb
    Yoysen
    Foodji
    Meesa
    Fröken T ?
    Amar?
    Lilla Lila -meesa jag plockar upp dig.......


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek
    Meesa
    Du kan ju ta med dig milton

    Jag har 2 barnstolar hemma så om någon har en enkel variant att ta med sig så vore det ju toppen om alla barnen vill sitta med vid bordet när vi fikar.
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Tack allihopa för fikastunden. Det var jätteskoj att få träffa alla efter så lång tid


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek
    Foodji
    Beklagar verkligen sorgen. Hoppas att han fick ett fint avslut på sitt jordeliv o inte hade allt för ont. Många kramar ifrån oss
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    Här var det bara Andreas som åkte på magsjuka i förra veckan...trodde faktiskt att fler skulle drabbas..men som tur var blev det ej så.

    Passar också på att njuta utav det fina vädret. Tar goa promenader till o från dagis med barnen. Man får verkligen passa på att njuta nu när solen tittar fram. Känns som om man vaknar upp ifrån sitt lilla ide som man har bott i hela vintern.

    Idag var vi på kontroll på bvc med Jonathan o han är nu 77 cm lång o väger 9350 gr


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek

    *puff puff*...

    Nu har Jonathan fått dagisplats from 3/5..så jag beräknas vara åter i jobb 17/5 om inskolningen går bra. Tackade ja..med tanke på att det kan vara svårt att få plats annars. Kommer att vara FL igen v. 28-31 då dagis är sommarstängt.


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
Svar på tråden Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.