• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Astarte
    ääni skrev 2010-02-14 22:11:15 följande:
    Jag håller med dig Men vad är skillnaden enligt dig? Jag tänker att det inte bara innefattar statusmarkörer som sysselsättning, boende (typ och område)) och ekonomi utan att det är något mer. Kan inte sätta fingret på det utan att det låter fel. Så vad menar vi med white trash egentligen?
    När jag tänker på WT brukar jag framför allt se tre personer framför mig. En av dem är Joy i "My name is Earl". Hon är WT så det skriker om det. De andra två är det paret där frun är syster till Hyacint i "Skenet bedrar". De är också WT.
    En sak som är gemensam för de WT-personer jag träffat i levande livet är att det är lite skralt med statusmarkörerna överlag. Hemmen är fyllda med gammal skit i alltför stora mängder och samtalen kretsar kring "veeet du vad hon sa dååå?", och liknande. Den första statusmarkören som blir viktig brukar vara pengar.
    Hur tänker du själv?
  • Cute Baby

hmm då undrar jag om Victor och Alexander WT ???????????

Victor -06 Alexander -09
  • ääni
    Cute Baby skrev 2010-02-14 22:25:56 följande:
    Det tycker jag verkligen inte. Det är jättefina, klassiska namn.
  • LisaLo
    Cute Baby skrev 2010-02-14 22:25:56 följande:
    Nej, inte Jamie heller....
  • Kiwi86

Visste inte att det fanns folk som satt och tyckte att vissa barn hade white trash namn...sorgligt.

Tycker personligen inte om namnen som klassas som WT enligt alla i tråden,gillar gamla,svenska namn och har alltid gjort...men jag skulle inte gå och tänka eller tycka,shit vilket WT namn den ungen har,hur tänkte föräldrarna där???

Det kommer alltid finnas folk som inte diggar din unges namn. Så är det bara.

• ääni
    Astarte skrev 2010-02-14 22:22:11 följande:
    När jag tänker på WT brukar jag framför allt se tre personer framför mig. En av dem är Joy i "My name is Earl". Hon är WT så det skriker om det. De andra två är det paret där frun är syster till Hyacint i "Skenet bedrar". De är också WT. En sak som är gemensam för de WT-personer jag träffat i levande livet är att det är lite skralt med statusmarkörerna överlag. Hemmen är fyllda med gammal skit i alltför stora mängder och samtalen kretsar kring "veeet du vad hon sa dååå?", och liknande. Den första statusmarkören som blir viktig brukar vara pengar. Hur tänker du själv?
    Det ska jag fundera på. Har inte sett de karaktärer du nämner så jag kan inte säga något om dem men i övrigt håller jag nog med.
  • Astarte
    Kiwi86 skrev 2010-02-14 22:31:42 följande:
    Visste inte att det fanns folk som satt och tyckte att vissa barn hade white trash namn...sorgligt.Tycker personligen inte om namnen som klassas som WT enligt alla i tråden,gillar gamla,svenska namn och har alltid gjort...men jag skulle inte gå och tänka eller tycka,shit vilket WT namn den ungen har,hur tänkte föräldrarna där???Det kommer alltid finnas folk som inte diggar din unges namn. Så är det bara.
    Det är nog få som hävdar att det handlar om att man tänker så medvetet, det är snarare en fråga om vilka omvedvetna associationer namnet ger.
  • ääni
    Astarte skrev 2010-02-14 22:34:36 följande:
    Det är nog få som hävdar att det handlar om att man tänker så medvetet, det är snarare en fråga om vilka omvedvetna associationer namnet ger.
    Ja och associationer väcker de ju. Tyvärr negativa ibland och det kan ha betydelse för hur individen blir bemött med mera. Dumt att förneka det.
  • Kiwi86

Jag är väl en av dem som inte tänker WT när jag hör dessa namn då...jag kanske inte gillar alla men tänker inte på WT folk...arbetarklass... Tänker inte att de som har barn som heter Karl och Sofie är över medelsvensson heller...

Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?