• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Kiwi86

Och jag hoppas verkligen att folk inte går omkring och har fördomar mot folk bara för att de har ett visst namn...!! Världen är galen.

• LisaLo

Fast jag tänker så medvetet. Har pluggat Anthropologi, sociologi, marknadsföring samt en massa annat och det får en att analysera ALLT osv osv. Varför människor gör si eller så. Det finns ofta en klar bakgrund till varför människor gillar en viss sak eller inte. Eller varför dom handlar efter ett visst beteende osv osv, varför dom köper en viss typ av kläder, och även vad dom döper sina barn till.

• Kiwi86

Jo det förstår jag att folk gör. Men jag har aldrig tänkt på WT namn förut...Vad som anses vara WT osv. Jag döper då mina ungar till de namnen jag har på lager, inget av dem verkar vara ett wt namn iaf,lucky me! Eller lyckliga unge

• 2timearound

JENNY är jävligt wt............

Man får inte det man vill ha, man får det man behöver.
  • virre85

När jag hör ordet wt så tänker jag automatiskt på ett speciellt namn men det har inte med namnet att göra utan personen..
    Vad tycker ni att Elias och Elin faller in i för kategori?

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • ääni
    virre85 skrev 2010-02-14 22:44:55 följande:
    När jag hör ordet wt så tänker jag automatiskt på ett speciellt namn men det har inte med namnet att göra utan personen.. Vad tycker ni att Elias och Elin faller in i för kategori?
    Definitivt inte Elin och inte Elias heller tror jag. Vanliga, fina namn...
  • Astarte
    virre85 skrev 2010-02-14 22:44:55 följande:
    När jag hör ordet wt så tänker jag automatiskt på ett speciellt namn men det har inte med namnet att göra utan personen..Vad tycker ni att Elias och Elin faller in i för kategori?
    Vanlig medelklass.
  • Cute Baby
    ääni skrev 2010-02-14 22:29:02 följande:
    Det tycker jag verkligen inte. Det är jättefina, klassiska namn.
    Tack
  • virre85
    ääni skrev 2010-02-14 22:48:46 följande:
    Definitivt inte Elin och inte Elias heller tror jag. Vanliga, fina namn...
    Va bra Jag är väldigt nöjd med mina barns namn.
    Astarte skrev 2010-02-14 22:49:16 följande:
    Vanlig medelklass.
    Det är ju precis det vi e med
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bedan
    marla333 skrev 2009-12-27 21:00:35 följande:
    Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt. Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin... Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?
    Jag tänker på Ronny, Sonny, Conny, Johnny, Dennis, Natalie, Liam, såna namn och så allt påhittat trams som Tindra och Vilda. Och så naturligtvis mysko stavade namn "min dotter heter Maya och det är ju inte alls samma sak som att heta Maja!" eller "storebror vill att lillebror ska heta Oskar, men jag har bestämt att han ska heta Ozcar, ovanlit å fint :D"
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?