• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Rockangel01
    Koloraturell skrev 2010-01-03 20:34:54 följande:
    Seriöst, ni som inte anser att det finns WT-namn: Vad gör ni i tråden överhuvudtaget???
    Retar upp såna som dig tydligen
  • Elijza

Håller med TS om att amerikanska namn kan låta WT på svenska barn.
    Men en del av namnen som har rabblats upp här är oxå namn som är vanliga i sydeuropa och de anser jag inte som WT. Men som sagt, på helsvenska barn kan jag tycka det opassande.
    Å så alla dessa konstiga stavningar....tröttsamt!

• Emmel

Alla namn som slutar på Y och (precis som någon skrev tidigare) amerikanska namn som Natacha, Kevin, Nadja

• linas fina
    en grönsak skrev 2010-01-05 20:41:08 följande:
    Olivia och Emmanuel då?
    Nej inte som jag kopplar till wt direkt. Däremot Oliver kan jag tycka har lite wt-anda. Olivia har nog lite mer klass.
  • en grönsak
    linas fina skrev 2010-01-05 21:18:59 följande:
    Nej inte som jag kopplar till wt direkt. Däremot Oliver kan jag tycka har lite wt-anda. Olivia har nog lite mer klass.
    Hihi vad bra:)

Vad tycker ni andra?
  • oOMayaOo

Kan alla vara WT er är det mer ok med engelskklingande namn om barnet är mixat och har en svart pappa?

Jodå serru...
  • Memnok77
    oOMayaOo skrev 2010-01-06 13:41:17 följande:
    Kan alla vara WT er är det mer ok med engelskklingande namn om barnet är mixat och har en svart pappa?
    Självklart, är pappan från ett engelskspråkigt land är det mer ok att döpa barnet till ett engelskt namn. Sedan kan väl aldrig ungen bli white trash om pappan är svart.
  • patti87

varför bryr du dig ens om vad andra tycker om de namn som du väljer till ditt barn?? nyfiken...

huvudsaken är väl att du gillar namnet?!

Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?