• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • oOMayaOo
    Memnok77 skrev 2010-01-06 13:46:08 följande:
    Självklart, är pappan från ett engelskspråkigt land är det mer ok att döpa barnet till ett engelskt namn. Sedan kan väl aldrig ungen bli white trash om pappan är svart.
    Men om mamman är vit kan väl hon vara WT som ger sin unge ett visst namn. Och om pappan är svart så är ungen fortfarande halvvtit, så det borde väl kunna bli 50% WT?
    Jodå serru...
  • Memnok77
    oOMayaOo skrev 2010-01-06 14:40:23 följande:
    Men om mamman är vit kan väl hon vara WT som ger sin unge ett visst namn. Och om pappan är svart så är ungen fortfarande halvvtit, så det borde väl kunna bli 50% WT?
    Nejdå, om morsan är white trash blir väl ungen kanske brown trash eller mulatt trash. Eller valfritt annat skällsord för en person med annan hudfärg än vit.
  • parvati
    oOMayaOo skrev 2010-01-06 13:41:17 följande:
    Kan alla vara WT er är det mer ok med engelskklingande namn om barnet är mixat och har en svart pappa?
    Det beror väl på vilket namn det är., Anne eller Amber har väl lite olika klang.
  • ääni

Vilka namn kommer att bli låg klass men är det inte riktigt än?

• Sarilariz
    Memnok77 skrev 2010-01-02 13:09:17 följande:
    Y-namn är de som var wt-namn när jag växte upp lite oldschool-wt alltså. Annars håller jag med om vad som skrivits i tråden hittills, felstavade namn framför allt. Cewin är det absolut roligaste. Dock skall man komma ihåg att ungen/familjen automatiskt inte är wt bara för att den har ett sådant namn. Det är dock en hyfsad indikation.
    Träffat en Cevin men det var en liten flicka och det uttalades Sevinn. Tyckte jag var superfint, men en pojke som heter "Cevin" (föräldrarna säger kevin). Njae...^^
  • Sarilariz

Min dotters namn kan nog anses WT om man tycker "speciella" namn eller engelsk klingande namn är WT.

Hon heter Deidra, uttalas "Deedrah" på engelska och "Dejdra" på svenska.

Hade en barndomsvän i skottland som heter det. I Sverige är det tydligen superovanligt, enligt "svensk namnstatistik" är hon ensam om det. I England, Skottland och på Irland är det dock vanligare. Var där en hel del som barn.

• KatjaKaj

Jag var precis inne på svenskanamn.se och kollade lite.
    Det finns 13stycken Cewin i sverige och de är rätt bra fördelade över hela landet.
    Chansen att du stöter på en Cewin är ytterst liten.
    Sen har vi då Erik som det finns 302308 stycken av i hela landet.

Tex Chazandra finns det 2 stycken av i sverige men det finns  67385 stycken Emma.

Rent statistiskt är inte chansen större att Erik och Emmas föräldrar är lågutbildade snyltare som bara sitter hemma och röker upp soc bidraget?

Min egen dotter har ett namn som ofta kommer upp i WT-sammanhang Novalii.
    svenskanamn.se finns det två Novalii i sverige.
    Men nu när jag var inne och kollade Wikipedias definition av WT så kan jag se att varken jag eller min man passar in i den mallen .

Den andra Novaliis mamma och pappa vet jag inget om men de lär vara väldigt WT då de fått så många att stämpla Novalii som ett WT namn. :)

• drever

inga namn efter som ingen svensk person har ett uns koll på vad ett white trash är..

• Micalela
    maddlyn skrev 2010-01-07 02:20:44 följande:
    Jag var precis inne på svenskanamn.se och kollade lite.Det finns 13stycken Cewin i sverige och de är rätt bra fördelade över hela landet.Chansen att du stöter på en Cewin är ytterst liten.Sen har vi då Erik som det finns 302308 stycken av i hela landet.Tex Chazandra finns det 2 stycken av i sverige men det finns  67385 stycken Emma.Rent statistiskt är inte chansen större att Erik och Emmas föräldrar är lågutbildade snyltare som bara sitter hemma och röker upp soc bidraget?Min egen dotter har ett namn som ofta kommer upp i WT-sammanhang Novalii.På svenskanamn.se finns det två Novalii i sverige.Men nu när jag var inne och kollade Wikipedias definition av WT så kan jag se att varken jag eller min man passar in i den mallen .Den andra Novaliis mamma och pappa vet jag inget om men de lär vara väldigt WT då de fått så många att stämpla Novalii som ett WT namn. :)
    Älskar, älskar ÄLSKAR det namnet! Dock stavat Novalee=)
  • lillie
    Sarilariz skrev 2010-01-07 01:04:41 följande:
    Min dotters namn kan nog anses WT om man tycker "speciella" namn eller engelsk klingande namn är WT. Hon heter Deidra, uttalas "Deedrah" på engelska och "Dejdra" på svenska. Hade en barndomsvän i skottland som heter det. I Sverige är det tydligen superovanligt, enligt "svensk namnstatistik" är hon ensam om det. I England, Skottland och på Irland är det dock vanligare. Var där en hel del som barn.
    Åh, vilket fint namn din dotter har. Tycker det låter jättevackert {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?