Mamma86 skrev 2010-01-02 23:28:20 följande:
Vill bara komma med lite framgång Alltså nu har jag verkligen varit benhård på å se till exakt att han får i sej "få fart på magen" kost.. Torkade plommon va ju ingen hit,(vet att russin är mkt socker i) men jag ger ibland lite russin med nerklippta plommonbitar i, så jag lurar i honom det..sen har jag köpt katrinplommonjuice å han tycker det är sådär..mogna päron får han som mellis=frukttallrik, men jag har lagt till kiwi till det oxå.. Han äter bara ett par tuggur av kiwin, så är alltid nåt.. Å så Provivas Kiwi-päron..Dessutom får han ju extra fett så som smör för tarmen..Sen ser jag till att han kanske inte får pasta/ris flera dagar i rad utan mer varierat så potatis mosat med smör kommer in med inte för långa glapp..Till frukost är det som alltid lingongrova smörgås med messmör på..Å sen att han inte häller i sej mjölk,utan han får mjölk till huvudmålen som innan, men till frukost får han yoghurt å så plommonjuice ist för mjölk..Sen har han en pip-mugg med vatten som hela tiden är tillgänglig under dagen Och sen får han lillebrorsans 6-mån välling; mild havre..Resultatet hittills är att han bajsade i måndags,torsdags å idag lördag Såå det går frammåt
Grattis!
Hoppas det funkar i det långa loppet.
Håll koll om det ser ut som om bajset är i korvform & mörkt så innebär det att det tar för långtid för tarmarna att få ur sig bajset.
Idealiska formen är smala korvar i ljusbrun form.
Våran tjej äter allt som är lösande!
Men fast hon äter allt det så är hon iallafall förstoppad.
Men men... vi kör samma här.
Till frukost får hon havrebaserad Yogii med musli & russin. (tur hon gillar dom)
Lunch extra fett i maten. (havrebaserad)
Här äts det frukt i parti & minut allt från bananer till kiwi, apelsiner, äpplen osv...
Vattten finns alltid i hennes pipmugg.
Sen gillar hon grönsaker också.
Så till middagen idag blev det banan & curryris med Kotletter till & en grönsallad.
Och det gillade hon så det gick ned i ett nafs även grönsalladen.