• Burberry

Kvinna, tankar du bilen?

Läste just i en tråd att någon skrev att det är deras uppgift att tvätta kläderna och mannens att tanka bilen. Är det faktist ännu vanligt att allt som hör till bilen räknas som mannens uppgift?

Själv tycker jag det låter ganska komiskt att en kvinna inte skulle kunna sköta om sin bil, men sen började jag tänka efter lite och insåg att det är mycket möjligt att min syster inte kan tanka. För sålänge som hon bodde hemma så tankade pappa alltid bilen åt henne innan hon skulle åka någonstans, och någon egen bil har hon inte haft innan hon gifte sig och de skaffade gemensam bil.

Så kvinna, tankar du själv? Varför / varför inte?

Man, ifall du svarar här, tankar din kvinna eller sköter du det åt henne?

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?
  • Emmamartina

Eftersom maken inte har körkort så är det jag som fixar allt med bilen. Tankningen är väl det minsta problemet.

• myskatt

Ja!

Tankar, besiktigar och tvättar. Lagar och servar gör däremot min man. Varför? För att jag inte kan ett skit om bilar.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • jloide

jag fixar allt med bilen, å jag älskar det!!! har jobbat på bensinstation i 2 år...

å det roligaste va när medelålders karar kom in å ville ha hjälp att byta torkarblad  eller byte av lampa tex å frågade; -Finns det någon händig kille här som kan hjälpa mig att byta torkarbladen på bilen?
    -Nä, svarade jag snällt
    -nähä....(frågande)
    -Men jag går gärna med dig ut å hjälper dig att sätta på dina nya torkarblad om det går bra???

det enda man fick till svar i ett sådant tillfälle va.... -ehhh...aaa....joooo....men det går väll bra.... kan du det då?

då står jag tjej 19år i kassan... å han/dem blev helt paffa...

å det va inte bara en gång det hände, utan några gånger i veckan...

BF 2010-06-25
  • Garderobshylla

Ja självklart om det behövs.

Dock gör jag det faktiskt sällan då det är sambons bil och hans statoilkort, de få gånger jag behöver använda bilen finns det oftast tillräckligt med bränsle så jag klarar mig.

• jloide
    Smultronbullen skrev 2010-01-02 19:05:13 följande:
    Jag tankar ytterst sällan då jag tycker det är extremt obehagligt. Gör jag det har jag exempelvis maken i telefonen som får "stötta" eller en kompis brevid. Vet inte varför jag finner det så obehagligt, det är ju inte svårt, det inser jag. Ändå blir jag svettig om händerna och känner ett starkt obehag. Så under alla år har jag inte tankat många gånger. I övrigt är jag inte fegare än någon annan :)
    nu skall jag inter göra dig ännu mer nervös, men jag har hört någonstans att det inte e bra att prata i telefon när man tankar bilen...

någonting med radiovågor eller nått!

MEN JAG VET INTE OM DET STÄMMER!!!!
    BF 2010-06-25
  • Elijza

Tankar och fyller på spolarvätska, olja mm när det behövs. Hade det inte varit så kallt och om magen inte varit i vägen nu så hade jag själv bytt till vinterdäcken! Tvättar bilen gör jag för det mesta själv när jag inte är höggravid!

Vill inte känna att jag är beroende av min sambo i dessa avseenden...

• ZettanA

OJ.. nu känner jag mig lite dum.. ha ha! Min sambo tankar nästan alltd min bil, behövs den tankas så tar han den till jobbet när jag är ledig och tankar. Största anledningen till det är att jag är så oerhört tankspridd att jag glömmer att kolla på soppamätaren. KOnstigt nog har jag aldrig fått sopptorsk.. Troligtvis pga en väldigt omtänksam Sambo =0) Jag måste oxå säga att jag kan tanka, har inget emot att tanka.. han bara fixar sånt helt enkelt.. han älskar bilar och vårdar dem som sina barn.

• puss

vad har detta med jämställdhet att göra?

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Kvinna, tankar du bilen?