• Themis

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Ja vad säger ni här-är det allmänbildning att kunna koka kaffe?

Jag tycker att det är det om man ska kunna servera middag till släkten eller göra sitt för fikarasterna i arbetslivet. Min man håller inte med mig (han dricker inte kaffe och tycker att gäster som vill ha får fixa det själva i så fall).

Själv drack jag inte kaffe före 25 men har ändå kunnat laga det sedan jag var i alla fall tio år. Samt har fått fixa kaffe på arbetsplatser i diverse situationer där det inte ingått i jobbet egentligen-eller är det bara tjejer sånt gäller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?
  • Krätchen
    Gulsåpa skrev 2010-01-03 01:30:17 följande:
    Uäck.
    Jag vill att de döda djur jag skall äta ligger fint förpackade, och det gör de på ICA.
  • Gulsåpa

Jaha...ja det är klart men risken finns dock att de blivit plågade.. de dör ju iaf garanterat lyckliga om du kör över dem själv i 130 km/h.

• rasajj
    Gulsåpa skrev 2010-01-03 01:08:50 följande:
    Bor du ens i Sverige?
    na? har det med saken att gora?
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • rasajj
    morotsland skrev 2010-01-03 00:49:50 följande:
    Om man vet att ens mat- eller fikagäster inte dricker kaffe är det givetvis inte ohyfsat, annars frågar man rimligen vilka som vill ha te och kaffe och fixar det. oavsett vad man vill ha själv.
    Jag erbjuder inte gaster sant som vi inte vanligtvis har hemma. Tex kaffe. Vill gasten ha kaffe far h*n ta med eget eller ga ut och kopa eget, for i vart hem serveras det inte. Det ar inte ohyfsat. Ohyfsat ar att begara att en vard serverar som om det vore en restaurang.  This isn't burget king, you can't have it your way.

Jag tillhanda haller inte heller cigaretter, av samma anledning. Rokaren kan fa ga ut och roka och ga till affaren och kopa egna cigaretter, men jag tillhandahaller varken cigaretter eller askfat.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • andeta

Jag tycker inte att det hör till allmänbildningen att kunna göra kaffe, varför ska man kunna göra kaffe när man inte dricker själv? Ska man bjuda hem folk kan man visserligen fråga om vilket märke på kaffet dem vill ha och se till att ha en bryggare hemma och låta dem fixa det själv... Jag dricker inte alltid kaffe och får ofta göra min saft, eller te själv...

• Smulu

Lite nescafe eller liknande tycker jag man gott kan ha hemma även om man själv inte dricker kaffe.

• BertilB

Antar att kaffebjudning är en äldre företeelse som sakta dör ut i takt med stress, arbete och mindre social kontakt. Förr var det väl en självklarhet att kunna koka ihop lite kaffe, idag är det inte så verkar det som! En kopp te funkar ju också, om folk kan koka vatten?? ;)

• nano

Nej OM jag själv vägrara dricka kaffe, tycker inte om och vill bara varför i hela värdlen måste jag bjuda andra på det då? Det är ju som att man måste bjuda på julskinka om man har gäster vid jul eller ha bullar och kakor till fikat fasten man själv inte tycker om det.

• Gulsåpa
    rasajj skrev 2010-01-03 03:34:38 följande:
    na? har det med saken att gora?
    klart det gör, sverige är ju en enda stor kaffebryggare.
Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?