Inlägg från: Fruarna J |Visa alla inlägg
  • Fruarna J

    baby feb 2010

    Hoppas verkligen att det blir tidigare för vår del till och med... {#lang_emotions_undecided} och att vårt bm-besök på torsdag blir vårt sista! Drömma går ju?! Jag mår inte alls bra.. sämre för varje dag. O n t! Men jag ska INTE gnälla... vår dröm är nära nu!

    Helli... nej man kan verkligen inte tänka sig att det ska komma en liten bebis.. en människa.. allt är fortfarande väldigt overkligt! Undrar om man ens förstår när man sitter där med det lilla knyttet... {#lang_emotions_heart}

    Winny... vilken dag som! Härligt!

    Kram i snöyran! Vi är minsann insnöade så jag hoppas att det inte sätter igång i natt i alla fall {#lang_emotions_wink}...

  • Fruarna J
    Hej tjejer!

    Ingen bebis här heller än och idag går vi in i v 39. S k ö n t!
    Hmm... inte ngt från Winny på ett tag... här luktar BB tycker jag {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_wink}!

    Ja nu är det mesta färdigt för parvlarna att komma... Får väl se när de behagar att titta ut till oss!

    Gaytjej, ja vi kanske får små mars (ianer?) barn istället för februaribebisar {#lang_emotions_dreamer}. Låter som att du har alldeles för mycket att göra så här innan BF... Kan du inte bli av med lite på ngt sätt? Vet att det är svårt. En stor sten som lättar när man väl lämnar och kan lägga energin på att bara vara.

    Var rädd  om er! Snart får vi tillökning {#lang_emotions_heart}.
  • Fruarna J
    Hmm.. tror nog att tjejerna Winny fått smått minsann... Varit sååå tyst...{#lang_emotions_wink}
    Spännande!!!
  • Fruarna J

    Hej Helli!

    Hur mår Du? Sitter just nu med laptopen i knäet och tittar på pyrets boxar från insidan av magen... Tänkte värma lite lunch.

    allt känns så overkligt! Blev vaggan fin? Tittar ofta på vår bäddade spjälsäng och myser.

    Kram!

  • Fruarna J

    Ojdå.. ja jag har också kraftiga (vad jag tror är) förvärkar emellanåt. Känns som stark mensvärk.. hur känner du?

    Ja precis.. overkligt och verkligt på samma gång...

    Vet precis vilken sorts vagga ni införskaffat. En av mina barndomsvänner hade en sån till deras söner. Hon trivdes superbra med den. Fast man kan inte ha den så länge va? rätt som det är kan de ju dra sig ur den... uschiamej.

    Åh en bärsjal! Har tänkt på det jag med... ser skönt ut för både barn och den som bär.. men det finns en sån djungel att välja ur... jag skulle vilja ha den som likson "bara är av tyg" och inte remmar och ringar... varför vet jag inte.. bara en känsla. Kan inte så mycket om bärsjalar. Vilken har ni valt? Kan tänka mig att det känns overkligt...

    Ja längtan är total... Här viner snön ner igen... min stackars Jessica får dåndimpen när hon kommer hem. Vi var ju insnöade för ett tag sedan och hon är klart rädd att det ska vara dags att åka och just då kommer vi inte ut.. hon har skottat så att hon fick riktigt ont.. det är ju tungt!

    Var rädd om er!

    Kram!

  • Fruarna J

    Åh... hur har hon sytt babynestet? Kan man få tips? Tycker det verkar super... {#lang_emotions_laughing}

    Hoppas du får "i hamn! allt på jobb så att du hinner komma ner i varv tills bebisen kommer...

  • Fruarna J

    Hade visst lite mer att säga... :)

    Hoppas att det finns bärsjal i Lund med (där vi tänkt föda om möjligt).. hade varit skönt om de kunnat vida en och så.. har heller ingen erfarenhet alls av bärsjalar...

    Så gulligt av din svärmor förrästen att sy ett babynest... !
    Min har virkat otroligt mjuka filtar (mjölkgarn och babyull)...bland annat. Känns viktigt att de känner sig delaktiga... barnet får ju två mormödrar med bland alla andra dubletter! :) Härligt!

  • Fruarna J

    I Knew it {#lang_emotions_heart}!

    Underbart! All lycka och ett supergrattis!!! En liten Vidar... Så SÖTT!
    Ta nu hand om varandra i lilla familjen!

    *Glad*

    Kramar!

  • Fruarna J

    Hej tjejer!

    Är otroligt rastlös jag med... har haft konstig smärta i två kvällar dock.. riktigt ont och tryckt nedåt i magen. Verkar komma nu med... sitter helt still men det kommer ändå. Som "blixtar"... Igår gick jag (vi) till och med och i säng tidigare för att ev ha liiite sömn med sig om det skulle sätta igång... Men inget än!

    Längtar, lite nervös, varm, kall, trött, spänd, förväntansfull... galen :)

    Hur har ni det? Känner ni ngt?

  • Fruarna J

    Hänger fortfarande kvar hemma och har just nu inte känningar...

    Lugnet före stormen eller är man lite lurad? {#lang_emotions_surprised}

    Ha en bra dag,

    Kram

  • Fruarna J

    Workergirl>Nu har du passerat din BF... Hur känner du? Kvar eller på väg till BB? {#lang_emotions_wink}

    Själv sitter jag med molande mensvärk under dagen som de senaste kvällarna tilltagit. Går in i v 40 idag... {#lang_emotions_flower}

    Ni andra då? Hur har ni det?

  • Fruarna J

    Workergirl>Nu har du passerat din BF... Hur känner du? Kvar eller på väg till BB? {#lang_emotions_wink}

    Själv sitter jag med molande mensvärk under dagen som de senaste kvällarna tilltagit. Går in i v 40 idag... {#lang_emotions_flower}

    Ni andra då? Hur har ni det?

  • Fruarna J
    Winny< Förstår att det kan vara jobbigt... men är ändå avis {#lang_emotions_wink}. Hoppas han sover bättre snart...

    Helli< Får väl sesss kanske har dessa smärtor i tre veckor till? Man kan ju gå över med (gud förbjude... {#lang_emotions_foot_in_mouth})...

    Nu ska jag iväg o köpa päron... för min kärlek har avslöjat att hon handlat ost till mig på sin lunch (pastöriserad o utan mögelkultur...) I am so lucky! Till det ska man äta conference päron... Finns inget bättre... {#lang_emotions_tomte}

    Kram på er! Nu ska den smärtande bollen ut i bilen...
  • Fruarna J

    Workergirl... men när har du BF? Inte den 14/2? Inte garanterat att du blir igångsatt då ju. Du har ju lite dagar kvar {#lang_emotions_smile}

    Vi får inte stirra oss helt blinda på BF... Läste igår... BF är ett datum man ska se som en mitt i +- 14 dagar... Inte skoj när man längtar så... men vi har väl inget val? {#lang_emotions_wink}

    Snart nog dyker de små upp i våra liv...

    Allt bra med er idag?

    Kram

  • Fruarna J

    Vår bebis verkar trivas bra i den lilla ettan trots att jag bett den att packa och flytta ut. Igår trodde vi, åter igen, att det nog var på G. Hade stark mensvärk och fick därefter (oregelbundet 3 återkommande värkar inom loppet av ett par timmar... därefteringet... och inget i natt och inget i morse... En envis liten? {#lang_emotions_wink}

    Tror att den försöker säga "bara så ni vet det så är det jag som bestämmer hädanefter"... {#lang_emotions_baby}

    Nu väntar vi snöoväder till helgen..kanske tänker titta ut då så att det istället blir bandvagn till BB {#lang_emotions_laughing}Helli Samma här med känslor... rätt som det är så svämmar det bara över... även hos min fru.. Längtan och overklighetskänslan är total...

    Gaytjej Vi får väl hålla tummarna att bebisen verkligen lyssnar på dig/er {#lang_emotions_wink}.. Om så är fallet tar vi gärna en lektion... Lycka till idag med sista dagen. Förstår att måndag mer känns som ett roligt möte. 

    Workergirl ja man får hantera väntan på bästa sätt :)

    Nu är det fredagsmyyyyys {#lang_emotions_heart}!

  • Fruarna J
    GRATTIS Workergirl till lilla Tyra! {#lang_emotions_flower}

    Vilken liten sötis! Blond med stora nyfikna ögon... Underbart!

    All lycka önskar jag (vi) er och ta hand om varandra!

    Kram
  • Fruarna J
    Åh vad härligt Helli! Jättegrattis till er! {#lang_emotions_flower}
    Nu ska ni bara njuta... Tack för tiden i februaritråden!

    All lycka till er!

    Kram
  • Fruarna J

    Du har så rätt Helli! I torsdags (25/2) tittade lilla Ella ut. Totalt förtrollade lämnar vi tråden och önskar alla lycka till... Nu har vi en prinsessa att titta istället {#lang_emotions_wink}...

    Sötaste lilla jordnötskillen gaytjej! Kanske ngt för vår Ella i framtiden!

    Kramar och ALL lycka till samtliga!!!

Svar på tråden baby feb 2010