• Tandborste

Ewa Olsson

Nån här som varit hos detta underbara medie?
    Jag ska dit igen i slutet av jan!

• Svar på tråden Ewa Olsson
  • Tummelisa06

Jag tänker inte gå in på detaljer.. men.. finns en person där ute som är nära vän som har fått reda på det ena och de andra utav ett medium... hon hann aldrig presentera sig eller nått förr ens hon börjaa prata om hennes liv och frågade henne om hon hade fått svaren hon sökte.... och det fanns inga telenr.. inga namn.. eller förbokningar på detta möte.. lite kusligt var det,,

• Dilong
    Tummelisa06 skrev 2010-01-16 13:47:01 följande:
    Jag tänker inte gå in på detaljer.. men.. finns en person där ute som är nära vän som har fått reda på det ena och de andra utav ett medium... hon hann aldrig presentera sig eller nått förr ens hon börjaa prata om hennes liv och frågade henne om hon hade fått svaren hon sökte.... och det fanns inga telenr.. inga namn.. eller förbokningar på detta möte.. lite kusligt var det,,
    Läste du R Franklins fråga? "Hur kommer det sig tror du att ingen än har lyckats visa på dessa förmågor när det sker under kontrollerade former?"
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 13:10:16 följande:
    Hur kommer det sig tror du att ingen än har lyckats visa på dessa förmågor när det sker under kontrollerade former? En hel del tester har gjorts med folk som tror sig vara mediala men alla misslyckas de så fort man ordnar kontrollerade möjligheter där man tagit bort möjligheten till medvetet (Eller omedvetet) fusk och uteslutit forer effekten osv...
    Var kan man se eller läsa dom testerna? och har dom testat alla medier?
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 13:10:16 följande:
    Hur kommer det sig tror du att ingen än har lyckats visa på dessa förmågor när det sker under kontrollerade former? En hel del tester har gjorts med folk som tror sig vara mediala men alla misslyckas de så fort man ordnar kontrollerade möjligheter där man tagit bort möjligheten till medvetet (Eller omedvetet) fusk och uteslutit forer effekten osv...
    Och helst inte han Jörgen från okända som ett exempel från det testet. För han se jag inte som en seriös person.
  • R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-16 20:45:29 följande:
    Självklart har de inte testat alla det vore så klart omöjligt. Däremot är det fritt fram för vem som helst att inte bara testa sig utan dessutom plocka ut en miljon dollar (!) om de lyckas påvisa sin förmåga. Trots detta så låter de flesta bli att försöka, de tycks hellre försörja sig på att spå via risiga betalnummer och annonser i blandade damtidningar, varför tror du?

Och de som faktiskt försöker har alla hittills misslyckats.

http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge/challenge-faq.html

"1.3 How many people have applied for the Challenge?

Between 1964 and 1982, Randi declared that over 650 people had applied. Between 1997 and February 15, 2005, there had been a total of 360 official, notarized applications. Applications continue to pour in!"

Intressant läsning om de som faktiskt vill eller har testat sig: http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=43

• R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-16 21:00:11 följande:
    Och helst inte han Jörgen från okända som ett exempel från det testet. För han se jag inte som en seriös person.
    Varför är han mindre seriös än någon annan som påstår sig ha mediala förmågor?
  • Dilong
    Lilly80 skrev 2010-01-16 20:45:29 följande:
    Jag hittade en liten filmstrip som bevisar att fenomenet finns: tiny.cc/zT7te
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 21:20:56 följande:
    Varför är han mindre seriös än någon annan som påstår sig ha mediala förmågor?
    För att det jag har sett av Jörgen känns inte så trovärdigt, har dock inte varit på en privat sittning eller sians med han, kan hända att jag då skulle få en annan bild av han.

Sen skulle jag aldrig ringa en siare eller en medium via reklam som man hittar i tidningen.
  • R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-16 22:49:26 följande:
    För att det jag har sett av Jörgen känns inte så trovärdigt, har dock inte varit på en privat sittning eller sians med han, kan hända att jag då skulle få en annan bild av han.Sen skulle jag aldrig ringa en siare eller en medium via reklam som man hittar i tidningen.
    Hur skall man då veta vilka som är seriösa och vilka som inte är seriösa? Borde det inte ligga i allas intresse att någon medial verkligen tar sig tid och en gång för alla gör ett test för att påvisa sin förmåga?
  • Förändras2012

Jag har varit på två seanser med ewa o det är en upplevelse!!!!! Min mamma var inte med men de sakerna hon berättade om när jag var liten kunde bara jag o mormor o mamma veta om. Vissa saker de säger gav verkligen mig en tankeställare....
    du ska vara glad att du fått en tid i jan vad jag har hört så är hon o hennes syster väldigt uppbokade....
    Sa en sak om min sambo som jag inte så reagerade på då,men det kom den dagen då deras ord kom till verklighet eller hur man nu ska skriva det...

Sen de som tvivlar de som har sagt att det är inget att tro på, så blev mitt svar till en som verkligen gick på mig att det inte fanns.
    Om det gör mig gladare att tro på deras ord,varför skulle jag inte få tro på de då?

Svar på tråden Ewa Olsson