• Tandborste

Ewa Olsson

Nån här som varit hos detta underbara medie?
    Jag ska dit igen i slutet av jan!

• Svar på tråden Ewa Olsson
  • Swinghunny
    Hela havet stormar skrev 2010-01-03 04:17:48 följande:
    Du, medie - vad är det?
    TS menar nog ett Medium och inte medie!
    Life is like a rollercoaster!
  • Tummelisa06

Jag tycker alla dessa " TVmedium" verkar helt övertygande.. fast favvo är ju så klart Terry men även de andra... Ang Jörgen...så tycker jag han är trovärdig,,  i allafall det jag sett av honom..

• Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 23:52:31 följande:
    Hur skall man då veta vilka som är seriösa och vilka som inte är seriösa? Borde det inte ligga i allas intresse att någon medial verkligen tar sig tid och en gång för alla gör ett test för att påvisa sin förmåga?
    Jaddu en bra fråga!
    Jag har gått på rätt många storsianser av dem kanske jag har känt att 2 av dom inte kändes trovärdiga eller att dom inte var så bra.

Vill man inte tror på det så tror jag inte att ett test för att bevisa deras förmåga skulle övertyga dem som tvivla.
  • R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-17 09:02:09 följande:
    Jaddu en bra fråga! Jag har gått på rätt många storsianser av dem kanske jag har känt att 2 av dom inte kändes trovärdiga eller att dom inte var så bra. Vill man inte tror på det så tror jag inte att ett test för att bevisa deras förmåga skulle övertyga dem som tvivla.
    Känns det rätt att behöva prova olika medium och sedan själv försöka avgöra om de är seriösa eller inte? Det kostar trots allt en slant att gå på en seans. Några andra brancher där du kan tänka dig att prova dig fram på samma sätt? För det handlar ju inte om de är bra eller inte, det handlar om de överhuvudtaget kan utföra tjänsten de påstår sig kunna eller inte (Ungefär som att gå till en friöst som sedan visar sig saknar bägge armarna men tittar intensivt på ditt hår i 30 minuter och tar fullbetalning).

Har någon bestämt sig för att inte tro så är det säkert svårt att omvända dem (Precis som de som bestämt sig för att tro). Däremot vet jag inga skeptiker som bestämt sig för något och de skulle mer än gärna se att det kom bevis för någon påstådd förmåga eftersom det skulle öppna massor av nya spännande forskningsområden att fördjupa sig i.
  • Lilly80

Jag har testat flera olika frisörer eftersom jag inte har varit nöjd.
    Jag har varit på flera olika resturanger eftersom man inte bli nöjd.
    Mäklare är ett yrke som jag inte lita ett skit på. Få bara utgår efter egen magkänsla och vad besiktningen säger.
    När man ringer till telia eller andra bolag har man råkat ut för oseriösa säljare som lägger på .

Ja jag har testat på olika brancher som har kostat en hel del pengar, eftersom jag inte har litat på personen i sitt yrke eller varit nöjd efteråt.

• Lilly80

Är ju bara att gå in i och läsa i trådar inom barnomsorgen så är det en hel del som är missnöjda med sin förskola och personalen

• R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-17 10:06:40 följande:
    Jag har testat flera olika frisörer eftersom jag inte har varit nöjd.
    Men du har blivit klipp hos allihop eller hur? Alltså missade du helt poängen.
  • Lilly80

Jag svarade på detta : Känns det rätt att behöva prova olika medium och sedan själv försöka avgöra om de är seriösa eller inte? Det kostar trots allt en slant att gå på en seans. Några andra brancher där du kan tänka dig att prova dig fram på samma sätt?

• R Franklin
    Lilly80 skrev 2010-01-17 12:12:35 följande:
    Jag svarade på detta : Känns det rätt att behöva prova olika medium och sedan själv försöka avgöra om de är seriösa eller inte? Det kostar trots allt en slant att gå på en seans. Några andra brancher där du kan tänka dig att prova dig fram på samma sätt?
    Varför valde du att inte läsa hela stycket innan du svarade?
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-17 12:35:01 följande:
    Varför valde du att inte läsa hela stycket innan du svarade?
    Jag ber om ursäkt , jag läste men känns som att jag upprepa mig igen..
    Jag har så himla svårt och se hur man skulle kunna bevisa att en medium verkligen kan sin sak.  Utan att man som skeptiker själv bli bevisad.  För hur man än gör testerna så kan ju den som bli testad bluffa eller hur? då är man tillbaka till ruta ett igen,  Eller hur hade du tänkt att testerna skulle utformas?.
    Det gå ett program för dig idag såg jag  , på tv 4 + ,  medium - sanning eller bluff, klockan 14.25.
Svar på tråden Ewa Olsson