• Lycklig vill ha mer

Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas

Hej tjejer,
    Den gamla tråden tog visst slut strax före jul och jag öppnade denna så vi kan fortsätta följa vår resa tillsammans.

Föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47470505.html

• Svar på tråden Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-22 09:34:23 följande:
    Vi fixar det nog ska ni se tjejer. Skönt med bokad tid i alla fall Lizz. Blir det en gång IVF eller kör ni ett paket?
    Bra att någon är positiv;D Hur går det för dig?

Iom att vi valde Sofiahemmet så blir det en gång. De har inte paketpris av "etiska skäl", vilket jag iofs tycker låter bra. Skulle kännas mycket snopet om det tar sig på första och så har man betalat massa pengar för 2 försök till;((
  • Lycklig vill ha mer

Spännande att fått en tid i alla fall. Är det till något info möte eller drar själva processen igång då? Hoppas på att vi får svar på våra prover i nästa vecka så vi också kan ta beslutet att gå vidare. Hoppas på snabb hjälp privat. Trevlig helg även om mensen kommer. Jag räknar med att min kommer måndag-onsdag någongång. Är inte regelbundast direkt men fick utslag på äl stickan på måndagen den 11:e. Tänker inte längre på att det ska ha funkat så det känns som att man har förlikat sig med allt och bara vill vidare.

• Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-22 16:23:54 följande:
    Spännande att fått en tid i alla fall. Är det till något info möte eller drar själva processen igång då? Hoppas på att vi får svar på våra prover i nästa vecka så vi också kan ta beslutet att gå vidare. Hoppas på snabb hjälp privat. Trevlig helg även om mensen kommer. Jag räknar med att min kommer måndag-onsdag någongång. Är inte regelbundast direkt men fick utslag på äl stickan på måndagen den 11:e. Tänker inte längre på att det ska ha funkat så det känns som att man har förlikat sig med allt och bara vill vidare.
    Känner samma här...man orkar knappt bryta ihop utan kör på som vanligt, kanske är lika bra:P

Njaa är väl ett infomöte, sen tid för självaste IVF tar en månad från det mötet.

Jag har dock bestämt att bli gravid i feb eller mars och avboka den tiden sen haha

Håller tummarna att din mens håller sig borta!
  • Hjärtat längtar

Vi fick provsvar idag, det visade sig bli värsta tänkbara scenariot.

Mannen har inga spermier!!!

Så det blir ju ingen mer Pergo för mig.

Lizz är ni oförklarligt barnlösa eller?

• Lycklig vill ha mer

Green Gal: Inga spermier alls? Har hört att de kan gå in och dra ut spermier om det finns knappt någon men då gäller det ju att de hittar någon. Vad händer nu då?

Vi fick tillbaka dåliga provresultat igår också. Första spermieprovet var ju inte toppen men ändå ganska ok. De som lämnades för två veckor sedan var väldigt få och hälften dåliga. Nu vill ändå läkaren att jag ska spola äggledarna och dessutom göra en titthålsoperation. Detta tycker jag känns överkurs för om spermierna är så dåliga är det inte bättre då att gå vidare till IVF direkt i stället för att vänta massa månader på ytterligare utredningar och så visar det ändå att vi inte klarar det utan ivf.

Kämpa på gumman.

• Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-25 18:10:55 följande:
    Vi fick provsvar idag, det visade sig bli värsta tänkbara scenariot.Mannen har inga spermier!!!Så det blir ju ingen mer Pergo för mig. Lizz är ni oförklarligt barnlösa eller?
    Va? Neeeej;(((
    En jobbarkomis till mig, hennes bror har samma åkomma. Hade aldrig hört om det innan hon berättade om honom. Skall tudligen vara väldigt ovanligt;(( men frågar samma som "Lycklig vill ha mer", finns det inte en enda???

Vad är nästa steg för er nu då?
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-26 08:14:04 följande:
    Green Gal: Inga spermier alls? Har hört att de kan gå in och dra ut spermier om det finns knappt någon men då gäller det ju att de hittar någon. Vad händer nu då?Vi fick tillbaka dåliga provresultat igår också. Första spermieprovet var ju inte toppen men ändå ganska ok. De som lämnades för två veckor sedan var väldigt få och hälften dåliga. Nu vill ändå läkaren att jag ska spola äggledarna och dessutom göra en titthålsoperation. Detta tycker jag känns överkurs för om spermierna är så dåliga är det inte bättre då att gå vidare till IVF direkt i stället för att vänta massa månader på ytterligare utredningar och så visar det ändå att vi inte klarar det utan ivf. Kämpa på gumman.
    Håller med, låter lite som överkurs...Bättre med IVF direkt så de väljer ut de som är pigga och raska direkt=)) Men gick ni på utredning via landstinget eller privat?
  • Lycklig vill ha mer
    Lizz skrev 2010-01-26 11:21:13 följande:
    Vi går på utredning hos en privat gynmottagning och de har avtal med fertilitetscentrum i Göteborg så vi kommer köra våra privata försök där. Har mailat med min läkare i dag på morgonen, känns skönt att få lite saker nedskrivna, han pratar dessutom danska så ibland kan det vara lite svårt att förstå.

Han säger att spermaprovet inte behöver betyda så mycket för det kan variera väldigt mellan olika veckor. Men vad fasen man kan ju inte säga att det är ok bara för det. Han säger att vi kan gå på ivf direkt och det kommer vi nog att göra.

Han skulle återkomma med lite mer information så nu blev man väldigt pirrig över hur vi går vidare.
  • Lizz

Hur länge hade ni försökt, hur många försök??

Man tycker ju att det borde ta sig om man prickar äl några ggr..räknade igår att vi prickat äl 6 ggr egentligen på detta dryga år...

va kostar det där med IVF? Paket?

• Lycklig vill ha mer
    Lizz skrev 2010-01-26 11:39:06 följande:
    Hur länge hade ni försökt, hur många försök??Man tycker ju att det borde ta sig om man prickar äl några ggr..räknade igår att vi prickat äl 6 ggr egentligen på detta dryga år...va kostar det där med IVF? Paket?
    Vi har försökt sedan januari 2008 och försökt prick äl det senaste året åtminstone. I början var man inte lika noga. De tre sista har varit pergostimularade cykler.

Vet inget om priset än, hoppas på att få mer information från honom om hur vi går vidare. På deras hemsida står 5.000+17.000 som pris men på fertilitetcentrum egna hemsida står det 30.000 och paketpris för 3 st ivf 30.000
Svar på tråden Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas