Lizz skrev 2010-03-02 10:24:35 följande:
Hej!=)Jag kom hem inatt!Har äl nu till helgen så blir väl att man kör på som vanligt, men känns lite lönlöst;(Största huvudbryet nu är om vi skall köra IVF på Sofiahemmet i sthlm där ett försök kostar 42.000 eller köra på en klinik i Falun där man gör alla förberedelser med sprutor osv hos en gynekolog i hemorten. Ett försök där kostar 18.000:- eller 48.000 och då får man pengarna tillbaka om man inte blir gravid=) Just kliniken i Falun skall tydligen vara väldigt bra och odlar oftare äggen ett par dagar extra och har tydligen bäst resultat i Sverige=) Ett annat alternativ är att avvakta 6 mån till och försöka naturligt men känns som att blir det inget så är det slöseri med tid;(((Hur går det för dig? Har du startat än??
Hej! Åh vad roligt att du är här igen!! Hoppas att ni har haft det riktigt härligt. Själv är jag väldigt trött på vintern just nu men piggas upp av att det åtminstone är sol ute idag. Kliniken i Falun låter väl jätte bra. Jag har också hört att det är en bra klinik så det vore väl toppen att gå där. Man ska ju faktiskt bara dit två gånger, en gång för äggplock och en gång för återinsättande. Så det hade jag absolut kört med. Vi kör ju också distansbehandling och betalar 17+5.
Jo då vi har startat nu och det känns jätte konstigt egentligen. Att man har väntat på något så länge och så helt plötsligt är man igång och ett steg närmre förhoppningsvis i alla fall. Jag började med min första spruta i fredags och idag hade jag VUL och det visade på 6-7 äggblåsor på varje sida. Jag börjar redan nu vara lite svullen över magen så hur det ska bli när de växer till sig vet jag inte. Blir till att ha på sig stora tröjor

. Sprutorna går förresten väldigt bra. Var nervöst att ta den första bara. Från och med idag så har jag två olika sprutor att ta varje dag. Ska tillbaka på VUL på måndag och sen äggplock prel på onsdag och återförande förhoppningsvis fem dagar efter för då långtidsodlar de och tydligen är det bättre chans att välja det bästa ägget då. Men får jag inte ut så många ägg så kan det bli korttidsodling i stället och då är det återförande på fredagen i stället. Så nu händer det grejer. Nästa vecka blir nog väldigt nervös. Det enda egentligen som stressar upp mig lite grann är äggplocket som säkert kommer att kännas en del. Har redan nu sjukskrivit mig onsdag-fredag nästa vecka så jag ska bara vila efteråt.