• Lycklig vill ha mer

Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas

Hej tjejer,
    Den gamla tråden tog visst slut strax före jul och jag öppnade denna så vi kan fortsätta följa vår resa tillsammans.

Föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47470505.html

• Svar på tråden Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas
  • Lizz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-11 15:38:12 följande:
    Nej ingen röntgen av äggledarna. Blir väl nästa grej beroende på nästa spermaprov. Om det är dåligt så spelar väl inte äggledarna någon större roll. Vill bara gå vidare till IVF och få någonting konkret att sträva efter men förstår ju att de vill göra alla tester för att kunna få så bra resultat som möjligt där.
    Nä det är sant, man vill bara så gärna att det skall ta sig den normala vägen=)

Blev inget sex för oss igår, hade strömavbrott hela kvällen så vi hade lite annat att pyssla med:P Hoppas det räcker med sex dag 11-14;(( Känns som det var lite tidigt men jag hade äl-flytningar exakt de dagarna så det är bara hålla tummarna=) Dock läst om en del som har flytningarna flera dagar innan äl så man vill ju gardera sig...

Jag borde ha BIM 23-24/1. Någon annan som har BIM på g?
  • Hjärtat längtar
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-11 10:50:09 följande:
    Hej tjejer, Har ägglossning i morgon troligtvis, det såg ut som det i alla fall på VUL i dag på morgonen. Fick även utslag på mitt ältest i morse så ägglossning på gång. Nu får vi se hur mycket det hjälper dock. Samlagstestet visade som misstänkt på ett dåligt resultat. De orkar inte ta sig igenom och på det testet som togs fanns det bara en som hade bra rörlighet. För att testet ska anses som bra så ska det finnas minst fem. Så nu är det nytt spermprov för sambon och därefter blir det antagligen IVF. Hoppas på att han får komma och lämna provet ganska omgående. Denna gången ska det lämnas på sjukhus, sist lämnade han det hos min privata gyn och de tar tydligen inte lika mycket tester som de gör på sjukhuset. Så ytterligare en väntan. Fast det går ju framåt i alla fall. Hmm undra om man ska sluta hetsa kring ägglossning nu...Green Gal: vart i Småland går du någonstans? Jag går hos en privatklinik i Gislaved trots att jag bor på den västgötskasidan av gränsen. De har ett samarbete med fertilitetscentrum i Göteborg så man kan göra alla förberedelser på kliniken och sen bara åka till Göteborg för uttag och insättning. Skönt att inte behöva åka i väg långt för varje VUL och test.
    Tack för informationen, det är ju bra att veta när (om menar jag) vi ska välja privat ivf sen. Vi bor 8 mil från Gislaved. En timmes resa alltså. Vi har närmare till Jkpg, har inte de också samarbete med fertilitetscentrum?

Lizz: Jag närmar mig bim. Torsdag. Men mensen verkar redan vara på gång, det har kommit lite brunt...=(
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-12 23:16:57 följande:
    Tack för informationen, det är ju bra att veta när (om menar jag) vi ska välja privat ivf sen. Vi bor 8 mil från Gislaved. En timmes resa alltså. Vi har närmare till Jkpg, har inte de också samarbete med fertilitetscentrum?Lizz: Jag närmar mig bim. Torsdag. Men mensen verkar redan vara på gång, det har kommit lite brunt...=(
    Men nej va trist;(( Hoppas det inte är mensen! Vilket försök var du inne på?
  • Hjärtat längtar
    Lizz skrev 2010-01-13 08:22:21 följande:
    Men nej va trist;(( Hoppas det inte är mensen! Vilket försök var du inne på?
    Är inne på försök 18, men har försökt i 2 år nu i mars.
    Jag fick mens igår...
    Hur går det för dig Lizz? Hur länge har ni försökt?
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-14 23:42:43 följande:
    Är inne på försök 18, men har försökt i 2 år nu i mars.Jag fick mens igår...Hur går det för dig Lizz? Hur länge har ni försökt?
    Usch va trist;(((

Vi har försökt under hela 2009, har dock inte blivit varje månad då min man åker utomlands rätt ofta och under feb-aug var han nästan borta vaje ägglossning;((( Men vi har väl gjort några riktiga försök och ffa nu sen pergostart. Men det verkar ju funka uselt det med;( Största anledningen till att vi började med pergo var att min mens började strula under början av 2009 ett par månader efter jag slutat med p-piller (ätit i 14 år i sträck), fick mest spottings och inga riktiga blödningar samt att cykeln varierade mellan 26-36 dagar. Nu med pergo funkar det som en klocka iallafall, trist att man inte blir gravid också bara;(
    Jag har ätit pergo två omgångar men min läkare vill att man bara äter varannan månad då det har effekt månaden efter också, och på mig stämmer det iallafall=)
    Både jag och min man är utredda men man hittar inget fel..

Ni då är ni utredda? Hur var det nu, vet du att du har ägglossning?
    Jag har alltid haft äl men förut var det ju svårare att pricka när mensen varierade så mycket.

Så frusterande när det inte är något fel och man ändå inte blir gravid;(((
  • Hjärtat längtar
    Lizz skrev 2010-01-15 13:59:59 följande:
    Usch va trist;(((Vi har försökt under hela 2009, har dock inte blivit varje månad då min man åker utomlands rätt ofta och under feb-aug var han nästan borta vaje ägglossning;((( Men vi har väl gjort några riktiga försök och ffa nu sen pergostart. Men det verkar ju funka uselt det med;( Största anledningen till att vi började med pergo var att min mens började strula under början av 2009 ett par månader efter jag slutat med p-piller (ätit i 14 år i sträck), fick mest spottings och inga riktiga blödningar samt att cykeln varierade mellan 26-36 dagar. Nu med pergo funkar det som en klocka iallafall, trist att man inte blir gravid också bara;(Jag har ätit pergo två omgångar men min läkare vill att man bara äter varannan månad då det har effekt månaden efter också, och på mig stämmer det iallafall=)Både jag och min man är utredda men man hittar inget fel..Ni då är ni utredda? Hur var det nu, vet du att du har ägglossning? Jag har alltid haft äl men förut var det ju svårare att pricka när mensen varierade så mycket.Så frusterande när det inte är något fel och man ändå inte blir gravid;(((
    Jag förstår att det är trist när ingenting händer när ni vet att det inte några fel på er, men ni har ju kanske inte prickat in ÄL så många ggr än då. Så ni lyckas säkert snart.

Efter första Pergokuren gjorde jag ett blodprov som visade att jag haft ÄL och på tredje kuren fick jag utslag på mitt ÄL-test, så jag borde ju haft äl dessa tre kurer.
    Nu blir det min första dubbelkur jag börjar med i morgon.

Nej, vi har inte fått provsvar än! Hoppas verkligen vi får det snart.
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-16 17:08:14 följande:
    Jag förstår att det är trist när ingenting händer när ni vet att det inte några fel på er, men ni har ju kanske inte prickat in ÄL så många ggr än då. Så ni lyckas säkert snart.Efter första Pergokuren gjorde jag ett blodprov som visade att jag haft ÄL och på tredje kuren fick jag utslag på mitt ÄL-test, så jag borde ju haft äl dessa tre kurer.Nu blir det min första dubbelkur jag börjar med i morgon.Nej, vi har inte fått provsvar än! Hoppas verkligen vi får det snart.
    Ja kanske men på nåt sätt känns det som jag aldrig kommer bli graid. Känns helt avlägset..kanske inte bara jag som känner så men är en väldigt stark känsla iallafall;(((

Jag har iallafall BIM på söndag, haft ont i äggstockarna i helgen och molvärk men det är ju som vanligt en vecka efter äl. Så dessvärre inga banbrytande symtom här;D
  • Hjärtat längtar
    Lizz skrev 2010-01-18 09:47:36 följande:
    Ja kanske men på nåt sätt känns det som jag aldrig kommer bli graid. Känns helt avlägset..kanske inte bara jag som känner så men är en väldigt stark känsla iallafall;(((Jag har iallafall BIM på söndag, haft ont i äggstockarna i helgen och molvärk men det är ju som vanligt en vecka efter äl. Så dessvärre inga banbrytande symtom här;D
    Jag känner precis likadant. Det känns som man aldrig kommer bli gravid!
    Innan när vi försökte på egen hand visste jag ju inte när/om jag hade ÄL. Då tänkte jag: Får jag bara ägglossningsstimulering så blir jag nog gravid.
    Men det verkar inte visst vara det enda som krävs....

Har ni funderat på IVF eller adoption?
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-21 13:08:18 följande:
    Jag känner precis likadant. Det känns som man aldrig kommer bli gravid!Innan när vi försökte på egen hand visste jag ju inte när/om jag hade ÄL. Då tänkte jag: Får jag bara ägglossningsstimulering så blir jag nog gravid. Men det verkar inte visst vara det enda som krävs....Har ni funderat på IVF eller adoption?
    Samma här;(( Men det funkar ju som sagt var inte heller verkar det som;(´
    Jag har fått spottings idag, 4-5 dagar innan mens..fick det förra pausen med pergo också;(
    Såå inget denna gång heller, dock helt väntat;(

Igår bokade jag tid på Sofiahemmet här i sthlm för IVF, de skall tydligen vara superbra. Fick tid i april vilket passar bra då vi ska på semester och sen tänkte jag prova pergo en gång till.
    Dock läst en massa om IVF nu och det är ju världens procedur, visste ju att det är bökigt medn sååå krångligt! Känner mig ju helt slut som det är! Sen den ekonomiska aspekten, usch va jobbigt om det inte tar sig eller ännu värre man får MF;(( Blöda ur sig 30.000:-;((((

Nä nu suger allt!

Adoption är inget alternativ för oss.

Hur många ggr tänker du äta pergo? Eller hur tänker ni framåt?
  • Lycklig vill ha mer

Vi fixar det nog ska ni se tjejer.

Skönt med bokad tid i alla fall Lizz. Blir det en gång IVF eller kör ni ett paket?

Svar på tråden Fortsättningstråd för vi som började med pergo i höstas