• Svar på tråden BF Mars2010 i Uppsala del 3
  • Moo

    Hej tjejer!

    Usch va dålig jag är på att skriva här men inne o kikar mellan varven! Här har vi börjat med inskolning nu och det blir full fokus med det i veckan som kommer. Har även kommit in på en vuxenutbildning som jag sökt med start måndag så framöver kommer det bli mycket för att få allt att fungera så smidigt som möjligt med att planera schema för att ha lilltjejen så lite som möjligt på dagis, mitt heltidspluggande och så nya lilla bebban så klart!

    Pust, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet ?!?

    Förra veckan snubblade jag inne på ICA och gjorde platt fall rakt på magen som stötdämpare, höll i korgen så hann inte fånga upp mig själv heller, låg där som en strandad val, och kämpade för att inte börja gråta. Rafsade ihop mina varor och betalade snabbt och sen ut till bilen där jag bröt ihop inför en förvånad sambo och dotter som väntat kvar i bilen ....

    Allt väl med bebban tack och lov kom de fram till på förlossningen efter nästan ett dygn med en bebba i mage som knappt ville röra sig (gissa om jag var orolig).

    Hur gör ni med vagn? Jag känner att jag måste ha en syskonvagn för att förenkla vår vardag när man ska ut med båda barnen, men dels är de små och smidiga vagnarna väldigt dyra och de billigare är för stora och klumpiga .... Önskar jag slapp köpa en syskonvagn men tror de kommer bli tufft med en 18 månaders som inte kommer vilja stå still och en liten nyfödd samtidigt. Vad tror ni?

    Hoppas på att kanske ha det lite lugnt med skolarbetet den 27e så att jag också kan hänga med på fikan, återkommer om det när jag vet mer

    Kram till er


  • Pärtan76
    Moo: Usch vad läskigt att trilla på magen. Visserligen är de väldigt skyddade där inne, men så här mot slutet tar de ju upp all plats själva så stötdämpningen kanske inte är den bästa. Vi har köpt en syskonvagn även om vår dotter är dryga 2,5 år. Men det är som sagt smidigt om man ska ha båda med sig. Det blev en sån stor klumpig då vi redan har två sulkeys, varav en som man kan fästa bilstolen i. Sen har vi även en vanlig kombivagn oxå, men den blir att ha hemma när lillan ska sova.
    Flyttar med fikalistan så den inte tappas bort:  
     
    Fika / Träff 27/1  !
    1. Pärtan
    2. Himla
    3. jennsans
  • himla
    Moo..nämen usch å fy ... inte roligt att ramla nu och inte på magen dessutom ...skönt att allt såg bra ut ivartfall ... Du har verkligen att göra nu låter det som ... hur kommer du att orka med mykidoo försäljningen mitt i allt då ... har tänkt på ett datum lite ... har ju vart en del annat här på sistone... så jag ska ta å kolla runt här med de som kan va intresserade så får vi se hur vi får till det

    ...vi var och handla igår , passade på när barnen skulle på julplundringsfest med farmor och faster.... ååå såå skönt vi fick med oss i princip allt hem ... (bilder i mitt galleri under inköp ) ... bara babyskyddet som är lite mera akut men det skulle va hemma inom någon vecka såå vi hoppas på det

    vagn har vi ju våran gamla skrutt som funkar bra och sen en ståbräda till om det blir långpromenader ... Har ju en brio race sen ... men funderar på att sälja den å köpa den nya spin istället.... å sen blir det en resevagn till sommaren då vi säljt av den gamla ....

    Berättade jag det att jag var till Spec mvc i torsdags ...hmm minnet är kort ... jaja ivartfall såg allt bra ut och jag slapp insulinet .. så den 28/1 ska jag tillbaka så får vi se vad de säger då ... igår var värdena helt ok ändå trots att det inte var något unsulin inblandat...

    Sköt om er....
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • Indra78

    Hej på er!
    Vi har vagnen kvar efter Saga förstås så den får rulla med den här bebisen också. En väl använd Emmaljunga är det men om jag känner mig själv rätt så blir det inte många utflykter bortom Ramstalund så den duger fint. Saga kommer ju vara 3 år och 3 mån när hon blir storasyster så hon kan gå, cykla eller åka på ståbräda. Vi har även en Brio Race som vi använder till Saga nu.

    Natten mot fredag fick jag världens kramp i min ena vad och det gör fortfarande ont! Det är väldigt ömt och känns när jag går. Helt otroligt att det sätter sådana spår.

    Vet ni något om hur hormonerna påverkar humöret under den här delen av graviditeten? Jag känner mig lite håglös och blödig/känslig.

    25 arbetsdagar kvar!

  • jennsans
    Indra78 skrev 2010-01-17 21:12:16 följande:
    Hej på er!Vi har vagnen kvar efter Saga förstås så den får rulla med den här bebisen också. En väl använd Emmaljunga är det men om jag känner mig själv rätt så blir det inte många utflykter bortom Ramstalund så den duger fint. Saga kommer ju vara 3 år och 3 mån när hon blir storasyster så hon kan gå, cykla eller åka på ståbräda. Vi har även en Brio Race som vi använder till Saga nu. Natten mot fredag fick jag världens kramp i min ena vad och det gör fortfarande ont! Det är väldigt ömt och känns när jag går. Helt otroligt att det sätter sådana spår. Vet ni något om hur hormonerna påverkar humöret under den här delen av graviditeten? Jag känner mig lite håglös och blödig/känslig. 25 arbetsdagar kvar!
    känner mig likadan.. och har nada tålamod med sonens trots.
    så du bor i ramstalund. det är ju inte så värstens långt bort.. kul!
  • himla

    ja jag fattar inte hur jag ska orka med 2 månader till när man bara blir större och större och foglossningen värre och värre... ta barnen till dagis , hämta ... ta hand om dem, leka, gå med dem på gympa .... tja allt går ju men känns som om det kan bli några jobbiga månader här framöver ...

    Tur att man har en bra sambo som hjälper till så mycket här hemma när han nu inte jobbar... Vet inte vad jag skulle göra utan honom !


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • jennsans

    näe sambon är guld värd =) fast trist o behöva be honom om massa saker hela tiden..
    hoppas alexanders humör blir lite bättre snart.. denna veckan har det varit helt hemskt.. vet inte om det är omställning från att vara ledig med mamma o pappa hemma till att pappa jobbar o han får gå hos dagmamman.. ja ja får se om det blir bättre denna veckan..

  • Indra78

    jennsans: Bor du också utanför stan? Är det så att er son närmar sig treårsdagen med allt vad det innebär? Härda ut, det vänder! Jag försöker trösta mig med att barnen trotsar de personer d älskar och att det måste vara jobbigast för barnet som blir så arg/ledsen stup i sju.

    Här hjälper också maken till mycket. Jag känner mig som kommandoran ibland som ber honom om allting. "Hämta det, bär det, fixa det där, klä på Saga, klä av Saga" osv... Hustyrannen som till råga på det gnäller över alla sina graviditetsrelaterade krämpor!

  • jennsans
    Indra78 skrev 2010-01-17 21:38:54 följande:
    jennsans: Bor du också utanför stan? Är det så att er son närmar sig treårsdagen med allt vad det innebär? Härda ut, det vänder! Jag försöker trösta mig med att barnen trotsar de personer d älskar och att det måste vara jobbigast för barnet som blir så arg/ledsen stup i sju. Här hjälper också maken till mycket. Jag känner mig som kommandoran ibland som ber honom om allting. "Hämta det, bär det, fixa det där, klä på Saga, klä av Saga" osv... Hustyrannen som till råga på det gnäller över alla sina graviditetsrelaterade krämpor!
    bor i åkerby.. vet du vart det är??

    jo sonen är 2,5 år.. fyller 3 i juni.. o talet är på gång en massa och växer la en del.. vet inte om det är nån tand på gång med fick inte känna på ena sidan..
    så det är väl mycket som händer i den lilla kroppen..

    idag sov han ingen middag heller då vi var på kalas precis den tiden.. men detta är ju inte bara idag utan varje dag samma saker.. får inte klä på/av, får inte borsta tänderna, svårt att få han o äta... det han  vill är att sitta i soffan i pyamas o titta på puh o så emellanåt springa o leka lite

    o han säger jämt nej men menar ganska ofta ja då, o tvärtom.. o säger att mamma eller pappa ska göra saker då han menar att den andra ska göra det ändå.. ja ja.. hela dagarna strular typ..

    dagmamma i morgon iaf så några timmar själv.. skönt.. behöver vila alexanderkontot lite...
  • himla

    min lilla dam är typiskt 3 års trotsig ... det märks såå väl att hon bara testar en hela tiden ... sällan riktigt gråt, säger ofta nej fast hon menar ja ... osv...

    sonen har kommit in i någon cool 6 års trots.. jättejobbigt, MEN mest för honom ...han är verkligen mammas pojke såå klok och vet verkligen vad han får och inte får göra ...och mår jättedåligt när man tillrättavisar honom om han gör fel ....  


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
Svar på tråden BF Mars2010 i Uppsala del 3