Hästtråden v. 11
De e inte så lätt se på den här bilden men vet i sjutton var alla mina bilder på han tagit vägen, haft dator krångle ett tag nu så får sätta mig leta lite.
Min bebis Caddan som gullar lite med stallkamratens Viggo över staketet. Fast Caddan e ju inte så mycket bebis längre snarare en tjock bortskämd tonåring.
Terrar tråden lite med bilder
De var verkligen de värsta som kan hända. Och allt jobb efteråt, telefonen ringer varm. allt som ska ordnas, alla tankar, och en svårt skadad häst som dom ännu inte vet klarar sig..
Är värkligen tungt åka till stallet just nu, men samtidigt är jag glad att de inte var någon av mina som vart drabbade av något, Miin bebis C och ett sto som är båda av den grövre modellen med korta ben, hade inte ens hunnit fram till vägen när smällen skedde. Shettis tjejerna hade inte tagit sig iväg alls, dom hade förökt hänga på, men snön var så djup att dom fick vända tillbaka till hagen. Nu väntar vi på alla papper o pass så djurbilen kan hämta P.
Det verkar iaf som om bilföraren blir skyldig för skälva påkörningen, enligt polisen, men han i sin tur har jag lämna in skade anmälan jämt emot stallet, pga att hästarna var på vägen så nu ska de utredas om de finns några brister vid tillfället på staket och hästhållning.
Men de e ju helt klart något som skrämt dom, när stall ägaren första gången kika genom fönstret såg han att min bebis C tagit sig in i den andra hagen med dom andra 5 och stod vid deras bal o åt med dom så han gick för o klä på sig för att flytta tillbaka C till sin hage, men när han fått på sig kläderna o lagom öppnt dörren såg han flocken hoppa högt o i panik dra rakt genomn staketet.
Vi har sett spår i hagen av vad vi tror är efter en räv eller hund. Om de kan vart någon löst springande hund som skrämt dom eller en räv. Eller om någon av hästarna vält badkaret som låg omkull när dom kom ut, att de skrämt dom vi vet inte, Vi har förökt lägga puzzel om hela händelsen från allas veriation för att få klarhet i de hela. Så jobbigt alltihop.
Nej jag hoppas verkligen inte vi har varg på Gotland Men räv och hundar finns, rådjur, och andra djur. Men ingen har ju sett något konstigt som kan ha skrämt dom, stallägaren sa att när han titta ut i fönstret stod min C i fel hage och mummsa hö med dom andra 5, så han gick ner tog på sig overol o skor etc, öppnar ytterdörren och ser hästarna hoppa högt o dra gärnet ut geno staketet.
så vi vet inte vad som skrämt dom bara att dom blev väldigt skärrade, badkaret låg omkul, antingen att något hund djur skämt dom eller att någon av dom tippa badkaret så de skrämt dom i fallet.
Hemskt blev de iaf, nu har pappas sambo vart nere med papper o pass, så efter helgen beräknas P vara hämtad av bilen. Har vart riktigt jobbigt åka till stallet i veckan o se högen av P under en presening i snön. Urch.. Men djurbilen tar inte han förrens passet o papprena finns på plats.
G har iaf pigga på sig, första dygnen kunde hon knppt ta ett steg och ömma i hela kroppen, men i torsdags när jag var där så gick hon runt lite i boxen, halta men var inte stel iaf. Hon rörde sig. Sen hur pass skadefri hon kommer vara efter detta läkt är väl ingen som vet än. Hon fick ju en muskel avsliten i frambenet osså.
Här e en till som håller på flytta isär. Har precis fått nycklarna till min lägenhet så nu sitter jag här med varsin säng oh lite nödvändigt för natten, men här var de mitt beslut, måste få tid att tänka o de går inte när vi bor på varann. Han är inte glad över särbo stuket, och nu är han ännu mer på än innan, så inte känns de bättre, bara hoppas de släpper när man kommit till rätta i lägenheten. Har ju inte mått så bra själv heller på ett tag, går på mediciner, och så massa huigheter i höst, så nu ska jag tänka på mig själv o barnen o hästarna. Resten får bli när jag är på fötterna
Verkar rent av omöjligt hitta fodervärd till hästarna nu.. Har även haft dom på sälj annons men inte där heller nappar de. Och hur ska jag ha råd när ja bli ensam nu.. Känns lite hopplöst, samtidigt vill ja ju inte sälja dom, vill ju ha dom kvar men på foder så jag om jag någonsin får stadig ekonomi igen kan ta hem dom.
Har ni några tips på hur jag bäst hittar en bra fodervärd? Vill gärna inte behöva skicka dom över östersjön heller, känns som de kan ge större problem än att ha dom hemma.