Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

nemia; vad heter hingsthållern?? ta kontakt med en annan hingthållare i närheten å kanske denna kan vara lite till hjälp.

• cajsasmamma
    Nemia noj skrev 2010-08-23 19:11:45 följande:
    Får man gå ut med namn här? Ja ja annars får ni anmäla inlägget, Sara Nilsson heter hon. Har Stenodysens diablo blä blä va han nu heter. Godkänd welsh hingst, sen betäckte hon Olivia med Gläntans Morendo, men han vet jag har bytt ägare då han var till salu på blocket vid nya ägaren nu i sommar så henne har jag pratat med, hon försökte luska ut lite om gamla ägaren och så men lyckades inte få fram någe fakta som var av värde. Tyvärr.
    jag tänker iaf inte anmäla dig :)

Jag tycker att du ska ta kontakt med dom på SSS http://www.shetlandsponny.se/stambok/default.asp
    Läste att spångrullarna från hingsthållarna ska vara inne 30/9 så du har lite tid att jag efter henne.
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-08-24 17:02:49 följande:
    Nä, vem skulle komma på tanken? Det är väl bra att folk får veta så man kan undvika ju!?!
    Tyvärr finns det folk som gör det ibland :/
    men som sagt så är de bra att folk å veta!!

Så här ser det ut med mina 5 hemmavarnde hästar nu
    1 ny vaccinera
    1  med hovböld ( utgrävd igår)
    1 med sår på munnen
    1 konvalcent(han som ha vart skadad sen midsommar)
    1 som ska starta på söndag

alltsåser allt helt tryggt ut och lämna över till stalltjejen , för imorgon ska jag opereras !!!
  • cajsasmamma
    MMMM skrev 2010-08-25 12:03:58 följande:
    Nu ansluter jag mig till tråden! Var för 1 vecka sedan och hämtade min nya häst. Ett islandssto efter flipi från österåker. 4 år gammal.
    Välkommen!!! Trevligt med en ny i tråden!!!
  • cajsasmamma
    Busanna skrev 2010-08-25 21:53:33 följande:
    Nu har vi hämtat hem våran Caprice!

Söt liten häst du har :)
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-08-25 22:39:52 följande:
    Ser tryggt ut!!!
    LYCKA TILL med op

MMMM:
    Välkommen!
    Här har varit lite stiltje ett tag. Kanske det blir ny fart nu? Spännande med ny häst!
    Yes ser jätte tryggt ut...
    operationen gick halvbra :/ dom hitta ett glapp i knät och sträckningar i muskelfästerna.
    Efteråt så fick jag en allerigisk reaktion , men som tr vara att jag upptäckte det själv och kunde säga till personalen vilken medicin jag kunde ta .
    Sen blöder jag fortfarande jättemycket så nu blir det VC i eftermiddag!
  • cajsasmamma
    Nemia noj skrev 2010-08-26 11:00:15 följande:
    Nu jäklar är reggistreringen i full gång, fick ordentligt med feed back från ASPRs registrator nu, och hingstägaren fick en månad på sig att skicka betäcknings resultatet till mig annars kommer registratorn ringa upp henne
    Så nu har jag lite pappersarbete framför mig, och sen är de bara att vänta.
    Tummen opp!!!
  • cajsasmamma
    cajsasmamma skrev 2010-08-24 17:41:36 följande:
    Tyvärr finns det folk som gör det ibland :/
    men som sagt så är de bra att folk å veta!!

Så här ser det ut med mina 5 hemmavarnde hästar nu
    1 ny vaccinera
    1  med hovböld ( utgrävd igår)
    1 med sår på munnen
    1 konvalcent(han som ha vart skadad sen midsommar)
    1 som ska starta på söndag

alltsåser allt helt tryggt ut och lämna över till stalltjejen , för imorgon ska jag opereras !!!
    Så här ser det ut i sjukstugan!
    Den vaccinerade hästen har ingen feber och blev skrittad för vagn igår och ska köras lite lätt idag
    Hästen med hovböld, näst intill ohalt ska få sko på sig på måndag
    Han med sår i munnen har speciallbett som smörjs med olja
    Halt hästen ohalt i skritt ch gallop men lite syns det i trav på böjt spår
    Starthästen är överpigg!!!

Själv har jag ont men käkar mnina tbletter och ser dubbelt. Blödde som en gris igår eftersom såret hade gått opp på ett ställe i knät!!!
  • cajsasmamma

Ogift Fru; En bra hovslagare är speciellt viktigt när man har en fånghäst.
    Hur allvarligfång har ponnyn haft??? är det länge sen??
    Förra året så hade vi en fång ponny i mitt stall och vi gav han bra hö( han fick det så att det precis täcktebehovet) halm ute i lösdriften om dagarna. foderjäst, lite betfor ponymineraler va det han fick äta och han hade kraftigfång när han kom till oss.

Svar på tråden Hästtråden v. 11