Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

FruX ; Jo Max(1åringen) han är välhanterad och så men han är som ett kruttpaket... Fast jag tycker att alla hästar väldigt pigga nu. Beror nog på att vi har snö sålänge nu och dom slipper ståi lerhagar..

Imorgon skulle det visst blåsa rejält få se om jag vågar släppa ut hästarna. Här ute är det stor risk att det kommer stora saker flygande är det är stormvarning. engång så flög det in e plåtskiva i hagen när det storma o då tycker jag att det är bättre att ha hästarna inne.

• cajsasmamma

FruW fint med vattenläcka...*not* 

Idag ska jag vissa K för några som är intresserade av han och ja har ingen klump i magen så det måste väl kännas bra????
    nu en fråga till er som har köpt/sålt häst vem bruka stå för vet.bes?

• cajsasmamma

Tyvärr vart det inget köp. Blir lite arg o lessen eftersom folk säger att deras barn är jätteduktiga och sen kan dom inte rida. Hon trodde att det var bara o sitta upp och sen gjorde hästen allt. K måste man RIDA för annars så blir han lat.

Nä nästa som vill rida han ska nog vara en vuxen ryttare!

• cajsasmamma
    Ts Mamma skrev 2010-01-29 15:55:30 följande:
    ,

Kan är en gammal c-ponny herre som är rättså grov.

Eftersom jag ibland tar imot hästar som har fart illa åt så kom han till oss för drygt 1år sen. han är verkligen en klippa , han är smart, snäll, och lätthanterad. men tyvärr verka det som inte rätt köpare ha hittat hit ännu.
  • cajsasmamma

FruX fy sjuttion för E, men håller alla tummar och tår för att han är snäll om en vecka.

Här är det renarama bergodalbanan med temperaturen. men idag ska alla hästar vara ute läänge. Jag fick behandling igår kväll, så jag är verkligen mör :P

• cajsasmamma

Vart har min långa inlägg från igår tagit vägen???????

FruX ; I lörfdags hade vi V75 här på Mantorp och så hade vi pnnyridning, i ca -25grader.. Och sen fick jag en  magling på ledarkvällen efteråt av en som utför mjukmassage så igår var jag totalt slut i hela kroppen.. idag kändes det mycket bättre... men idaq ska jag till gymmet och träna... om knät bara håller... men ryggen/bäckenet känns bättre... det är bara att bita ihop och kämpavidaqre så blir nog allt bättre efter ett tag..

Svar på tråden Hästtråden v. 11