sark skrev 2010-07-16 10:15:39 följande:
asjälv har jag haft sakoidos i några år. Jag har varit väldigt trött och lungerna har varti angripna. Jag blev sjukskriven av läkare men fick inga pengar av försäkringskassan. de ansåg att det inte behövdes någon sjukskrivning. Är det någon som kan tala om för mig vad era läkare har skrivit för att ni har fått blivit sjukskrivna.
Jag mår mycket bättre i dag men det sitter fortfarande kvar i huvudet. Är yr i bland bl.a. Sarkoidos är något som sätter ner immunförsvaret, vilket kan drabba alla organ. Det är lite otäckt att läkarna vet så lite om den. Man får väldigt många beskrivningar. det bara blir säger dom!. Fästingar ? Ja kanske. En kraftig förkylning tillsammans med utmattning. Ja kanske. Det skulle vara intressant om alla skrev vad vi själva trodde det berodde på så kanske vi skulle kunna komma fram till något. Själv passar det in på förkylning och utmattning. Men jag har också spår av boleria.
Min lung läkare sjukskrev mig bla. pga. hög medicinering som gjorde att jag inte kunde sova, nersatt lungfunktion + att jag producerar för mycket kalk vilket gjorde att allt jag gjorde i min vardag tog all energi av mig, har även diabetes och dom höga doserna av kortisonet slog ut insulinet så jag gick med skyhögt blodsocker länge, var verligen svårt att ställa in rätt insulindos!
Sen var det säkert nåt mer han sjukskrev mig för, vet inte vart jag har papperena så jag kan inte kolla.
Konstigt att fk inte beviljat din sjukskrivning! Tycker du ska överklaga och be din läkare att skriva ett extra intyg på vad sarkoidos innebär och hur den påverkar ditt liv och vardag! Det gjorde min lungläkare när fk började "hota" att dra in min sjukpenning/börja jobba tidigare än jag klarade. Då blev de tyst från dem!
Har inte den blekaste aning om varför jag fått sarkoidos!