• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • inyourface

Olgard (heter min pappa i andra namn, usch!)
    Tindra
    Engla
    Ebba (heter min brorsdotter tyvärr)
    Hugo (heter min brorsson)
    Olga
    Lena
    Melvin
    Rut
    Anton
    Elias
    Carl
    Love
    Lisette
    Gull-britt (dubbelnamn är oftast fula...)
    Alla namn som har lee i slutet, tex sara-lee

En krigare slåss inte för att hon hatar de som står framför henne, utan för att hon älskar dom som står bakom.
  • Bine78

Jag tror inte jag gillar några namn. Mina barn får bli namnlösa :)

jag har svårt för de namnen som är populärast för tillfället som:

Lucas
    Elias
    Liam
    Alexander
    Oscar
    Maja
    emma
    julia
    elsa
    Alva

mest för jag minns att det inte var så kul för många att vara en av 5 i klassen som hette johan,mattias,Anna,Linda eller nå liknande på min tid.
    Men en del av namnen kan iofs vara fina om de inte vore så vanliga och uttjatade.

Har även svårt för amerikaniserade namn och konstlade namn som:
    Kevin
    Melvin
    Kian
    Modesty
    novalie

Tindra
    Engla
    Draperia

Så vad ska man döpa barnet till? Känns som man kanske ska ge dem ett namn som har en betydelse för en. Utan att vara fult...

Rutger,Ulrik,Greger,Britta,Berit och Rhodis tycker jag är fruktansvärt fula namn.

• jolala

ja gillar inte alls namnet Axel, vet inte varför, men tycker att axel en en kroppsdel inte ett namn :P

• inyourface

Malin var populärt när jag föddes tyvärr, alla säger alltid att jag har ett jätte fint namn, men jag gillar det inte... kanske för att där var 4 andra Malin i klassen... blev alltid "malin L, malic C" osv. Skit drygt.

En krigare slåss inte för att hon hatar de som står framför henne, utan för att hon älskar dom som står bakom.
  • mama74

Pocahontas är rätt fult faktiskt.
    Sonny, Ronny, Conny och Benny mfl såna namn=bebben blir antagligen kriminell.

Svar på tråden Fulaste namnet?