• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • April Mamma
    Stinky skrev 2010-01-14 20:04:54 följande:
    Han blir "bara" en snattare.
    Nä, det tror jag knappast...... =)  Han blir nog läkare så smart som han är
  • Majskolven
    Stinky skrev 2010-01-14 20:04:11 följande:
    Ingen säger att Kevin från Husby blir fetare än Olof från Djursholm, men däremot är risken större att han blir det. Och jo, det är nog större risk att Angelina som arbetar som lokalvårdare skaffar sig fler barn än Astrid från Lidingö.
    Hahaha, ja det återstår att se {#lang_emotions_tongue_out}
  • Majskolven
    April Mamma skrev 2010-01-14 20:08:15 följande:
    Nä, det tror jag knappast...... =)  Han blir nog läkare så smart som han är
    Som kanske kommer att snatta pennor från sina kollegor, han heter ju trots allt Liam {#lang_emotions_wink}

Hmm, har faktiskt med Liam på namnlistan för mitt väntade barn om det blir en kille, jag kommer få häcken full med att besöka dem i finkan, Kevin och Liam.
  • echobananas

Fulaste namn jag vet...gud vad svårt! Jag tycker generellt inte om namn som Tindra, Engla, Vilda osv. Tycker inte om namn som liksom lägger en egenskap på barnet.

• April Mamma

Jag kan hålla med om att vissa namn finns mer i vissa kretsar än andra,absou...Men jag tror att det håller på att ändras med tanke på alla ovanliga, påhittiga, fåniga,roliga, fina, tokiga namn som 2000-talets barn har fått.

Conny,Ronny och Sonny syndromet är nog tack o lov på väg bort.........

• April Mamma
    Majskolven skrev 2010-01-14 20:11:56 följande:
    Som kanske kommer att snatta pennor från sina kollegor, han heter ju trots allt Liam Hmm, har faktiskt med Liam på namnlistan för mitt väntade barn om det blir en kille, jag kommer få häcken full med att besöka dem i finkan, Kevin och Liam.
    Ähh, han har råd att köpa sina egna pennor... =)

Kevin o Liam kanske inte är att rekomendera ..haha...=)
  • dotty

natalie och alla -ynamn. typ jimmy, jonny, brittany, benny osv osv.

• Pepparkaksdeg

HUR har ni kunnet missa KENNETH!?

• Myturn

Jag skulle aldrig kunna döpa mitt barn till något av dessa namnen:

* Märta(fy fabian va fult!!)
    * Bertil (gräsel)
    * Ingrid
    *Sigrid
    * Vilda
    *Karl(blir bara Kalle ändå)
    *Anna(hur många finns det inte av dessa)
    *Maria(samma här)
    * Engla(hallå eller?!)
    *Eivor
    *Ingeborg
    *Flisan
    osv osv

• Myturn

Jo jag glömde ett namn:HUGO!! fy faan va fult! stackars arma lilla barn som tvingas gå genom skolåldern med detta HEMSKA namn! det namnet passar till en hund.Inget annat.

Svar på tråden Fulaste namnet?