• Anonym (måste veta!)

hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?

Ni som fått missfall, hur lång tid efter missfallet hade ni ägglossning?
    Är det olika om man hade tidigt missfall/ sent missfall?

Jag hade missfall i vecka 14 och undrar om det påverkar att ägglossningen kommer senare?

Hur lång tid tig det för er att bli gravida igen efter missfallet?

• Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?
  • Anonym (Tjej26)

Hade ma ( v.16, fostret dött v.8) i början av dec 2009. Vi började försöka igen så fort jag slutat blöda. Vi hann ha oskyddad några gånger och sen ångrade jag mig och ville invänta en mens! Testade 2 och 3 veckor efter mf att hormonerna gått ut ur kroppen och det hade dom 3 veckor efter. När jag testade mig i fredags visade det ett starkt plus??!?!?!?! Så ev hann det ta de där gångerna och jag är kanske gravid igen? Har inte fått symtom, kanske lite molvärk bara. Hoppas få göra VUL om nån vecka! Lycka till! Kan tillägga att jag brukar känna av äl och hade ingen aning denna gång :) 

• UBJ

Förlåt, läste ditt inlägg slarvigt... Ja, det var ett tidigt missfall, v 6 el 7 tror jag (hade noll koll just då). Var på UL en vecka efter för att kolla att det verkligen var ett mf (då jag inte blödde så mkt) och då såg läkaren att jag hade ägg "på gång".

• Anonym (måste veta!)
    Anonym (Tjej26) skrev 2010-01-11 20:22:26 följande:
    Hade ma ( v.16, fostret dött v.8) i början av dec 2009. Vi började försöka igen så fort jag slutat blöda. Vi hann ha oskyddad några gånger och sen ångrade jag mig och ville invänta en mens! Testade 2 och 3 veckor efter mf att hormonerna gått ut ur kroppen och det hade dom 3 veckor efter. När jag testade mig i fredags visade det ett starkt plus??!?!?!?! Så ev hann det ta de där gångerna och jag är kanske gravid igen? Har inte fått symtom, kanske lite molvärk bara. Hoppas få göra VUL om nån vecka! Lycka till! Kan tillägga att jag brukar känna av äl och hade ingen aning denna gång :) 
    va skönt med plus, längrar så, kanske om någon månad att jag är där oxå, försöker kålla hoppet uppe.
    Va jag har förstått är det ingen fara att bli gravid med en gång då kroppen inte blir det om den inte skulle klara av det ändå?
    Varför ångrade du dig?
  • Sussela

Vi hade 3 missfall och jag blev gravid direkt efter 2 av missfallen. så alltså ca 14 dar efter mf

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Anonym (måste veta!)
    Sussela skrev 2010-01-11 20:32:50 följande:
    Vi hade 3 missfall och jag blev gravid direkt efter 2 av missfallen. så alltså ca 14 dar efter mf
    Hade du tidiga eller sena missfall?
  • Anonym (måste veta!)

någon mer som vi dela med sig?
    vill suga i mig allt jag kan komma över!!

• Loupe

hej. missfall i september, första mensen kom 2 månader efter, ÄL är inte som den brukar...och därmed inte mensen heller, men jag hoppas den kommer i rytm igen. Låter som om alla lyckas på första försöket och får tillbaka sin vanliga rytm med en gång...så man känner sig lite ledsen och "onormal"...hoppas på att +++ nästa månad stället.

Hoppas det går bättre för dig
    Men om inte ÄL kommer med en gång, så är det inte helt onormalt enligt min BM. Tycker du ska invänta en mens, skönt att se att kroppen kommit tillbaka i rätt form igen och bra psykiskt tror jag. Men annars kör på som du brukar...blir det ett barn tidigare än så så är det ju bara positivt

• namera

Missfall v.5+3. Ägglossning efter 16 dagar.

Älskade Knytte-Pytte, BF 2010-07-23.
  • namera

Tillägg: Tog oss 2 ordentliga (alltså då vi garanterat träffade ägglossningen) försök att bli gravida igen. Men det tog 5 månader, eftersom menscyklarna blev jätteunderliga och vi således hade sex vid fel tillfällen.

Älskade Knytte-Pytte, BF 2010-07-23.
  • Anonym (måste veta!)
    Loupe skrev 2010-01-11 21:45:50 följande:
    hej. missfall i september, första mensen kom 2 månader efter, ÄL är inte som den brukar...och därmed inte mensen heller, men jag hoppas den kommer i rytm igen. Låter som om alla lyckas på första försöket och får tillbaka sin vanliga rytm med en gång...så man känner sig lite ledsen och "onormal"...hoppas på att +++ nästa månad stället.Hoppas det går bättre för dig Men om inte ÄL kommer med en gång, så är det inte helt onormalt enligt min BM. Tycker du ska invänta en mens, skönt att se att kroppen kommit tillbaka i rätt form igen och bra psykiskt tror jag. Men annars kör på som du brukar...blir det ett barn tidigare än så så är det ju bara positivt
    va jobbigt att kroppen inte alls gör som man vill. Kommer bli så besviken om det tar tid för kroppen att komma ifatt. man läser ju om så många det gick/går så snabbt för....

Håller tummarna for dig på ett + nästa månad!
Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?