• Anonym (måste veta!)

hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?

Ni som fått missfall, hur lång tid efter missfallet hade ni ägglossning?
    Är det olika om man hade tidigt missfall/ sent missfall?

Jag hade missfall i vecka 14 och undrar om det påverkar att ägglossningen kommer senare?

Hur lång tid tig det för er att bli gravida igen efter missfallet?

• Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?
  • Anonym (..)

Fick MA i decmeber, var i v 14 men fostret dog i vecka 5.
     Den 17/12 kom "klumpen" ut, och jag misstänker starkt att jag är gravid igen. Varför? Vet inte, jag bara känner det...
    MEN , det kan ju vara missvisande att ta ett gravtest, såhär 3 veckor efter-
    det kan både vara resten kvar, eller en graviditet.
    (ska på återbesök på måndag, och då tar man ett gravtest för att se om allt är "ute")

När jag var gravid första gången så hade jag väldigt ont vid sex första två-tre veckorna. Det har jag nu också, och därför var jag tvungen att "känna" på livmodertappen. (vilket jag inte gjort innan)
    Och den är stor och hård och stängd, vilket också verkar vara tecken på graviditet.

Doktorn sa att jag skulle invänta mens, och verkligen skydda mig om jag inte ville bli gravid. Jag har väldigt lätt för att bli gravid, då jag blev gravid dirket efter att ha ätit p-piller i 7 år (hann alltså inte få min mens emellan....)

Lycka till , kram!

• Anonym (Tjej26)
    Anonym (måste veta!) skrev 2010-01-11 20:30:59 följande:
    va skönt med plus, längrar så, kanske om någon månad att jag är där oxå, försöker kålla hoppet uppe. Va jag har förstått är det ingen fara att bli gravid med en gång då kroppen inte blir det om den inte skulle klara av det ändå? Varför ångrade du dig?
    Jag kände att det skadar ju inte att vänta en mens och så slipper man gå och testa sig stup i kvarten då man inte  vet. T.ex hade jag fått mens så hade jag kanske inte festat eller snusar därikring äl dagarna, vilket jag gjort nu då jag inte hade en aning. Och då det står olika att "börja direkt det slutat blöda" eller "vänta en mens" eller kanske till och med tre, tänkte jag att det inte gör nåt att vänta en mens. Men nu blev det som det blev så jag hoppas det går vägen! Men tar inte ut nåt i förskott förrän jag förhoppningsvis fått vara på VUL! :)
  • Anonym

Vi fick missfall i slutet av sept, var i v 11 (fostret i v 8), gjorde en skrapning. Tog 8 veckor för mensen att komma igång sedan (fick första veckan i december) och jag blev gravid igen på Lucia! Så vi blev med barn första vid första ägglossningen kan man säga.

Första graviditeten tog sig oxå på första försöket (slutade med p-piller och månaden efter fick vi +) så vi har nog lätt för att bli gravida!

• Lalalong

Med mitt första missfall, som var i vecka 13 så vet jag faktiskt inte, vi gjorde inget nytt försök då... så jag tänkte inte så mycket på det. Men jag tror det tog 1,5 mån eller så innan mensen kom igen. Det var ett MF, allt kom ut nästan på en gång.

Andra gången hade jag ett MA. Jag var i vecka 9+0 men embryot hade slutat utvecklas i vecka 5. Jag började blöda 24/2, en tisdag. Sen var jag in på sjukhuset och gjorde  VUL flera gånger, för det ville lixom inte komma ut allting men jag ville heller inte skrapas.. Det tog någon vecka innan HCG var nere på nästan noll o.s.v.
    Sen fick jag nästa mens 9/4... Om ÄL var två veckor innan det så fick jag alltså ÄL 26/3. Så nästan exakt en månad efter att jag börjat blöda.

Nästa mens skulle komma 14/5 (har en cykel på 35 dagar). Men då plussade jag och sitter här nu med BF om mindre än 2 veckor

Lycka till!!!

• Tripptrapptrull

I april 09 hade jag ett mf v5. Efter det blev min mens/äl oregelbunden fram till agusti. Fick ett + i slutet av september. Slutade tyvärr i ett ma v.11, fostret dog v.8. Hade äl 17 dagar efter att jag blivit skrapad. Första mensen efter ma kom igår, alltså 32 dagar efter skrapning. Nu hoppas vi på ett + !!!

• Anonym (måste veta!)

härligt att hör att det är många som fått tillbaka sin äl relativt snabbt.
    Det tog oss 7 månader innan vi fick vårat plus undrar om det kommer ta lika lång tid att få ett nytt plus? håller tummarna på att det går fortare än så.....

• Tripptrapptrull
    humlan1234 skrev 2010-01-12 16:23:00 följande:
    Ni som fått äl snabbt efter mf, vet ni när ert hcg var nere på noll?
    Testade negativt 18 dagar efter det att jag blev skrapad.
  • smulanjag

puffar i den här tråden!!!, jag vill oxå veta hur snabbt ni fick tillbaka eran äl!!, jag väntar så på min.. har känningar men ältesten visar negativt..=((

• jackrusselltok

Hej.
    Fick mf vid nyår, var i v 11 men fostret dött ca v 6+3. Var på min sista efterkoll idag och allt var ute och det såg bra ut. Bara hb som låg lågt...
    Doktorn sa att man skulle vänta en mens och sen försöka, men jag har oxå läst lite här och det verkar som om alla rekommenderar olika. Frågade om det var större risk för mf igen om man skulle råka bli gravid igen på första äl, men det kunde dom inte svara på.
    Är så kluven hur vi ska göra, vänta eller inte eller bara blunda och köra på... Första barnet tog 1,5 år att producera, andra (mf) tog 1,5 månad. Men vi har bara tills maj på oss om vi ska klara fk´s gräns på första barnet 1år och 9 månader, för att få samma pengar. Och det vill vi ju klara...
    Ska man vänta eller inte? Verkar ändå som om många som fått + på första äl har det gått bra för.

Elias 080819
Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?