• Anonym (måste veta!)

hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?

Ni som fått missfall, hur lång tid efter missfallet hade ni ägglossning?
    Är det olika om man hade tidigt missfall/ sent missfall?

Jag hade missfall i vecka 14 och undrar om det påverkar att ägglossningen kommer senare?

Hur lång tid tig det för er att bli gravida igen efter missfallet?

• Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?
  • BellyBandit

de e så skönt att hitta svar här
    fick bekräftat missfall förra fredagen
    i vecka 12
    barnet hade varit dött sedan vecka 7
    gick igenom en skrapning i tisdags och började fundera på ägglossning
    har nämligen ont i äggstockarna
    blöder endast lite
    allt var okej med graviditeten
    jag ska INTE bli gravid första ägglossning utan vänta en mens så att hormonbalansen är återställd i kroppen och sen göra ägglossningstest
    ska göra det denna månad också bara för att veta

jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska våga bli gravid igen eller ej
    mannen vill men jag e rädd

• Anonym (MA)

Det är jättevanligt att äl uteblir efter senare m.f. Jag hade inte äl efter mitt MA,men månaden efter var det som vanligt igen. Har dock så erbarmligt svårt att bli gravid så det är jag tyvärr inte än efter 1,5 år.

• Anonym (måste veta!)

Jiiiippi!
    ÄL nu{#lang_emotions_laughing}
    Trodde att det skulle ta längre tid, runt det 27/12 dog bebin och kom ut det 30/12 när ska man räkna från OM jag skulle bli gravid nu?

Min BM sa att det bara var att köra på med en gång, kroppen blir inte gravid om den inte vill det sa hon. Läkaren tyckte vi skulle vänta en mens, dock lyssnar jag på BM och sexar på nu{#lang_emotions_laughing}

• BellyBandit

kan du inte göra ÄLtest så du vet?

du ska räkna från den 30 då det var missfallet...

hoppas det går bra

jag har uppfattat att läkarna rekommenderar oss att vänta tills mens kommer tillbaka för att dels läka själsligt och har du haft en mens så vet du att kroppen är tillbaka hormonellt

men alla tänker olika jag har ju själv inte ens bestämt mig om jag vill bli gravid igen...

• Anonym (måste veta!)
    BellyBandit skrev 2010-01-17 06:45:51 följande:
    kan du inte göra ÄLtest så du vet?du ska räkna från den 30 då det var missfallet...hoppas det går brajag har uppfattat att läkarna rekommenderar oss att vänta tills mens kommer tillbaka för att dels läka själsligt och har du haft en mens så vet du att kroppen är tillbaka hormonelltmen alla tänker olika jag har ju själv inte ens bestämt mig om jag vill bli gravid igen...
    Jag VET att jag har ÄL då jag kört med tester i snart en vecka och fick stegring igår.
    Vi är sååå säkra på att vi vill ha barn så fort kroppen vill. Kroppen är ju så fiffig att den känner av om den kan ta hand om en ny graviditet ju.
  • BellyBandit

jag har också ägglossning
    men jag blöder fortfarande och är inte redo
    jag trodde jag höll på att få en infektion
    så jag åkte in till gyn och hon konstaterade att jag har ägglossning

jag skrapades i tisdag
    så det är snabba takter...

men barnet har ju varit död sedan 5 veckor tillbaka så kroppen har väl bara väntat på att den lill* ska försvinna ut...

jag har haft ont i flera dagar och ja det är otroligt jag är glad
    att kroppen hämtat sig så fort

men det har inte mitt hjärta

• BellyBandit

bra att veta
    jag har inte fått min mens ännu

lite trist

• Milanda

Fick ett sent missfall i v 24. Hade förmodligen äl 2-3 v senare, svårt att veta säkert men den lilla blödning jag hade blev till en rejäl mensblödning 4-5 v efter förlossingen. Men läkaren sa att det var ovanligt att kroppen kommer igång så tidigt.

• Anonym (härligt)

Åh va underbart att läsa att det gått så fort för så mång att bli gravida igen{#lang_emotions_laughing}

Jag hade MF för 3v sedan och vill sätta igång så snart jag har ÄL igen. Väntar ff på 1:a mensen.....men testade neg förra v så jag hoppas att det snart ska vara som vanligt.

Hur går det för dig TS har du fått ÄL eller plussat?

• MissMurrig

Fick MF i vecka 13, hade ÄL en månad senare, var gravid med min son 3 mån efter MF. 

• Anonym (måste veta!)
    Anonym (härligt) skrev 2010-02-19 14:50:56 följande:
    Hur går det för dig TS har du fått ÄL eller plussat?
    Har haft 2 ÄL min inget plus......
    Får hoppas på att det går vägen nästa ÄL!{#lang_emotions_baby}
  • Milanda

Kan nu berätta att jag är gravid, det tog sig på första försöket! De två gånger jag tidigare blivit gravid tog det ett halvår och ett år så jag hade verkligen inte väntat mig att det skulle gå så fort. 

Men det känns inte riktigt som att jag väntar barn, när jag får se ett hjärta som tickar kommer det nog gå att ta in på ett annat sätt.
  • Anonym (måste veta!)
    Milanda skrev 2010-03-12 22:28:47 följande:
    Kan nu berätta att jag är gravid, det tog sig på första försöket! De två gånger jag tidigare blivit gravid tog det ett halvår och ett år så jag hade verkligen inte väntat mig att det skulle gå så fort.  Men det känns inte riktigt som att jag väntar barn, när jag får se ett hjärta som tickar kommer det nog gå att ta in på ett annat sätt.
    GRATTIS!!!{#lang_emotions_laughing}

Blir så sjukt avundsjuk... inne på 3:e försöket sen mf och antar att det kommer att dröja minst 7 månader innan vi får se det där {#lang_emotions_plus} igen... bättre att vara inställd på det så KANSKE man får en trevlig överraskning!

Önskar er all lycka och hoppas på att ni får se ett starkt pickande hjärta!
  • Anonym

Hoppar in här och ställer en fråga:

När ni säger att ni fick äl x antal dagar efter missfall, menar ni räknat från första blödningsdagen eller dagen då allt kom ut, eller dagen då ni slutade blöda?

• Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2010-07-04 19:35:33 följande:

Hoppar in här och ställer en fråga:

När ni säger att ni fick äl x antal dagar efter missfall, menar ni räknat från första blödningsdagen eller dagen då allt kom ut, eller dagen då ni slutade blöda?

Har samma fundering.. Kan tänka mig att det påverkar hur länge man blöder efter att själva missfallet kommit ut också när ÄL inträffar. 

• littlewickewire

Hoppar också in i denna tråd. Upptäckte MA i torsdags, fick cytotec så att fostret kom ut på fredagen. Det dog troligtvis i v 6, det upptäcktes i v 11. Vill också sätta igång så snart som möjligt igen.. Min läkare sa att man absolut kan bli gravid igen direkt på första ÄL, men att de rekommenderar en att vänta till första mensen. Vi kommer dock att köra på direkt.

Fan alltså att det skulle bli MA :( Man känner sig så lurad av kroppen, ha trott att man varit gravid i 4 veckor, när fostret egentligen varit dött.. ingen kul känsla.

Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?