• mammamys06

Fler som har små bebisar som äter för mycket??

Min dotter är 1 månad gammal och får ersättning då jag inte ammar. Hon kräver att få mat cirka 800 ml/dygn och det är på tok för mycket vet jag....Runt 600 ml är normalt. Vi har försökt få henne att äta 600 ml men det går inte. Hon har börjat få ordning på magen bättre och bättre, vi ger henne massage och hon har mycket gaser. När hon mellan målen blir väldigt arg och visar tydligt att hon vill ha mat så får hon varmt vatten i flaskan istället, hon accepterar det ibland. FÖrsöker lära henne att ta nappen, funkar ofta men inte alltid eftersom hon har ett väldigt sugbehov.

Fler som känner igen sig? Hur går det för er, har ni några knep, låter ni barnen äta mer än normalt? Hur har det gått för barnen senare?

Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Svar på tråden Fler som har små bebisar som äter för mycket??
  • AnnBrittS

En fundering jag får.Har ni som är så emot vatten aldrig gett era små en slurk vatten?

• Kris
    Mariohn skrev 2010-01-12 17:11:22 följande:
    Tråden handlar om att hon vill diskutera det här med föräldrar som är i samma sits. Tråden handlar inte om att hon vill ha "råd" från en massa lekmän om hur hon ska behandla dottern. En behandling som går emot de instruktioner hon fått av en läkare.
  • Mariohn
    Kris skrev 2010-01-12 17:14:03 följande:
    Tråden handlar om att hon vill diskutera det här med föräldrar som är i samma sits. Tråden handlar inte om att hon vill ha "råd" från en massa lekmän om hur hon ska behandla dottern. En behandling som går emot de instruktioner hon fått av en läkare.
    JA? Och jag är en förälder i samma sits? Så?? Skillnaden är att jag aldrig skulle förvägra mitt barn näring när han tydligt visar att han vill ha det och ingen av mina kollegor som är  läkare skulle rekommendera något sådant. Men det är tydligen inte intressant vad 10 barnläkare säger, eller att TS egna källa säger att de inte rekommenderar den metoden och inte begriper varför en läkare skulle ha sagt så. 
  • Mariohn
    AnnBrittS skrev 2010-01-12 17:11:59 följande:
    En fundering jag får.Har ni som är så emot vatten aldrig gett era små en slurk vatten?
    Nu är det kanske rätt stor skillnad på att ge sitt barn en slurk vatten och att ge barnet vatten istället för mat när det visar att det vill ha näring?? Kanske?? Eller?? 
  • Kris
    Mariohn skrev 2010-01-12 17:15:43 följande:
    JA? Och jag är en förälder i samma sits? Så?? Skillnaden är att jag aldrig skulle förvägra mitt barn näring när han tydligt visar att han vill ha det och ingen av mina kollegor som är  läkare skulle rekommendera något sådant. Men det är tydligen inte intressant vad 10 barnläkare säger, eller att TS egna källa säger att de inte rekommenderar den metoden och inte begriper varför en läkare skulle ha sagt så. 
    Ok. Det du säger stämmer.
  • Mariohn
    Kris skrev 2010-01-12 17:17:13 följande:
    Ok. Det du säger stämmer.
    Ja. 
  • Kris
    Mariohn skrev 2010-01-12 17:17:56 följande:
    Ja. 
    Det stämmer helt och hållet på alla punkter.
  • Mariohn

Vi gör som så... Ge mig namnet på EN läkare som rekommenderar att man förvägrar en fyra veckor gammal bebis näring så ska jag med glädje återvända och erkänna mitt fel. Svårare är det inte. Hosta bara upp namnet på en läkare som kan styrka ert påstående.

• IssaBL

Haha ja jag säger då det.
    Ts, gå efter vad din läkare har sagt om det känns bra för dig. Jag litar iaf hellre på min läkare än nån på ett forum.
    Jag frågade på bvc om min tjej (då 1månad) kunde äta för mkt och hon sa nej, så jag ger henne det hon vill ha, även om hon äter otroligt mycket i perioder.

• Kris
    IssaBL skrev 2010-01-12 17:22:29 följande:
    Haha ja jag säger då det. Ts, gå efter vad din läkare har sagt om det känns bra för dig. Jag litar iaf hellre på min läkare än nån på ett forum. Jag frågade på bvc om min tjej (då 1månad) kunde äta för mkt och hon sa nej, så jag ger henne det hon vill ha, även om hon äter otroligt mycket i perioder.
    Ja, förmodligen är det väldigt ovanligt att barn skulle kunna äta för mycket i den åldern. Dom behöver mycket mat. Men om det som i det här fallet är ett barn med dålig matsmältning så kan man förstå att det inte är så lyckat att ge barnet överdrivet mycket. Förmodligen växer problemen med magen bort, och det fortare om man inte överanstränger magen.
Svar på tråden Fler som har små bebisar som äter för mycket??