Inlägg från: Bambi81 |Visa alla inlägg
  • Bambi81

    November 2007 bebisar.Del 8

    Oj, här skrivs det mycket!


    Idag har vi haft föräldragruppen (vi som gick Mvc föräldrautbildning när vi väntade Melvin) på lunch/fika! Det är verkligen jättekul att ses, men nu är vi aningen trötta hela familjen. Vi var 9 vuxna och 10 barn här hemma idag!
    Cizzon: det är väl klart att du får skriva om Izza också! Jag skriver ju om Molly ibland!
    Jo anna: vad tråkigt att Theo troligtvis håller på att bli sjuk igen. Har han nedsatt immunförsvar med tanke på hans hjärta, eller är han kanske bara ett barn som ofta blir sjuk?
    snuggle: kul att Amanda gillar sin nya säng! Melvin har sovit i en 90*200 säng sedan han var ca 1,5 år. Han vägrade somna själv i spjälsängen och somnade istället i vår famn. Nu får vi fortfarande ligga intill honom, men istället för att det tar 30-40  in för honom att somna tar det som oftast 10-15 minuter nu!
    I torsdags var vi på Bvc. Molly som nu är lite mer än 4 månader väger nu 5670gr och är 62cm lång. Melvin fick den andra dosen vaccin mot svininfluensan och sa inte ett pip när han fick sprutan! Däremot hade han feber igår
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    Hej,


    har inte skrivit på ett tag nu, även om jag varit inne och läst. Fick en lättare variant av mjölkstockning natten tors-fre med feber och hela kittet, så sambon fick snällt stanna hemma från jobbet på fre så jag fick sova och vila. Nu tror jag att Melvin ev fått vattkoppor, så det ena löser av det andra. Dessutom har det än så länge varit en rätt speckad vecka.
    sara: kul att det är en liten tjej som bor i magen! Här har vi inte märkt av någon separationsångest från Melvin. Däremot efter en ganska lugn och harmonisk period har han börjat få helt vansinniga utbrott när han inte får som han vill. Hoppas att du orkar igenom dagarna tills Micke kommer hem igen!
    Snuggle: kommer ni att buda på huset ni tittade på ikväll?
    Jo anna: hoppas att Theo mår bättre igen!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    Hoppas alla sjuklingar kryar på sig snabbt!


    Skydiver: hur kommer det sig att ni låtit stor tjejen gå hos dagmamma istället för i förskola? Lite nyfiken på ert tänk, med tanke på att jag själv är utbildad pedagog och för tillfället har min tjänst i en förskoleklass (har även jobbat på 1-5 avd). 
    Sara: förstår att rampfebern börjar komma krypande...trodde jag skulle vara mer nervös vid andra förlossningen än vad jag faktiskt blev. Beror väl kanske på att man faktiskt vet lite mer den här gången om allt. Första gången visste man ju i princip ingenting! Visst är kläderna små! Vi fick rätt mkt i strl 62 till Molly och de har hon i princip vuxit ur nu. Minns att jag tänkte när jag såg på henne och på de kläderna att vad liten hon är och vad stora de kläderna är, men nu ser de nästan små ut i jämförelse med henne!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    Oj! Här skrivs det för fullt!


    Här rullar dagarna på, tycker att tiden bara rusar fram! Molly har blivit 5,5 månad och äter lite gröt på kvällarna. Idag fick hon smaka på lite egengjord potatispuré på förmiddagen. Hittade en oöppnad påse med majskrokar i skafferiet. Melvin har inte ätit sådana på länge. Minns ni när ni började ge er det? Man glömmer av så fort! sökte ju fsk-plats till Melvin i början av nov och fick bekräftat att han skulle få plats i mars. Nu finns det inga platser (vilket jag bore ha insett eftersom jag jobbar inom samma veksamhet - man tar in flest på hösten och ev någon på våren om det finns plats), så det enda köassistenten kunde lova var att han garanterat har plats på vårt förstahandsalternativ i augusti. Det är ju jättelångt kvar tills augusti :(
    Läser att många av våra små är/har varit sjuka - hoppas att alla kryar på sig fort!
    sara: hur gick det på UL idag? Jag var inte heller så värst nevös inför andra förlossningen, inte inför första heller. Men med Molly visste man ju lite vad man hade att vänta och att ut kommer bebisen på ett eller annat sätt! Förstår att du funderar på hur Johannes. Melvin tyckte det var skitjobbigt att bli storebror och det vände väl någonstans när Molly var 2-3 mån. Nu är han världens goaste storebror som ska pussa, krama, ge leksaker, trösta när hon är ledsen mm. Det kommer att gå bra!
    Jo anna: det var snabba ryck med flytten! Jätteskönt för er med tanke på att Theo mådde dåligt av att bo där. Vet/har du någon aning om vad det är i er lgh som får honom att må dåligt?
    cizzon: förstår mer än väl vad du menar med inlägget till sara ;)
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    sara och jo anna: vet ej om det finns platser på andra ställen. Vi har bara sökt till den fsk vi vill att han och så småningom Molly sak gå på. I och med att jag är hemma med Molly känner vi inte någon jättepanik över att få in honom, men det känns ändå väldigt långt till augusti. Tror att Melvin skulle må väldigt bra av att få komma iväg på något eget, träffa jämnåriga barn flera dagar i veckan osv. Har en kompis vars son går på den fsk vi sökt till. Fick höra av henne i dag att 15-h barnen nu går 3 dagar/v istället för 5 dagar/v som det var under hösten. Dessutom trodde hon att Melvin snart skulle få plats. Det verkar som om ett barn ska sluta och personalen hade redan Melvins namn! Håller tummarna.


    sara: vad skönt att alt såg bra ut och att lillasyster beräknas som normalstor. Måste ändå kännas skönt att få komma tillbaka en gång till för att verkligen kolla läget! Inte långt kvar nu!!
    Tack alla ni som kommenterade om majskrokar! Har för mig att Melvin var en 6-7 mån, så snart kan man testa på Molly också. Hon är jättenyfiken på allt som vi stoppar in i munnen!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    sara: måste känna skönt att jobba sista dagen idag! Passa på och vila upp dig så mycket det går inför förlossningen och även ge Johannes lite extra mycket mammatid!


    Här snöar det hur mycket som helst! Kan inte minnas när vi hade så mycket snö i Gbg sist? Måste ha varit i samband med snöstormen -95, men då låg bara snön kvar i några dagar, nu har den ju varit kvar sedan den kom strax före jul!
    Ang. skidor vs skridskor: har själv aldrig åkt skidor, men i och med att jag har tränat konståkning under större delen av mitt liv, så kommer barnen i alla fall att få lära sig åka skridskor utav mig. Hade faktiskt tänkt köpa ett par till Melvin nu, men avvaktar till hösten. Ska bli kul när jag kan åka tillsammans med båda barnen!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    sara: du är ju ledig i alla fall, alltid något ;)


    snuggle: också nyfiken på husvisningen!
    Jo anna: sötnos! Är väl oftast så, även med en själv. Man kan längta efter något, men när man sedan väl fått/gjort/sett det, så är det inte så spännande längre!
    cizzon: hur hade ni det på festen? Jag gissar att barnen i alla fall hade det jättebra med mormor och morfar :) tråkigt att din mamma har haft mycket tråkigheter det senaste, ingen jätteallvarligt hoppas jag?
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    cizzon: det lät inte alls kul, hoppas ni får vara med om en massa positiva saker framöver!


    Jo anna: vad läskigt att han skrek sig blå! Blev han arg över något speciellt? Skönt i alla fall att flytten är avklarad och att Theo ska slippa bli sjuk så ofta nu!
    Idag har vi varit en sväng på Sjöfartsmuséet. Där har de ett akvarium med en massa olika fiskar och dyl. Melvin tyckte nog mest om de stora ytorna som fanns att springa på! När jag var liten hade de en stor alligator och sköldpaddor, men inte längre. Kul att komma iväg och göra något kul ihop!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    sara: spännande, nu är det inte långt kvar! Hoppas att du slipper bli igångsatt och att det kommer igång av sig självt! Visst är man konstig som går och känner efter och längtar efter efter ordentlig smärta så man vet att det är i gång?! Är faktiskt lite avundsjuk, det är så himla häftigt med en förlossning, även om det gör förbannat ont!


    Skickar lite kryapådig kramar till Johannes också! Har han haft hög feber alla dessa dagar?
    När jag läste till lärare, kände jag precis som många av er andra, att man aldrig var/blev riktigt färdig. Det fanns alltid något mer att läsa eller skriva. När jag åker hem från jobbet så känner jag mig ledig!
    Vad ska alla göra i helgen då? Jag och min syster ska ha ett gemensamt födelsedagsfirande för våra födelsedagar. Både syrran och hennes kille fyller i januari och jag och Michael fyller i februari, så i år har vi ett gemensamt kalas, om än dock lite försenat. Det har varit så mycket en period, med bl.a. sjuka familjemedlemmar, men nu blir det av!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bambi81

    snuggle: stort GRATTIS! vad skönt att de håller koll på ditt blodtryck från början!


    jo anna: hoppas att provsvaren inte visar något! När skulle Theo på ul?
    sara: nu är det inte långt kvar! själv låg jag med förvärkar en hel natt 2 veckor innan Molly föddes. Trodde verkligen att det var på G då, men förvärkarna försvann lika fort som de kommit!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden November 2007 bebisar.Del 8